1- يعني براي انجام فرمان خداوند عالم و امتثال امر الهي
2- و اگر براي خنك شدن يا به قصد ديگري وضو بگيرد باطل است.
بهجت: ولي اگر به قصد قربت وضو بگيرد و قصد ديگري مثل خنك شدن تابع قصد وضو باشد اشكال ندارد.
مکارم شیرازی :و اگر به قصد ريا و خود نمايي يا براي خنك شدن بدن و مانند آن بگيرد باطل است، ولي اگر تصميم قطعي دارد كه براي اطاعت فرمان خدا وضو بگيرد در ضمن مي داند خنك هم ميشود، ضرري ندارد.
وحید خراسانی : به قصد قربت و با اخلاص باشد، و مراد از قصد قربت اين است كه عمل را به قصد آن چه كه آن را به خداوند متعال اضافه مي دهد، مانند انجام فرمان خداوند و محبوبيت براي انجام دهد.
3- امام خمینی ، گلپايگاني، اراكي، فاضل لنکرانی ، بهجت، صافي، نور ي، مظاهري، شبیری زنجانی : ولي بايد در تمام وضو متوجه باشد كه [براي خدا] وضو مي گيرد، به طوري كه اگر از او بپرسند چه مي كني؟(شبیری زنجانی : و براي چه كسي انجام مي دهي؟) بگويد: وضو مي گيرم.
خوئي، تبريزي، سيستاني، وحید خراسانی : بلكه اگر در تمام افعال وضو، به داعي امر خدا بجا آورده شود كفايت مي كند.
مکارم شیرازی : همین اندازه كافي است كه اگر از او بپرسند چه مي كني؟ بداند وضو مي گيرد.
سبحاني: ولي بايد در تمام وضو نيت استمرار داشته باشد، به طوري كه اگر از او بپرسند چه مي كني بگويد :وضو مي گيرم.