انهار
انهار
مطالب خواندنی

وضعیت حجاب و عفاف کشور نگران کننده است

بزرگ نمایی کوچک نمایی
پایگاه خبری انصارحزب الله: مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان، در خصوص قانون حجاب و عفاف اظهار داشت: ما در خصوص حجاب و عفاف قوانین مصوب خوبی داریم که از سوی شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای تصویب وبه صورت قانون لازم الاجراست و به تمام دستگاه ها ابلاغ شده است.
*عفاف و حجاب در بودجه 93 در نظر گرفته نشده است
وی بابیان اینکه زمینه اجرا شدن قانون عفاف و حجاب در دولت گذشته ایجاد و پیگیری صورت گرفت ولی به صورت جدی این امر انجام شد، ادامه داد:ما امسال نیز در بودجه 93 شاهد بودجه‌ای در خصوص موضوع عفاف و حجاب نبودیم که این امر بسیار مهم است.
رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه با اشاره به اینکه در قانون عفاف و حجاب برای تمام دستگاه‌ها تکالیفی مشخص شده است، افزود: مهم این است که اجرای این قانون به صورت همه جانبه آغاز و اگر خلای وجود دارد در مرحله بعدی تکمیل شود. بنابراین باید قانون حجاب و عفاف اجرایی شود.
* عدم رعایت حجاب تزلزل در بنیاد خانواده را به دنبال دارد
اصلانی با اشاره به اینکه عزم جدی برای اجرای قانون عفاف و حجاب باید صورت گیرد، گفت: رعایت نکردن حجاب و عفاف باعث می‌شود بی‌بندوباری ،‌ اباهه گری در جامعه و پوشش نامناسب را در جامعه شاهد بوده و این امر تزلزل در بنیاد خانواده را به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه ترویج خشونت و بزهکاری نیز از عدم رعایت حجاب ایجاد می‌شود، اظهار داشت:‌شبکه های ماهواره ای به دنبال بی‌بندوباری در جامعه ما بوده و با پخش سریال‌های خود خیانت و بی‌حجابی را به نمایش می‌گذارند در واقع در برخی از شبکه‌های معاندینی که از کشور فرار کرده اند در مقابل دوربین حجاب خود را برداشته و می‌خواهند فرهنگ غربی را در ایران جا بیاندازند.
* موضوع حجاب و عفاف فردی نیست
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه باید کار فرهنگی با برنامه ریزی خاص صورت گیرد، افزود: موضوع حجاب و عفاف مربوط به شخص نبوده و بلکه به همه اعضای جامعه مربوط و به بیرون از خانواده است. بنابراین کشورهای غربی و دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق و عمیق به دنبال ترویج فرهنگ غربی در کشور ما هستند که برای ترویج بی‌حجابی و طراحی مدها اقدام میکنند.
اصلانی با بیان اینکه متاسفانه برخوردهای لازم و پیگیری های بین المللی در خصوص معاندینی که از کشور فرار کردند و خائن های ملت صورت نگرفته است، ادامه داد: ما کشور متدینی هستیم بنابراین وضعیت ظاهری جامعه باید مناسب باشد و به موضوع حجاب و عفاف توجه ویژه ای شود.
وی در خصوص نقش رسانه ها گفت: فرهنگ و هشدار دادن باید از طریق رسانه ها صورت گیرد و نشست ها و جریان سازی در خصوص این امر شاهد باشیم همچنین در حوزه حیازدایی نیز بررسی ها صورت گرفته است و راهکارهای جدید در راستای رعایت حجاب و عفاف از سوی رسانه ها ایجاد شود.
*وضعیت حجاب و عفاف کشور نگران کننده است
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه نیروی انتظامی طبق قانون موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب است تا با پوشش نامناسب ممنوع است، برخورد کنند، اظهار داشت: کشورهای غربی بودجه ای در خصوص تضعیف روحیه در ترویج بی بند وباری در جامعه ما هزینه میکنند که باید هشیار باشیم چرا که میخواهند فرهنگ غربی را در کشور ما رواج دهند .
اصلانی با اشاره به اینکه باید کار کارشناسی در خصوص حجاب و عفاف صورت گیرد و شخص رئیس جمهور برنامه‌ریزی‌های خود را در این زمینه داشته و مسئولان دیگر نیز در این زمینه اقدام کنند، گفت: دولت یازدهم باید به صورت شفاف برنامه های خود را در خصوص برخورد با بدحجابی و حیا زدایی ارائه دهد .
وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه برنامه هایی را داشته باشد ، گفت: وضعیت حجاب و عفاف کشورما نگران کننده است و در شان نظم جمهوری اسلامی ایران نیست بنابراین باید برنامه های خاص در این زمینه صورت گیرد.

منبع: سایت خبری انصار حزب الله


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -