انهار
انهار
مطالب خواندنی

روابط زناشویی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
استفاده از اوول زن صیغه ای
سؤال: زن‌ و مردی‌ ازدواج‌ موقّت‌ نموده‌ و پس‌ از آن‌ توسّط‌ پزشک‌ اسپرم‌های‌ آنان‌ به‌ اشتراک‌ گذاشته‌ شده‌ و تشکیل‌ جنین‌ می‌دهند پس‌ از آن‌ جنین‌ به‌ وجود آمده‌ داخل‌ رحم‌ خواهر زن‌ که‌ نه‌ خودش‌ و نه‌ شوهرش‌، بچّه‌ دار نمی‌شوند قرار داده‌ می‌شود، سوال این‌ است‌ که‌ بچّه به‌ دنیا آمده‌ صرف‌ نظر از مسائل‌ ارث‌ و محرم‌ و نامحرم‌ بودن‌ نسبت‌ به‌ شوهر خاله‌اش‌، فقط‌ از حیث‌ پدر و مادر اصلی‌ که‌ نطفه‌های‌ آنها به‌ اشتراک‌ گذاشته‌ شده‌ توسّط‌ ازدواج‌ موقّت‌، آیا انسانی‌ پاک‌ و حلال‌ زاده‌ است‌؟ این‌ بچّه‌ فقط‌ از نظر رشد و نمو و زایمان‌ داخل‌ رحم‌ زنی‌ که‌ بچّه‌ دار نمی‌شود قرار داده‌ می‌شود که‌ خاله بچّه‌ هم‌ می‌باشد.
پاسخ: بچّه‌ حلال‌ زاده‌ است‌ و مال‌ آن‌ زن‌ و مردی‌ است‌ که‌ ازدواج‌ موقّت‌ نموده‌اند و اسپرم‌ و اول‌ مال‌ آنها است‌.
نگاه کردن متأهل به تصاویر مستهجن
سؤال:  اگر متأهل به تصاویر مستهجن نگاه کند و خوف افتادن به حرام نباشد و بدآموزی نداشته باشد و در خلوت خودشان باشد، جائز است؟
پاسخ: جایز نیست، علاوه بر اینکه خیلی خطرناک است.
حکم طلاق و خود ارضائی در صورت ارضا نشدن از طرف همسر
سؤال:  با سلام و آرزوی توفیقات روز افزون 16 سال است ازدواج کرده ام در نزدیکی با شوهرم مشکل دارم. بطوری که بعلت ارضا نشدن گاهی مجبور به خود ارضایی می شوم. وشوهرم خود ارضایی را بیشتر از نزدیکی می پسندد. گاهی اوقات حدود شش ماه نزدیکی نمی­کنیم چون بعلت ارضا نشدن عصبی می شوم. آیا طلاق برای من ضروری است؟ می توانم به دلیل عدم زنا و رفع نیاز خود ارضایی کنم؟ عدم نزدیکی ما برای بلند مدت در محرمیت ما خدشه ایجاد نمی کند؟
پاسخ: دکتر بروید ان شاء الله خوب می شوید و طلاق را صحیح نمی دانم

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -