انهار
انهار
مطالب خواندنی

مسائل جنسی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
1- استفاده از فیلمها و مقالات نامشروع برای آموزش روابط جنسی
سؤال:ایا استفاده از فیلمهای ومقالات نامشروع برای آموزش روابط جنسی جایزاست
پاسخ:جایز نیست و در درازمدت آثار نامطلوبی دارد.
2- حکم وطی در دبر زوجه
سؤال:لطفا بفرمایید وطی در دبر زن چه حکمی دارد و چرا اکثراً نهی می کنند آیا اشکال پزشکی دارد و آیا در موقع غیر ایام حیض فقط اشکال دارد یا مواقع دیگر هم اشکال دارد؟
پاسخ:این کار بدون رضایت زوجه حرام و با رضایت وی کراهت شدید دارد و اشکال پزشکی آن قابل انکار نیست و تکرار آن سبب نوعی انحراف جنسی می شود.
3- استفاده از اسپری جنسی
سؤال:آیا استفاده از اسپری جنسی برای مردان جایز است؟
پاسخ:در صورتی که ضرر خاصی نداشته باشد اشکالی ندارد ولی در طولانی مدت ضررهایی در پی خواهد داشت.
4- حکم عمل ساکینگ
سؤال:حکم عمل ساکینگ (مکیدن آلت توسط همسر) چه میباشد؟
پاسخ:زن و شوهر می توانند هر گونه لذتی از یکدیگر ببرند ولی شایسته است از کارهایی که با کرامت انسانی سازگار نیست اجتناب ورزند.
5- راه رهایی از فشار جنسی
سؤال:گرفتار شهوت هستم مرا راهنمایی کنید.
پاسخ:هرگاه از عوامل تحریک مانند مجالس و دوستان ناباب و فیلم ها و عکس های محرک پرهیز کنید و همه روزه مقدار قابل ملاحظه ای ورزش نمایید و خود را به خدا بسپارید ان شاء الله محفوظ می مانید
6- مقاربت با همسر از پشت
سؤال:آیا مقاربت باهمسر از طریق مقعد اشکال دارد یا نه?
پاسخ:در صورت رضایت همسر کراهت شدید دارد و در صورت عدم رضایت حرام است.
7- عقیم کردن به خاطر عدم توانایی بر ازدواج
سؤال:اگر مردى به هیچ وجه قادر به ازدواج نباشد یعنى همیشه در امور زندگیش با شکست مواجه بوده و حتّى قادر به سبکترین نوع ازدواج هم نیست و ازدواج نکردن هم موجب اختلالاتى در بدنش مى شود، آیا مى تواند به وسیله خوردن دارو و یا عمل جراحى، مردى خود را از بین ببرد؟
پاسخ:جایز نیست و باید صبر کند تا خداوند فرجى براى او فراهم سازد.
8- حق زن برای در خواست همبستری
سؤال:1-آیا زن حق دارد در برابر درخواست مرد برای تمکین در حد چند ساعت مهلت بخواهد؟ برای مثال بگوید بعد از انجام این تکلیف می آیم؟2- در صورتیکه زن در ساعات پایانی ایام حیض به سر می برد آیا می تواند از تمکین خودداری کند تا پایان این دوران تا بتواند در لذت جنسی شریک باشد؟3- آیا مرد نیز در قبال مطالبه همسر برای همبستری وظیفه ای دارد یا خیر؟
پاسخ:1_ در صورتی که وقت طولانی نباشد مانعی ندارد.
_ در صورتی که هنوز حیض او تمام نشده تمکین به معنای آمیزش جنسی جایز نیست ولی تمتعات دیگر مانعی ندارد.
3_ در صورتی که همسر ممکن است به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که به خواسته او عمل کند.
9- به تأخیر انداختن تمکین از سوی زن
سؤال:آیا زن حق دارد در برابر در خواست مرد برای تمکین در حد چند ساعت مهلت بخواهد؟برای مثال بگوید بعد از انجام این تکلیف می آیم؟
پاسخ:در صورتی که وقت طولانی نباشد مانعی ندارد
10- تمکین در ساعات پایانی عادت ماهانه
سؤال:در صورتی که زن در ساعات پایانی ایام حیض به سر می برد آیا می تواند از تمکین خودداری کند تا پایان این دوران تا بتواند در لذت جنسی شریک باشد.؟
پاسخ:در صورتی که هنوز حیض او تمام نشده ، تمکین به معنای آمیزش جنسی جایز نیست ولی تمتعات دیگر مانعی ندارد.
11- لزوم اجابت زن برای درخواست همبستری
سؤال:آیا مرد نیز در قبال مطالبه همسر برای همبستری وظیفه ای دارد یا خیر؟
پاسخ:در صورتی که همسر ممکن است به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که به خواسته او عمل کند.
12- احساس لذت غیر ارادی از جنس مخالف
سؤال:جوان مجرّدى در برخورد با نامحرم دچار مشکل است. این برخوردها و نگاههاى غیر مستقیم و گاه مستقیم (که بنا به ضرورت و از روى ناچارى انجام مى شود،) و حتّى در برخى موارد شنیدن صداى نامحرم و صداى پاى او، برایش نوعى لذّت به همراه دارد. لازم به ذکر است محدود کردن خود و خانه نشینى براى فرار از مشکل مطرح شده، تنها براى مدّتى او را از این صحنه ها دور مى کند، امّا در برخوردهاى بعدى، که به ناچار هر انسانى ناگزیر از آن است، اوّلا: این حالتها در او تشدید مى شود، به طورى که گاه حتّى در برخورد با محارم نیز مشکل مطرح شده بروز مى کند، ثانیاً: در دراز مدّت به علّت قطع ارتباط با دیگران، و بیرون نرفتن از منزل، و حتّى ترک درس و تحصیل در دانشگاه، و چشم پوشیدن از تلویزیون و تصاویر و عکسها، و در یک کلام به انزوا نشستن، باعث بروز ناراحتیهاى مختلف جسمى و روحى از جمله افسردگى و ناراحتیهاى عصبى او خواهد شد. وظیفه شرعى چنین شخصى چیست؟
پاسخ:به هیچ وجه لازم نیست با مردم قطع رابطه کند، و خانه نشین شود. همین اندازه که عمداً نگاه نکند مشکلى ندارد، حتّى اگر قهراً و بدون اختیار براى او لذّتى حاصل شود.
13- استمناء با دست همسر
سؤال:اگر همسر انسان با قصد دو طرف برای بیرون آمدن منی با الت او بازی کند چه حکمی دارد؟
پاسخ:اشکالی ندارد.
14- آموزش مسائل جنسی
سؤال:با توجّه به معضلات کنونى اجتماع، که بعضاً نتیجه عدم آگاهى صحیح جوانان از مسائل جنسى است، آیا آموزش مسائل جنسى را در جامعه، براى پیشگیرى از بیمارى هاى واگیردار، با رعایت حریم خانواده، و با توجّه به سنّ نوجوانان و جوانان، و با استفاده از متون آموزشى مناسب، مجاز مى دانید؟
پاسخ:تجربه نشان داده که آموزش مسائل جنسى به سبک غربى، که فعلا مطرح است، مفاسد زیادى در بر دارد، و در بسیارى از اوقات نتیجه معکوس مى دهد.
15- استمتاع از همسر در دوران حیض
سؤال:نزدیکی در دوران حیض بدون انجام دخول چه حکمی دارد؟
پاسخ:حرام نیست.
16- خوردن شیر همسر
سؤال:لطفا بفرمایید خوردن شیر همسرم که به فرزندم شیر میدهد چه حکمی دارد ؟
پاسخ:اشکالی ندارد.
17- نزدیکی در دوران قاعدگی
سؤال:آیا نزدیکی با همسر در دوران قاعدگی حرام است؟
پاسخ:آری، حرام است.
18- نزدیکی نکردن با همسر بیش از چهار ماه
سؤال:آیا درست است که اگر تا چهار ماه بعد از مراسم عروسی عمل جنسی صورت نگیرد و زن باکره باقی بماند زن و شوهر به هم نامحرم می شوند؟ اگر اصل مطلب درست است این مدت به چه میزان است؟
پاسخ:چنین حرفی صحت ندارد.
19- استفاده از آلت مصنوعی در روابط زناشویی
سؤال:آیا استفاده از آلت مصنوعی در روابط زناشویی زوجین، مشروع است؟
پاسخ:در صورتیکه ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
20- خارج شدن رطوبت در حین مطالعه مطالب جنسی
سؤال:اگر در حین خواندن مطالب مربوط به مسائل جنسی آبی چسبناک از انسان خارج شود آیا بجا آوردن غسل جنابت واجب است؟ لازم به ذکر است که استمناء صورت نمی گیرد.
پاسخ:رطوبت مزبور غسل ندارد و اگر قبلا بعد از بول استبراء کرده اید پاک نیز می با

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -