انهار
انهار
مطالب خواندنی

نماز و روزه در هلند

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال ﺑﺎ ﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ
ﻣﻦ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﻠﻨﺪﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻢ.اﻳﻨﺟﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﻱقﻮﻃﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻮاﺩ ﺧﻮﺭاﻛﻲ ﻋﻼﻣﺖ E ﺑﺎ ﻳﻚ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﺜﻵ E471..
دﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﻫﺎﻳش ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮔﻴﺎﻫﻲ اﺳﺖ ﻳﺎ ﺣﻴﻮاﻧﻲ و ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﻫﺎﻳﺶ ﻓﻘﻄ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺪﻭﻥ اﻳﻨﻜﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺣﻴﻮاﻧﻲ اﺳﺖ ﻳﺎ ﮔﻴﺎﻫﻲ...
ﻭﻇﻴﻔﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻳﺎ ﻧﺨﻮﺭﺩﻥ اﻳﻦ ﻣﻮاﺩ ﺧﻮﺭاﻛﻲ ﭼﻴﺴﺖ? و ﻛﺪاﻡ ﻛﺪﻫﺎﻣﻤﻨﻮﻉ اﺳﺖ?
و ﺳﻮاﻝ ﺩﻭﻡ ﻣﻦ اﺯ ﺷﻤﺎ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻣن ﺪﺭ اﻳﻨﺠﺎ ﻳﻋﻨﻲ ﻫﻠﻨﺪ ﺑﺮاﻱ ﺧﻮاﻧﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ و اﻓﻂﺎﺭ ﻣﻦ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ اﻭﻗﺎﺕ ﺷﺮﻋﻲ ﺭا ﭘﻴﺪا ﻣﻴﻜﺮﺩﻡ ﻣﮕم ﺣﺎﻻ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ ﻛﻪ ﺩﺭ ﭼﻨدﺳﺎﻳﺖ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺳﺎﻋﺖﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭا ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﺨﺼﻮﺹ اﺫاﻥ ﺻﺒﺢ و ﻧﻴﻤﻪ ﺷﺐ ﻓﺮﻕ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻣﻦ اﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﻮاﻫﺶ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻳﻚ ﺳﺎﻳﺖ ﻣﻃﻤﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺳﺖ اﺳﺖ ﺭا ﺑﺮاﻳﻢ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﻂﺎﺑﻖ ﺁﻥ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﻳﻢ ﺭا ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭﻡ.ﻣﻦ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﻠﻨﺪ ﺷﻬﺮ haarlem ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻢ. 
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)

جواب  علامت ها ملاک حلال و حرام نیست ولی اگر از طریق مطمئن به حلال بودن خوراکی ها یقین پیدا کنید استفاده شما از آن مواد اشکال ندارد. زیرا خوردن غذاهایی که به دست کفار تهیه شده (کتابی یا غیر کتابی) چون نجس است جایز نمی باشد.
2- اگر سایت ها افق را با اختلاف توضیح می دهند در نمازها و افطارهایتان احتیاط کنید که مطمئن شوید مطابق وظیفه عمل کرده اید مثلا اگر اذان صبح را با اختلاف توضیح می دهند برای امساک روزه، کمی زودتر از سایتی که اذان را زودتر اعلام کرده عمل کنید و دست از غذا خوردن بردارید و برای نماز کمی دیرتر از سایتی که اذان را اعلام کرده عمل نمایید. والله عالم. یاحق



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -