انهار
انهار
مطالب خواندنی

روابط زن و مرد

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سـوال1 : نزدیکی به همسر از پشت اگر خودش راضی باشد آیا شرعاً اشکال دارد؟
مرجع:آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسـخ: نزدیکی  به همسر از پشت کراهت دارد.
*****
نزدیکی با همسر از پشت عملي غير طبيعي است و از نظر علمی و پزشکي نيز ثابت شده که اين عمل پرخطر و موجب آسيبهاي جسماني برای زن است. در قوانين مجازاتهاي اسلامي آمده: اگر مردي همسرش را مجبور به این عمل کند! زن مي تواند از شوهر خود شکايت کند.
پزشکان گفته اند: دستگاه گوارشي داراي دو نوع اسفنکترsphincter می باشد:
1- اسفنکتر داخلي و غير ارادي؛ که دريچه ورودي غذا به معده و خروج آن مي باشد.
2- اسفنکتر خارجي؛ که ارادي است و وقتي که غذا بلعيده مي شود از طريق مري پايين آمده و به سمت معده مي رود.
زماني که شخصی احساس کند که نياز به خروج مدفوع از دريچه مقعد را دارد اين همان زماني است که اسفنکتر داخلي 1 باز شده و همانطور که گفته شد غير ارادي است. اما عمل باز کردن دريچه مقعد ( اسفنکتر خارجي) و در کل دفع مدفوع؛ ارادي است و دست خود شخص مي باشد و زماني که شخص احساس نياز به اجابت مزاج کرد و خود را نگه میدارد تا به محل مناسب برسد و سپس به اراده خود باعث خارج شدن مدفوعش مي شود اين نگه داشتن و اين عمل خارج کردن مدفوع؛ توسط اسفنکتر خارجي که ارادي است انجام مي شود. و رابطه جنسي از پشت باعث آسيب ديدگي اسفنکتر خارجي میشود و باعث مي شود که دريچه خروجي مقعد(Anal) به درستي کارش را انجام ندهد يعني از قدرت ارادي خارج مي شود. و به مرور زمان امکان ارادي خروج مدفوع يا نگه داشتن خود را از دست مي دهد. در اين صورت نا خواسته و غير ارادي مدفوع از دريچه مقعد خارج ميشود در اين صورت هميشه لکه هايي از مدفوع در لباس زير مشاهده مي گردد.
البته نزدیکی از پشت موجب بيماریهاي عفوني و ويروسي همانند هپاتيت، ايدز، سفليس و بيماريهاي مقاربتي میگردد زیرا در درون مقعد باکتريهاي زيادي مي باشد، که موجب انتقال ويروسهايي نظير ايدز و ... میشود.
*****
سـؤال: پنج ماه است که عقد کرده ایم گاهی در هنگام معاشقه من یا همسرم بدون دخول ارضاء میشویم . چه حکمی دارد؟
مرجع: مکارم شیرازی (مدظله)
پاسـخ:  اگر در ملاعبه و بازی با همسر، حتّی بدون دخول هرکدام  از شما  زن و شوهر ارضا شوید جنب شده اید و غسل واجب می شود.
*****
سـؤال: اگر زن و شوهر در خیابان دست یکدیگر را بگیرند از نظر شرعی مشکل دارد؟ یا مثلاً در جایی مثل تهران که عرف است؟
پاسـخ: حتّی اگر این  عمل حرام هم نباشد، ولی از نظر عرف متشرعه کاری نا شایست و دور از اخلاق و ادب معنوی است خصوصا اینکه چنین صحنه هایی موجب دلگیری و دلسوختگی کسانی قرار میگیرد که مجرّد هستند یا اختلافات خانوادگی دارند و آنان در حسرت چنین روابط صمیمانه ای میباشند.
 البتّه عزیزم؛ عرف تهرانی ها ملاک شرعی نیست و حتماً در عرف متشرعه  مردم تهران چنین اخلاقی وجود ندارد و عرف غیرمتشرّعه و کسانی که نسبت به مسائل معنوی و دینی بی تفاوتند نیز ارزش الگوپذیری ندارد.
*****
سـؤال: همسر من ناراحتی زنانگی دارد که قابل درمان نیست و امکان نزدیکی وجود ندارد ولی من میل جنسی زیاد دارم لطفا من را راهنمائی کنید.
پاسـخ: موضوع خود را با دادگاه خانواده (مدنی خاص) در میان بگذارید.
*****
سـؤال: آیا معاشقه با همسر خود در دوره پریود اشکالی دارد؟
پاسـخمعاشقه اشکال ندارد ولی آمیزش حرام است.
*****
سـوال: مایع بیرنگ وچسبنده ای که با شهوت از مرد خارج میشود چه حکمی دارد؟
پاسـخ: اگر با شهوت و جستن بیرون آمده و بدن سست شود آن مایع حکم منی دارد وجنابت حاصل شده وباید غسل جنابت کرد
*****
سـوال: دختری هستم 25 ساله و چند ماهی است که عقد کردم سوالم اینست که اگرفرد(خانم) برای رسیدن به حالت ارگاسم هنگام ملاعبه با همسر ، خودش به روش های مختلف به خود کمک کند تا به این حالت برسد آیا حکم استمنا دارد؟
پاسـخ: اگر به صورت بازی با خود باشد به آن استمناء (خود ارضایی) گفته می شود و قطعاً گناه دارد ولی اگر با بازی با همسر به حالت «ارگاسم» برسد اشکال ندارد.
*****
سـؤال: بعد ازهر دفعه دستشویی رفتن و یا بعد ادرار و یا قبل از ادرار، ازمن منی خارج می شود چه کار کنم؟
پاسـح: موردی که ذکر کرده اید دلیل بر جنابت نیست؛ خارج شدن رطوبت با غلظت و رنگ و بوی خاص دلیل بر منی بودن رطوبت نیست، منی آن است که در اثر ملاعبه و بازی با خود یا همسر رطوبتی با سه شرایط خارج شود:
1) بدن سست شود؛ 2) با جستن خارج شود 3) با شهوت باشد(یعنی آن رطوبت در اوج لذت جنسی از انسان خارج شود)؛ بنابراین شما جنب نیستید و احکام جنابت بر شما نیست.
*****
سـؤال: در مورد ترشحات وغسل در دوران نامزدی، آیا برای ترشحاتی که بعد یا حین بوسیدن، لمس کردن، بازی یا حرف با طرف مقابل از خانم خارج میشود غسل واجب میشود یانه؟
 پاسـخ: هر ترشحی که در این مواقع خارج شود پاک است و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی است و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود
*****
سـؤال: حدود 5 ماه عقد کردم. می خواستم بدونم من بعد از معاشقه به همسرم لازم است که غسل کنم. البته باید بگم که من باکره هستم ولی لذت میبرم از رابطمون. به صورت دخول نیست.
پاسـخ: هر ترشحی که در حین معاشقه خارج شود پاک است و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی است و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود. و برای رسیدن به اوج لذت جنسی لازم نیست حتما دخول صورت گیرد.خود فرد می تواند تشخیص دهد که چه زمانی به اوج لذت می رسد.
*****
سـؤال: هنگام اعمال زناشویی نگاه کردن در فرج زن چه حکمی دارد و اگر هنگام امدن اب منی ان را در خارج رحم زن ریخته شود ایا زن باید خود را غسل دهد
پاسـخ:نگاه کردن اشکال ندارد. اما درحدیث آمده:  که نگاه کردن دروقت جماع موجب می شود فرزند کور و نابینا شود(حلیة المتقین، فصل4،در بیان آداب مجامعت) 2- اگر منی در خارج رحم ریخته شود و دخولی صورت نگرفته باشدغسل به زن واجب نمی شود.
*****
سـؤال: در ماه رمضان به علت ترک نزدیکی باهمسر ذهنم در طول روز مشغول او است و گاهی تحریک می شوم و مایع سفید رنگی از من خارج میشود حکم روزه و لباس من چیست؟ این مایع همراه شهوت است و گاهی احساس میکنم بدنم در ناحیه کمر تاحدی سست شده ولی هرگز به مرحله انزال یا جستن نمی رسد.
پاسـخ:چنین رطوبتی حکم منی را ندارد و نجس نیست و غسل لازم نمی شود.
*****
سـؤال : با سلام آبی که قبل از نزدیکی با زن از مرد خارج می شود(منظورم منی نیست) و بی رنگ است چه حکمی دارد آیا نجس است؟ وضو را باطل می کند؟ با آن می توان نماز خواند؟نیاز به غسل دارد
پاسـخ:فقط منی نجس است و رطوبتهای مذکور نجس نیست و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند
*****
سـؤال: آمیزش با همسراز دُبُر(عقب) جایز است؟
مرجع: آیت الله مکارم شیرازی(مدظله)
پاسـخ: بنابر أقوی کراهت شدید دارد و در غیر موقع پریود بودن همسر کراهت شدیدتری دارد. (عروة الوثقی) 
*****
سـؤال: به فرض مردی در شهری دور از همسرش هست. اگر به تصاویر همسرش بحالت شهوت نگاه کند یا به همسرش و معاشقه با او فکر کند و یا تلفنی (یا از طریق صدای ضبط شدهصحبتهای عاشقانه همسرش را بشنود اشکالی دارد؟ اگر احیانا تحریک بحدی شود که (بدون هیچ فعل دیگری) بحالت انزال رسید آیا اشکال دارد؟  (فتوای امام ، و آیت الله سیستانی)
پاسـخ: هیچکدام از مواردی که نوشته اید اشکال ندارد و اگر در اثر این اعمال انزالی صورت گرفت غسل واجب می شود.
*****
سـؤال: رطوبت اندکی که در هنگام بلند شدن از خواب در هنگام صبح از مردها بیرون میاید،حکم جنابت دارد، یا خیر؟
پاسـخ: چنین رطوبتی موجب جنابت نمیشود  مگر رطوبتی باشد که با جستن و شهوت خارج شود و موجب سستی بدن شود.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -