1- اراكي: هر چند يك ركعت آن.
بهجت:تمام نماز
شبیری زنجانی ، مکارم شیرازی :تمام نماز يا مقداري از واجبات آن.
2- آيات عظام بجز آية الله مکارم شیرازی : ولي اگر براي وضو و تيمم يك اندازه وقت لازم است بايد وضو بگيرد.
بهجت:ولي اگر براي وضو و تيمم يك اندازه وقت لازم باشد بايد وضو بگيرد براي انجام هر يك ركعت با وضو؛ و اگر با وضو وقت يك ركعت نماز و با تيمم وقت چهار ركعت را دارد مي تواند هر كدام را خواست انتخاب كند بنا براظهر.
3- مظاهري: گر چه معصيت كرده باشد.
اراكي:اگر به قصد قربت يا براي كار مستحبي مثل خواندن قرآن وضو بگيرد صحيح است، و اگر فقط براي خواندن نماز وضو بگيرد كه اگر نمي خواست نماز بخواند وضو نمي گرفت.
خوئي:اگر به قصد قربت يا براي كار مستحبي مثل خواندن قرآن وضو بگيرد صحيح است و اگر با علم و عمد فقط براي خواندن آن نماز وضو بگيرد باطل است.
گلپايگاني، صافي:اگر به قصد قربت يا براي كار مستحبي مثل خواندن قرآن وضو بگيرد صحيح است و اگر براي خواندن آن نماز وضو بگيرد؛ به طوري كه فعلا داعي او بر وضو گرفتن فقط آن نماز باشد، وضويش باطل است.
بهجت:اگر به قصد قربت يا براي كار مستحبي مثل خواند قرآن وضو بگيرد صحيح است ولي اگر براي خواندن آن نماز وضو بگيرد باطل است.
وحید خراسانی :اگر به قصد آن كه وضو مستحب است، يا براي امر مستحبي كه وضو براي آن تشريع شده مثل خواندن قرآن وضو بگيرد، صحيح است و اگر قصد كند براي خواندن آن نماز به نحوي كه اگر امر به نماز با وضو نباشد قصد وضو نداشته باشد، آن وضو باطل است.
سيستاني:اگر به قصد قربت يا براي كاري مستحبي مثل خواندن قرآن وضو بگيرد صحيح است و همچنين اگر براي خواندن آن نماز وضو بگيرد مگر آنكه قصد قربت براي او حاصل نشود.
تبریزی: اگر به قصد قربت يا براي كار مستحبي مثل خواندن قرآن وضو بگيرد صحيح است اگر با علم و عمد فقط براي خواندن آن نماز وضو بگيرد كه مقدار يك ركعت يا بيشتر از آن را در وقت درك مي كند باز صحيح است اگر چه در تاخير انداختن نماز معصيت كرده است.
مکارم شیرازی :اگر براي نماز وضو بگيرد باطل است، اما اگر به قصد كار ديگري مانند خواند قرآن باشد صحيح است.
شبیری زنجانی :اگر به قصد قربت يا براي كاري مستحبي مثل خواندن قرآن وضو بگيرد صحيح است اگر چه به جهت ترك تمام يا قسمتي از نماز در وقت، گناه كرده است.