انهار
انهار
مطالب خواندنی

روابط زناشوئى

بزرگ نمایی کوچک نمایی

سؤال:اگر زن در ایام حیض باشد و مرد اجباراً با وى در ایام حیض آمیزش نماید آیا موجب کفّاره مى شود؟ و مقدار و کیفیّت کفّاره چگونه است و کفّاره به عهده چه کسى مى باشد؟

جواب:در ایام حیض نزدیکى شوهر با زن حرام است و از جهت کفاره چنانچه ایام حیض به سه قسمت مساوى تقسیم شود اگر شوهر در قسمت اوّل نزدیکى کند مستحب بلکه احوط است که 18 نخود طلا کفّاره به فقیر بدهد و اگر در قسمت دوّم نزدیکى کند 9 نخود و در قسمت سوم 5/4 نخود و اگر شوهر با زور و اجبار این معصیت را بنماید زن گناهکار نیست.

سؤال:اگر زنى در حال حیض بعقد مردى درآید و در همان حیض هم شوهر با او همبسترى کند با توجه به اینکه زن مى دانسته شاید اشکالى در کار باشد ولى به ملاحظه شوهر اطلاع نداده آیا اشکالى در عقد هست یا نه آیا کفاره بر زن هست یا نه تکلیف این زن چیست؟

جواب:درمورد سؤال چنانچه زن مذکور در عدّه نبوده ازدواج او در حال حیض اشکال ندارد ولى همبستر شدن در حال حیض حرام است اما عقد را باطل نمى کند و نسبت به کفاره هم بستر شدن در حال حیض به مسأله شماره 458 توضیح المسائل مراجعه نمائید.

سؤال:زن من با توجه به دردى که در دست و کمر دارد به علت روماتیزم و با توجه به میل ایشان به قضا نشدن نمازشان، همیشه اجازه جماع در شب و یا در وقتى که من میل دارم به من نمى دهد، به همین علت ما درگیرى داریم و هر چند ایشان را تهدید به ازدواج دوم و غیره کردم مؤثر واقع نشده است من باید چه کار کنم؟

جواب:وظیفه شرعى زوجه تمکین از زوج است و حسن شوهردارى تا آنجا فضیلت دارد که جهاد زن شمرده شده و براى او اجر جهاد دارد بنابراین یک بانوى مؤمنه اى که در انجام وظائف اسلامى اهتمام دارد و به عبادات مستحبه نیز توفیق مى یابد باید به اطاعت امر خدا و روابط همسرى با شوهرش کمال اهمیّت را بدهد و از معصیت نشوز و خوددارى از اداء حقوق شوهر بپرهیزد و براى اداء مستحب مرتکب حرام و مخالفت شوهر نشود و حتى اگر در صورت اطاعت از شوهر نتواند نماز واجب را با غسل به جا آورد معذور از غسل باشد نباید از اطاعت شوهر خوددارى نماید زیرا تیمم بدل از غسل براى او کافى است بدیهى است مرد هم مناسب است که در این جهت بطور متعارف رفتار کند و حسن معاشرت با همسر را رعایت نماید.

سؤال:وطى همسر دبراً چه حکمى دارد؟

جواب:احوط بدون رضایت زوجه ترک است.

سؤال:زنى که شوهرش عنّین است، در زمانى که شوهر او را به ملاعبه مى طلبد آیا مى تواند به بهانه اینکه شوهر عنن دارد از ملاعبه سرباز زند و اطاعت نکند؟

جواب:عنن زوج مجوز تخلف زوجه از تقاضاى ملاعبه توسط زوج نمى شود.

سؤال:مردى که عنین است آیا مى تواند همسر خود را باشىء خارجى جنب نماید؟

جواب:زوجه مى تواند با هرنقطه از بدن زوج خود را جنب نماید اما جواز استفاده از اشیاء خارجى توسط زوج محل اشکال است.

سؤال:آیا بوسیدن زوجه و یا انجام عمل جنسى در حضور زوجه دوم و یا انجام این اعمال با هر دو در یک زمان جایز است ؟

جواب:در مورد سؤال بوسیدن اشکال ندارد ولى جماع کراهت دارد البته نگاه کردن زوجه به عورت زوجه دیگر حرام است. والله العالم.

سؤال:زن و شوهرى پاى فیلم سکسى ویدئو مى نشینند و فیلم را مى بینند و تحریک مى شوند و عمل زناشوئى انجام مى دهند چه صورت دارد؟

جواب:مشاهده اینگونه فیلمها براى همه حرام است. والله العالم

سؤال:اگر شخصى با خود بازى کند اما هنگام خروج منى از خروج آن جلوگیرى نماید و منى خارج نشود، آیا این عمل حرام است؟

جواب:حرام است.


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -