انهار
انهار
مطالب خواندنی

آیةالله خاتمی: بيشترين هجمه در طول عمر انقلاب متوجه ولايت فقيه بوده است

بزرگ نمایی کوچک نمایی

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري هجمه‌هاي وارده به ولايت فقيه را بسيار زياد دانست و گفت:

از ابتداي انقلاب تاکنون به هيچ موضوعي به اندازه ولايت فقيه چه از درون و چه از بيرون انقلاب هجمه وارد نشده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان آيت‌الله سيد احمد خاتمي در مسجد مهديه اين شهرستان با اشاره به تلاش دشمن در شرايط امروز براي ايجاد شبهه در بين ملت ايران گفت: دشمنان با برنامه‌ها و رسانه‌هاي مختلف در راستاي ايجاد شک و شبهه در باورهاي اسلامي گام برداشته‌اند که بايد هوشيار بود.وي با اشاره به تجربه پديده ولايت فقيه در پيروزي انقلاب اسلامي و 35 سال بعد از انقلاب در کشور خاطرنشان کرد: همراهي مردم انقلابي با ولايت از 19 دي ‌ماه سال 57 به اوج خود رسيد تا نتيجه‌هايي اثر بخش يافت.

خاتمي با اشاره به تداوم انقلاب اسلامي طي 35 سال افزود: اگر ولايت و مديريت شخص رهبري در جامعه نبود انقلاب آسيب مي‌ديد. وي هجمه‌هاي وارده به ولايت فقيه را بسيار زياد دانست و خاطرنشان کرد:

از ابتداي انقلاب تاکنون به هيچ موضوعي به اندازه ولايت فقيه چه از درون و چه از بيرون انقلاب هجمه وارد نشده است. امام جمعه موقت تهران با هشدار به اقدام دشمنان براي ايجاد شبهه و موضع جوانان در مقابل ولايت فقيه يادآور شد: دشمنان هدف خود را نسل‌هاي دوم و سوم انقلاب قرار داده‌اند تا نگاه آنها به ولايت فقيه سطحي باشد. خاتمي با تاکيد بر توجه به رفع شک و شبهه در لزوم وجود ولايت فقيه در جامعه گفت: در شرايط کنوني تنها دارنده لياقت زعامت ولي فقيه در کشور، آيت‌الله العظمي خامنه‌اي است که دشمنان نيز به آن اعتراف دارند. وي با اشاره به حماسه 9 دي‌ ماه سال 88 اظهار داشت: حماسه‌هاي 9 دي و 19 دي با خودجوشي مردم و حمايت ولايت فقيه ايجاد شد. وي با اشاره به گروه‌هايي که در ارتباط با ولي فقيه شبهه‌افکني مي‌کنند، يکي از مخالفان داخلي را فقهايي دانست که نظرشان با ادله ولايت فقيه موافق نيست اما با نظام مشکل ندارند. خاتمي ادامه داد: گروه دوم کساني هستند که در مسئله ولايت فقيه خود دچار شبهه‌ ‌شده‌اند که بايد پاسـخ آنها داده شود. وي عنوان کرد: بنابراين اگر کسي در ارتباط با ولايت فقيه طرح سئوال کند نبايد به عنوان ضد ولايت فقيه شناخته شود. نماينده مجلس خبرگان رهبري گروه سوم را موافقان ولايت دانست و افزود: اين گروه اصل ولايت فقيه را قبول دارند اما با شخص ولايت مشکل دارند که مقام معظم رهبري برخورد با آنها را جايز نمي‌داند. وي با اشاره به گروه چهارم خاطرنشان کرد: گروه چهارم ولايت فقيه را قبول ندارند اما تلاش عملي هم در مقابل آن ندارند و تا جايي که به شبهه‌افکني در نظام اسلامي اقدام نکنند، نظام آنها را تحمل مي‌کند. خاتمي گروه پنجم را عملاً دشمن نظام الهي دانست و گفت: اين گروه به دنبال براندازي نظام هستند و بايد با آنها برخورد جدي شود.

منبع: روزنامه رسالت


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -