بسم الله الرحمن الرحیم
حکم کنده شدن پوستهای لب و جاهای دیگر بدن
آیات عظام: امام خمینی، گلپایگانی، بهجت،، صافی گلپایگانی، نوری همدانی: پوستهاي مختصر لب و جاهاي ديگر بدن كه موقع افتادنشان رسيده، اگر چه آنها را بكنند پاك است، ولي بنابر احتياط واجب بايد از پوستي كه موقع افتادنش نرسيده و آن را كنده اند اجتناب نمايند.
آیةالله العظمی شبیری زنجانی: پوستهاي مختصر لب و جاهاي ديگر بدن كه موقع افتادنشان رسيده، اگر چه آنها را بكنند پاك است و پوستی که موقع افتادنش نرسیده و آن را کنده اند بنابراحتیاط از آن اجتناب نمایند.
آیةالله العظمی اراکی: پوستهای مختصر لب و جاهای دیگر که از بدن جدا می شود پاک است.
آیةالله العظمی امام خامنه ای: پوست نازکی که خود به خود از دستها، لبها، پاها و سایر قسمت های بدن جدا مي شود محکوم به طهارت است.
آیات عظام: خوئي، تبريزي، وحید خراسانی، مظاهری: اگر پوستهاي مختصر لب و جاهاي ديگر بدن را بكنند پاک است.
آیةالله العظمی فاضل لنکرانی: پوستهاي مختصر لب و جاهاي ديگر بدن كه موقع افتادنشان رسيده، اگر چه آنها را بكنند پاك است.
آیةالله العظمی مظاهری: اگر پوستهاي مختصر لب و جاهاي ديگر بدن را بكنند پاک است، گرچه موقع افتادنشان نرسیده باشد.
آیةالله العظمی سيستاني: اگر پوستهای مختصر لب و جاهای دیگر بدن را بکنند چنانچه روح نداشته باشد و به آساني كنده شود پاك است.
آیةالله العظمی مكارم شیرازی: پوستهايي كه از لب و سر و جاهاي ديگر بدن انسان جدا مي شود پاك است، امّا اگر آن را با فشار جدا كنند احتياط واجب اجتناب است.
آیةالله العظمی جوادی آملی: پوستهايي مختصر لب و جاهاي ديگر بدن که زمان افتادنشان رسیده، اگرچه آن را ها را بکنند پاك اند، و بنابر احتياط واجب، از پوستی که موقع افتادنش نرسیده که کنده شود، اجتناب کنند.