انهار
انهار
مطالب خواندنی

آيةالله بهاء الديني: رهبري متعلق به آسيدعلي آقاي خودمان است

بزرگ نمایی کوچک نمایی

آيت‌ا... قرهي، رئيس حوزه علميه المهدي(عج)، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري «نسيم» به مسائل مهمي اشاره کرده است که گزيده‌اي از آن را تقديم شما مي‌کنيم.

اين‌ که امام در ابتداي انقلاب بعضي از اعضاي نهضت آزادي را در مصدر امور گماردند، براي اين بود که نيروهاي انقلابي و مکتبي در کنار اين‌ها با مسائل اداره کشور آشنا شوند. آقاي هاشمي رفسنجاني در خاطرات خود مي‌گويد زماني که به وزارت کشور رفتم، به من گفتند کارتابل را بياوريم؟ با خودگفتم کارتابل؟ کارتابل ديگر چيست؟ به آن‌ها گفتم که حالا نمي‌خواهد کارتابل را بياوريد. خلاصه آقاي هاشمي به آقاي يزدي زنگ مي‌زند و مي‌پرسد شما که در دولت بوديد اين کارتابل چيست؟ آقاي يزدي مي‌گويد چيز خاصي نيست و همان پوشه خودمان است و در آن يک سري ورقه و نامه‌هايي مي‌گذارند که شما آن را مطالعه و امضا کنيد و بعد آقاي هاشمي مي‌‎فرمايد که کارتابل را بياوريد.

فتنه سال هنوز زوايايي دارد که براي مردم مشخص نشده است. اين فتنه آن قدر عميق بود که هر انقلابي با آن مواجه مي‌شد، زمين مي‌خورد.

اين‌ که مي‌گوييم انقلاب ما يک انقلاب الهي است، اين حرف را از بزرگان شنيده‌ايم. ما شنيده بوديم که يک عده از تجار تهران در زمان حضرت آيت‌ا... آسيد ابوالحسن اصفهاني به محضر ايشان مي‌رسند و عرضه مي‌دارند که آقا وضع ما خراب و چنين و چنان است؛ شما يک دستوري بدهيد. ايشان فرموده بودند که «من يک سري چيز‌هايي مي‌نويسم اما کار، کار يک حاج آقا روح‌ا... است و او خواهد آمد؛ کار کار اوست».

بزرگان ديگري مانند آيت‌ا... شاه‌آبادي به امام فرموده بودند: آن کسي که انقلاب مي‌کند، شما هستيد. و آيت‌ا... شيخ نصرا... شاه‌آبادي، فرزند آيت‌ا... شاه‌آبادي، بيان کردند که «من در نجف اشرف يک خواب عجيب و غريب ديدم و آمدم پيش امام. امام فرمودند تا زماني که من هستم آن را بيان نکني و تعبير کردند که اين خواب تو يعني اين انقلاب پيروز مي‌شود و پدر شما به من گفت که اين انقلاب پيروز مي‌شود و بنده رهبر اين انقلاب هستم».

يعني بزرگان مي‌دانند که اين انقلاب، يک انقلاب خدايي و وعده داده شده است و فرموده شده که مردي از اهل قم مي‌آيد و اين فرد وعده داده شده نيز امام راحل بودند.

در جلسه‌اي که خود من حضور داشتم، بعد از تعيين آقاي منتظري به عنوان قائم مقام رهبري، آيت‌ا... العظمي بهاءالديني گفتند که يعني چه؟ اصلا نمي‌شود. همه فکر کردند به دليل حضور امام(ره) اين حرف‌ها از آيت ا... العظمي بهاءالديني بيان مي‌شود ولي ايشان گفتند که نخير، همه مي‌دانند که امام(ره) مي‌ميرد ولي ايشان يعني آقاي منتظري نيست. گفتند خوب پس چه کسي است؟ آيت‌ا... العظمي بهاءالديني گفت: «همين که گفتم، ايشان نيستند.» يک فردي سمج شد و پرسيد: خوب کيست؟ و آيت‌ا... العظمي بهاءالديني عرض کرد مي‌گويم به شرطي که به کسي نگوييد و بعد فرمود: «همين آسيد علي آقاي خودمان»، حاضرين گفتند: چي مي‌گويد؟ آسيدعلي آقا؟

همه تعجب کردند که اين چه حرفي است؟ متاسفانه يک فردي اين حرف را گفته بود که آيت‌ا... العظمي بهاءالديني چنين اظهار نظري کرده‌اند و اين حرف در قم پيچيد و بعضي‌ها ناراحت شدند و بعد آيت‌ا... العظمي بهاءالديني کتمان کردند. من خودم رفتم و از ايشان سـوال کردم. گفتم که آقا شما چنين حرفي را فرموديد و ايشان عصباني شد و گفت: «چرا اين افراد رفتند و اين حرف را بيرون بردند» من به ايشان گفتم که «وا... من نگفتم» ايشان فرمودند که «مي‌دانم تو نگفتي ولي رفته‌اند و گفته‌اند». بنده عرض کردم «آقا بالاخره شما خودتان اين حرف را زده بوديد» آيت‌ا... العظمي بهاءالديني فرمودند: «من نگفته‌ام، حضرت حجت روحي له‌الفدا گفته‌اند.»

در آن زمان آيت ا... مولوي قندهاري مي‌فرمودند که «روز به روز به جمال و جلال و کمال اين سيد عظيم‌الشان افزوده مي‌شود، به گونه‌اي که مانند آيت‌ا... آسيد ابوالحسن اصفهاني يکه تاز مي‌شود».

من از اين مي‌ترسم که مبادا ما هم با شعار اعتدال، اصول اساسي خود را کنار بگذاريم. البته اعتدال، خوب است و اتفاقا اصل اسلام بر اعتدال است و اسلام از افراط و تفريط نهي مي‌کند.

انقلاب‌ ما انقلاب احزاب نيست، انقلاب ولايت فقيه است و در انقلاب ولايت فقيه تشکل‌ها وجود دارند اما نبايد حاکميت حقيقي داشته باشند زيرا حاکميت حقيقي با ولايت فقيه است.

در انقلاب ولايت فقيه، حزب‌ گرايي ممنوع است. ما با احزاب به معناي غربي‌اش مخالف هستيم.

در کشورهاي غربي احزاب تصميم گيرنده هستند و هر چيزي که حزب بيان کرد افراد بايد بپذيرند. اما در حکومت ديني، دين تصميم گيرنده است نه احزاب.


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  



پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -