1- و اگر به قدري تر باشد كه رطوبت كف دست به آن اثر نكند مسح باطل است ولي اگر تري آن بقدري كم باشد كه رطوبتي كه بعداز مسح در آن ديده مي شود بگويند فقط از تري كف دست است اشكال ندارد.
سيستاني:اگر به قدري تر باشد كه رطوبت كف دست به آن اثر نكند مسح باطل است، ولي اگر نمناك باشد يا آن كه تري آن به قدري باشد كه در رطوبت دست مستهلك باشد اشكال ندارد.
مکارم شیرازی :اگر مختصري رطوبت داشته باشد به طوري كه آب دست هنگام مسح بر آن غلبه كند اشكال ندارد.
سبحاني:اگر به قدري تر باشد كه رطوبت كف دست به آن اثرنكند مسح باطل است، ولي اگر تري آن به قدري كم باشد كه رطوبت محل، مانع از تاثير رطوبت كف دست نباشد كافي است.
2- ولي حركت مختصرضرري ندارد
3- مکارم شیرازی :بنا براحتياط واجب.
وحید خراسانی :در مسح سر و روي پا بايد دست را روي آنها بكشند، نه آن كه دست را نگه دارد و سريا پا رابه آن بكشد ولي اگر موقعي كه دست را مي كشد سر يا پا مختصري حركت كند اشكال ندارد.
4- سيستاني: رطوبتي در دست.
5- خوئي، تبريزي، سيستاني، شبیری زنجانی : بايد (شبیری زنجانی : بنا براحتياط ) از ريش خود رطوبت بگيرد و با آن مسح نمايد و گرفتن رطوبت از غير ريش و مسح نمودن با آن محل اشكال است.
وحید خراسانی :بايد از ريش خود كه داخل در حد صورت است رطوبت بگيرد و با آن مسح نمايد.
بهجت:بهتر است اول از تري موي ريش و ابرو كمك بگيرد و اگر در آنها تري نبود از دستها رطوبت مي گيرد.
6- سيستاني: رطوبت دست
7- گلپايگاني، بهجت، صافي: بنا براحتياط واجب
8- بهجت: و بنا براحتياط واجب بايد اول از تري موي ريش و ابرو كمك بگيرد و اگر در آنها تري نبود از دستها رطوبت بگيرد.
خوئي، تبريزي، شبیری زنجانی ، سيستاني، وحید خراسانی :سر را (سيستاني: بنا براحتياط واجب - شبیری زنجانی : بنا براحتياط) باهمان رطوبت مسح كند و براي مسح پاها از ريش خود (وحید خراسانی : كه داخل در حد صورت است) رطوبت بگيرد.