1- فاضل لنکرانی : و نيز اگر قصد قربت وضو كافي است.
شبیری زنجانی :انسان مي تواند قبل از وقت نماز، به قصد اينكه با طهارت باشد وضو بگيرد يا غسل كند، تحصيل طهارت به خودي خود مستحب است و انسان مي تواند در هر وقت به قصد اينكه با طهارت باشد وضو بگيرد يا غسل كند.
سيستاني:وضو هر وقت بگيرد؛ چه قبل از وقت نماز، نزديك به آن يا با فاصله و چه بعد از دخول وقت، اگر به قصد قربت باشد صحيح است و نيت وجوب و استحباب لازم نيست بلكه اگر اشتباها نيت وجوب كند و بعد معلوم شود واجب نبوده، وضو صحيح است.
مکارم شیرازی :مستحب است انسان براي اينكه با طهارت باشد وضو بگيرد خواه نزديك وقت نماز باشد يا نه، و با آن وضو ،مي تواند نماز بخواند.
مظاهري:وضو گرفتن مانند غسل خود به خود مستحب است و لازم نيست براي كاري باشد، پس اگر پيش از وقت نماز وضو بگيرد يا غسل كند صحيح است.
2- تبريزي: و لكن نيت واجب نكند
وحید خراسانی : بلكه مستحب است.
بهجت، فاضل لنکرانی ، شبیری زنجانی ، سيستاني، مکارم شیرازی ، مظاهري، نوري، سبحاني اين مورد را در رساله خود نياورده اند.
3- وحید خراسانی : يقين يا حجت شرعيه
4- وحید خراسانی : نيت وضوي واجب كند و قصدش مقيد به وجوب نباشد.
5- سبحاني: اگر وقت هم داخل نشده بود، وضو مي گرفت، وضو صحيح است.
فاضل لنکرانی و مظاهري اين مورد را در رساله خود نياورده اند.