1- خوئي: بنا براحتياط واجب پاي چپ را بعد از پاي راست مسح كند.
گلپايگاني، اراكي، صافي:بايد پاي چپ را پيش از پاي راست مسح نكند.(صافي: بلكه احتياط اين است كه پاي راست را پيش از پاي چپ مسح كند).
بهجت:احتياط مستحب آن است كه مسح پاي راست را با دست راست بر مسح پاي چپ را با دست چپ مقدم بدارد.
تبريزي:بنا براحتياط پاي چپ را بعد از پاي راست مسح كند.
فاضل لنکرانی ، سبحاني:بنا براحتياط واجب پاي راست را پيش از پاي چپ مسح كند.
وحید خراسانی :احتياط واجب آن است كه پاي راست را مقدم بر پاي چپ بدارد، و همچنين پاي راست را با دست راست و پاي چپ را با دست چپ مسح نمايد.
سيستاني:احتياط مستحب آن است كه هر دو پا را با هم مسح نكند بلكه پاي چپ را بعد از پاي راست مسح كند.
شبیری زنجانی :بايد پاي چپ را پيش از پاي راست مسح نكند و بنا براحتياط همزمان نيز مسح ننمايد.
مکارم شیرازی :بنا براحتياط پاي چپ را پيش ازپاي راست مسح نكند.
2- امام خمینی ، اراكي، گلپايگاني، بهجت، فاضل لنکرانی ، نوري، مظاهري: و اگر روي كفش نجس باشد، بايد چيز پاكي برآن بيندازند و بر آن چيز مسح كند.(گلپايگاني، صافي: و به احتياط واجب تيمم هم بنمايد).(بهجت: و احتياطا تيمم هم بنمايد).
شبیری زنجانی :و احتياط مستحب آن است كه تيمم نيز بنمايد، و اگر روي كفش نجس باشد، بنا براحتياط چيز پاكي بر آن بيندازد و بر آن چيز مسح كند و تيمم هم بنمايد.
سبحاني:بر آنها مسح كند و تيمم نيز بنمايد.
سيستاني، وحید خراسانی :به احتياط واجب مسح بر جوراب و كفش نموده و تيمم نيز نمايد .(سيستاني: و اگر تقيه در بين باشد مسح بر جوراب و كفش كفايت مي كند).
خوئي، تبريزي:تيمم نمايد، و اگر تقيه در بين باشد، مسح بر جوراب كفش نموده و تيمم نيز بنمايد
مکارم شیرازی :مسح بايد روي پوست پا باشد و مسح كردن روي جوراب و كفش فايده ندارد، مگر در حال تقيه، و اگر بواسطه سرماي شديد يا ترس از دزد و درنده و مانند آن نتواند كفش يا جوراب را بيرون آورد كافي است روي آنها مسح كند.
3- بهجت: اگر جبيره ممكن نباشد بايد تيمم نمايد، و اگر جبيره ممكن بود، بايد هم وضوي جبيره اي بگيرد و هم تيمم كند بنا براحوط.
مکارم شیرازی ، شبیری زنجانی :بنا براحتياط (شبیری زنجانی : بنا بر احتياط واجب) بايد چيز پاكي روي پا بيندازد و برآن چيز مسح كند و تيمم هم بنمايد.