انهار
انهار
پاسخ به احکام شرعی
مطالب خواندنی

هیچ رکوردی پیدا نشد

سایت جامع احکام شرعی

سایت جامع مناسبت های شمسی و قمری

(۴۰۹) آیا شیری در کربلا حضور داشت؟
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله آیا شیری در کربلا حضور داشت؟ آیا شیری د

ادامه

در باره سوره حمد
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـسَّلاَمُ عَـلَى مَـهْدِيِّ الْأُمَـمِ وَ جَـامِـعِ الْـكَـلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله در باره سوره فاتحه سوره فات

ادامه

(۴۰۷) آیا ازدواج واجب است
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله سؤال: آیا ازدواج واجب است؟ پاسخ: ازدواج

ادامه

(۴۰۶) واقعيات وحشتناك از چشم زخم
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله واقعيات وحشتناك

ادامه

(۴۰۵) در باره دلستر
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله در باره دلستر

ادامه

(۴۰۴) ولادت آقا امام رضا (علیه السلام)
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله ولادت آقا امام رض

ادامه

(۴۰۳) احادیثی از آقا أمیرالمؤمنین (علیه السلام)
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله احادیث از آقا أمی

ادامه

(۴۰۲) احادیث ناامیدی از رحمت خدا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله نومیدى از رحمت خد

ادامه

(۴۰۱) برخی آثار معنوی روزه
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــســـــَّلاَمُ عَـــــلـــــَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله برخی آثار معنوی ر

ادامه

(۴۰۰) اعمال شب عید سعید فطر (شب اول ماه شوال)
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــســـــَّلاَمُ عَـــــلـــــَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله اعمال شب عید سعید

ادامه

(۳۹۹) حگم فضله موش
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله اگر در برنج فضله موش دیده شود، حکم

ادامه

(۳۹۸) مادران شایسته
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله مادران شایسته ا

ادامه

(۳۹۷) ناگفته هایی از آیةالله بهجت از زبان پسرش
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله الهی شها

ادامه

(۳۹۶) بهترین ساعات برای خوابیدن و بیدار شدن و غذا خوردن
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله بهترین ساعات برای

ادامه

(۳۹۵) فراموش كردن قرآن پس از حفظ آن
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله فراموش كردن قر

ادامه


(۲۸۵) عالمان شیعه که منادی وحدت بودند (۱)
بسم الله الرحمن الرحیم عالمان شیعه که منادی وحدت بودند (۱) به گزارش فتن، وحدت بین مسلمین و حفظ وحدت علی الخصوص در زمانه حاضر از موضوعات بسیار مهمی هست که همگی مسلمی

ادامه

(۱۶۷) ترویج خرافات دسیسه دشمنان اسلام، برای دین زدایی
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِاللهِ الصَالِحین ترویج خرافات دسیس

ادامه

(۳۲) برخی از احکام و مسائل پزشکی
بسم الله الرحمن الرحیم برخی از احکام و مسائل پزشکی اجرا در دانشگاه پزشکی کاشان ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ فهرست مطالب: (۱) مقدمه (۲) لزوم یاد گیری احکام شرعی،... (

ادامه

(۱۸۴) خواص {سرمایه های ارزشمند اسلام و کشور عزیزمان ایران}
بسم الله الرحمن الرحیم خواص {سرمایه های ارزشمند اسلام و کشور عزیزمان ایران} بزرگواران؛ قبل از عرایضم محضر شما فرهیختگان و پدران اُمّت؛ -از اینکه جسارت کرده و مطالب

ادامه

(۲۸) عاق والدین را جدی بگیریم
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ. وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ اَلصَّالِحِين وَ رَحمَةُ ا

ادامه

(۲۷۷) یازده عمل پوزه شیطان را به خاک مي‌زند
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَم وَ جَامِعِ الْكَلِم وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّه یازده عمل پوزه شیطان را به خاک مي

ادامه

(۸۰) چه کسانی محبوب خدا هستند؟
بسم الله الرحمن الرحیم چه کسانی محبوب خدا هستند؟ فهرست محتوا: (۱) معنای محبت. (۲) شناخت محبوبین: ۱ - متوکلین. ۲ - توابین. ۳ - متطهرین. ۴ - صابران. ۵ - محسنین. ۶ - جهادگران. ۷

ادامه

(۶۷) آیه و احادیث دوستی با خدا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الـسَّلاَمُ عَـلَى مَـهْدِيِّ الْأُمَـمِ وَ جَـامِـعِ الْـكَـلِمِ وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله آیه و احادیث دوستی با خدا قر

ادامه

(۲۱۲) آیات الهی: کسوف و خسوف: خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی
بسم الله الرحمن الرحیم آیات الهی: کسوف و خسوف: خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی مطالبی کوتاه پیرامون کسوف و خسوف {خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی} حکمت خواندن نماز آیات

ادامه

(۳۸۹) در باره حَوْقَلَه یا حَوْلَقَه
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ در باره

ادامه

(۱۷۷) {نماز} عِشائَیْن
بسم الله الرحمن الرحیم {نماز} عِشائَیْن عِشائَیْن (مغربَیْن) به نماز مغرب و عشا اطلاق می شود. ۱ - کاربرد فقهی از آن در باب های طهارت ، صلات ، صوم و حج سخن گفتهاند. ۲ - با

ادامه

(۷۰) احادیث ازدواج

ادامه

(۷۲) احادیث وظایف زن نسبت به شوهر
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ. وَاَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِاَللَّهِ اَلصَّالِحِين وَرَحمَةُ

ادامه

(۸۴) احادیث ادب
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّه احادیث ادب توضیح محتوا فهرست

ادامه

(۲۱۱) در باره نماز آیات
بسم الله الرحمن الرحیم در باره نماز آیات فهرست مطالب: {۱} تعریف نماز آیات {۲} تعریف نماز آیات در روایات {۳} پیشینه نماز آیات {۴} نحوه خواندن نماز آیات {۵} مستحبات نماز آ

ادامه


شروط القصاص
شروط القصاص وهي خمسة: (الأول)- التساوي في الحرية والعبودية. (مسألة ٤٠): إذا قتل الحر الحر عمدا قتل به وكذا إذا قتل الحرة، ولكن بعد رد نصف الدية إلى أولياء المقتص منه. (

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

الفصل الأول - في قصاص النفس
كتاب القصاص وفيه فصول الفصل الأول - في قصاص النفس (مسألة ١): يثبت القصاص بقتل النفس المحترمة المكافئة عمدا وعدوانا ويتحقق العمد بقصد البالغ العاقل القتل، ولو بما ل

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

كتاب القصاص

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

التعزيرات
التعزيرات (مسألة ٢٨٢): من فعل محرما أو ترك واجبا إلهيا عالما عامدا عزره الحاكم حسب ما يراه من المصلحة ويثبت موجب التعزير بشهادة شاهدين وبالإقرار. (مسألة ٢٨٣): إذا أق

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

السادس عشر - الارتداد
السادس عشر - الارتداد المرتد عبارة عمن خرج عن دين الإسلام، وهو قسمان: (فطري) و(ملي): (الأول)- المرتد الفطري وهو الذي ولد على الإسلام من أبوين مسلمين أو من أبوين أحدهما

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

الخامس عشر - المحاربة
الخامس عشر - المحاربة (مسألة ٢٦٠): من شهر السلاح لإخافة الناس نفي من البلد، ومن شهر فعقر اقتص منه ثم نفى من البلد ومن شهر وأخذ المال قطعت يده ورجله، ومن شهر وأخذ المال

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

الرابع عشر - بيع الحر
الرابع عشر - بيع الحر (مسألة ٢٥٩): من باع إنسانا حرا، صغيرا كان أو كبيرا ذكرا كان أو أنثى قطعت يده.

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

حد القطع
حد القطع (مسألة ٢٣٩): تقطع الأصابع الأربع من اليد اليمنى وتترك له الراحة والإبهام ولو سرق ثانية قطعت رجله اليسرى وترك له العقب وإن سرق ثالثة حبس دائما وأنفق عليه من

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۴ ادامه

ما يثبت به حد السرقة
ما يثبت به حد السرقة الخوئی : مسألة ۲۳۵- لا يثبت حد السرقة إلا بشهادة رجلين عدلين، ولا يثبت بشهادة رجل وامرأتين ولا بشهادة النساء منفردات. الخوئی : مسألة ۲۳۶-المعرو

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه

مقدار المسروق
مقدار المسروق المشهور بين الأصحاب أنه يعتبر في القطع أن تكون قيمة المسروق ربع دينار(والدينار عبارة عن ثماني عشرة حمصة من الذهب المسكوك) وقيل يقطع في خمس دينار، وه

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه

الثالث عشر - السرقة
الثالث عشر - السرقة يعتبر في السارق أمور: (الأول): البلوغ، فلو سرق الصبي لا يحدّ، بل يعفى في المرة الأولى بل الثانية أيضا، ويعزر في الثالثة، أو تقطع أنامله، أو يقطع

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه

الثاني عشر - شرب المسكر
الثاني عشر - شرب المسكر مسائل في شرب المسكر الخوئی : مسألة ۲۱۷- من شرب المسكر أو الفقاع عالما بالتحريممع الاختيار والبلوغ والعقل حدّ. ولا فرق في ذلك بين القليل والك

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه

الحادي عشر - السحر
الحادي عشر - السحر الخوئی : مسألة ۲۱۶- ساحر المسلمين يقتل وساحر الكفار لا يقتل. ومن تعلم شيئا من السحر كان آخر عهده بربه، وحدّه القتل إلا أن يتوب.

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه

العاشر - دعوى النبوة
العاشر - دعوى النبوة الخوئی : مسألة ۲۱۵- من ادعى النبوة وجب قتله مع التمكن والأمن من الضرر من دون حاجة إلى الاذن من الحاكم الشرعي.

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه

التاسع - سب النبي صلّى اللّه عليه وآله
التاسع - سب النبي صلّى اللّه عليه وآله الخوئی : مسألة ۲۱۴- يجب قتل من سب النبي(صلّى اللّه عليه وآله)على سامعه ما لم يخف الضرر على نفسه أو عرضه أو ماله الخطير ونحو ذلك وي

جمعه, ۲۰ تیر ۱۴۰۴ ادامه


چگونگی آب کشیدن دهان نجس (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)
شهید ایرانی و بوی عطر
حاجت گرفتن
حجاب
آیا آروغ زدن روزه را باطل میکند؟
استفتائات کسب های حرام -مجسمه سازی- آیت الله العظمی مکارم
زندگینامه
راههای اثبات اعلمیت و اجتهاد و بدست آوردن ، عمل کردن و پاسخگویی به فتاوا
احکام اموات
احرام عمره تمتع
آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله)
نوشتن پایان نامه برای دیگران (مرجع تقلید آیةالله مکارم)
غسل
آیت الله العظمــی مکارم شیرازی(مدظله)
ضرر دنبلان از نظر علمی و دینی
معاملات مکروه
اعمال حج تمتع
احکام آبها
فتاوای آیت الله العظمی بهجت (قدس سره)
راههای اثبات آب کر
قرائت و احکام آن
پوشيدن لباس احرام
سنّ یائسگی
گلایه از پدر و مادرم (مرجع تقلید آیةالله سیستانی)
غسل مستحب
غسل مس میت
غسل میت
منافعى که خمس ندارد
حکم شرعی لیزر درمانی
رقص
انتخاب مرجع تقلید (مرجع تقلید سایر مراجع)
(۱۳۶) جلسه استراحت
احکام وضو
شرایط نائب
احکام رجوع
آیات 1 - 20 ابراهیم
وضوء
شناخت خون استحاضه
چگونه خود ارضایی و شهوت را کنار بگذارم
استحاضه
معاملات بانکی
نیت نماز شکسته چگونه است مرجع تقلید آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه)
آیت الله العظمی بهجت (قدس سره)
فروش و تبدیل و تغییر موقوفه
حکم پشیمان شدنم از نذری که کردم مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
هدیه پنج دعاى حق تعالى به حضرت عیسى علیه السلام در دهه اوّل
(۲۹) خطبه های نماز جمعه
طلاق خلع
آیات 1 - 10 نور
آب وضو
مفتخریم که خادم قرآن، اهل بیت و بزرگانیم

پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -