انهار
انهار
مطالب خواندنی

صیغه کردن دختر باکره (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال باسلام و خسته نباشيد. ببخشيد برا صيغه دختر كه قسمت نشده ازدواج كنه و الان سنش به 35 رسيده، و الان كه باهم آشنا شديم ما چگونه ميتوانيم بهم محرم شويم. شرايط دختر طور هست كه از بنده 5 سال بزرگ هست و خواستگار برايش نيامده. و از شدت تنهايي و بي كسی با من دوست شده و نسبت فاميلي دوري هم داريم و بنده شرايطش را دورا دور خبر دارم و نميخواهم بدتر از اين افسرده و نااميد شود. و از طرفي خانواد اش با صيغه علني مخالف خواهند بود. لطفا راهنمايمان كنيد. ايا ميشود متن صيغه موقت را فارسي خودمان بخوانيم؟ در صورت امكان متن صيغه را برايم ارسال كنيد
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب پسرم؛ عقد باکره بدون اجازه پدر جایز نیست. یاحقّ.

سوال خواهشاً متن صيغه را برايم بفرستيد. وقتي خود دختر راضي هست آيا باز هم حرام هست؟

جواب دختری که راضی به چنین کاری باشد از حماقت و سفاهتش هست و از کم عقلی به بی عفتی راضی شده است.
هزاران دختر پاک دامنی پیشه میکنند و تن به این اعمال شنیع نمیدهند و شما نباید به ازدواج با چنین دخترانی تن بدهید اگر ازدواج نکرده اید حتماً ازدواج کنید و از خاموش کردن شهوت خود به این شیوه پرهیز کنید. به هر حال حکم شرعی را بنده قبلاً خدمتتان ارسال کرده ام. یاحقّ.

سوال در سايتها كه نوشته شده است اگر دختر بالاي 30 سال باشد و فساد را تشخيص دهد. اجازه پدر لازم نيست. و از طرفي ما بايد چيكار كنيم با اين شرايط افتضضاح؟

جواب آن سایتها که میفرمائید سایت مذهبی نیست و تعهدی به نوامیس مردم ندارند بلکه سایتهایی هستند که عملاً مروج فساد هستند و الا هیچ سایت مذهبی یا سایت مراجع چنین فتوائی نداده اگر هم مرجعی گفته بالای 30 سال مجاز هست را نمیتوان به مقلدین سایر مراجع تعمیم داد.
شرایط افتضاحی که شما از آن یاد کردید توسط همان سایتهای بی تعهد دامن زده شده که دختر بالای 30 سال...
در پیام قبل برایتان ارسال کردم که اگر شما ازدواج نکرده اید حتماً ازدواج کنید و از خاموش کردن شهوت خود به این شیوه پرهیز کنید، زیرا این شیوه شیوه بی بندو باری و بی تقوائی هست. یاحقّ.


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -