انهار
انهار
مطالب خواندنی

(۲۷۶) در باره درگذشت ناگهانی خانم مهسا {ژینا} امینی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بسم الله الرحمن الرحیم
در باره درگذشت ناگهانی
مهسا {ژینا} امینی
    
 إن شاء الله پیام سایت انهار
پس از تأمّل و دقّتهای لازم، کم کم تکمیل می شود.
     
بسم الله الرحمن الرحیم
والسلام علی عبادالله الصالحین
در باره درگذشت ناگهانی مهسا {ژینا} امینی
بدون تردید آحاد مردم عزیز کشورمان ایران، به ویژه دختران و پسران؛ باید سرمایه های ارزشمند و پاره های تن یکدیگر حساب شویم و باید رحمت، مودّت و محبت مان؛ از کُرد، تُرک، لُر، بلوچ، عَرَب، عَجَم و... را برای یکدیگر هزینه کنیم.
و تردیدی نیست که هیچیکدام، مجاز به سلب آرامش روح و روان یکدیگر و عبور از خط قرمزهای دین و قوانین کشورمان که بر خون شهدایمان استوار شده است نیستیم و مهسا امینی {مانند برخی دیگر از دختران و بانوان ما} با ظاهری نامناسب! از خط قرمزهای دین و قوانین کشورمان عبور کرده و موجب سلب آرامش روح و روان سایر هموطنانمان {= به ویژه جوانان} شده است و متأسفانه داستان فوت مهسا بهانه ای شد برای شروع فتنه ای بزرگتر از فتنه های قبل در کشور عزیزمان ایران؛ که لازم است توضیحاتی ارائه شود.
البته و صد البته بسیاری از عزادارنماها!! کمترین دلسوزی برای مهسا امینی ندارند و فقط درگذشت او را بهانه ای برای آشوب در کشور و اغتشاش قرار داده اند.
     
به هر حال؛
بیان نکاتی به حضور:
{۲} ‌اهل علم و فضلای حوزه های علمیه؛
{۳} ‌مداحان؛
{۴} ‌شاعران و اُدبا؛
{۵} ‌دختران عزیز و بزرگوار؛
{۶} ‌پسران ‌عزیز و بزرگوار؛
{۷} ‌فرهنگیان فرهنگ ساز؛
{۸} ‌‌دوستانِ و دلسوزِان اسلام و نظامِ جمهوری اسلامی؛
{۹} معاندان فرصت طلب و موج سوار؛
{۱۰} ‌فراریان و ایرانیانی! ‌که به جای وطن دوستی وطن فروشی کردند؛
{۱۱} رضا پهلوی (‌نوه رضا خان) که موهایش درخواب سلطنت سفید شده؛
{۱۲} واماندگان سیاسی؛
{۱۳} دشمنان کینه ای و قسم خورده و دیرینه ایران قوی؛
{۱۵} ‌گشت ارشاد؛
{۱۶} حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی؛
{۱۷} دانشگاهیان و مراکز آموزشی عالی و... ؛
{۱۸} ‌صدا و سیما؛
{۱۹} ‌رسانه های نوشتاری و مطبوعات؛
{۲۰} ‌مدیران فضاهای مجازی؛
 
ــــــــــــــ
{۲} ‌اهل علم و فضلای حوزه های علمیه؛
{۳} ‌مداحان؛
{۴} ‌شاعران و اُدبا؛
{۵} ‌دختران عزیز و بزرگوار؛
{۶} ‌پسران ‌عزیز و بزرگوار؛
{۷} ‌فرهنگیان فرهنگ ساز؛
{۸} ‌‌اما خدمت دوستان دلسوز اما فاقد بصیرت یا کم بصیرت و بی اطلاع یادآور می شوم که اتفاقات تلخ و ناگواری که ببش از چهل و سه سال به ملّت مظلوم کشورمان از ناحیه دشمنان و عواملشان رسیده بس نیست برای بیدار شدن و تَنَبُّه؟

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -