1- خوئي، سيستاني، وحید خراسانی : بلكه بنا بر احيتاط واجب مطلق استعمال آنها حرام است.
شبیری زنجانی : خوردن و آشاميدن از كاسه و ساير ظزوف شرب كه از طلا يا نقره ساخته شده، حرام است.
2- خوئی، تبريزي، سيستاني: مانعي ندارد .(خوئي، سيستاني: اگر چه احوط ترك است).
اراكي، فاضل لنکرانی ، نوري: حرام است
گلپايگاني، صافي: استعمال آنها مطلقا حرام است و بنا بر احتياط واجب.
بهجت: استعمال آنها در زينت اطلاق حرام نمي باشد و در غير زينت، محل احيتاط است.
وحید خراسانی : بنا بر احتياط واجب مطلق استعمال آنها هرچند زينت نمودن اطاق باشد، جايز نيست.
شبیری زنجانی : احتياط در اجتناب از هر گونه استعمال اين ظروف مي باشد، بنا براين زينت نمودن اتاق و مانند آن با كاسه طلا و نقره بنا براحتياط جايز نيست مکارم شیرازی : جايز نيست (بنا براحتياط واجب).
3- اراكي: نگاه داشتن آنها هر چند استعمال نشود بنا بر احيتاط واحب حرام مي باشد.
گلپايگاني، صافي: حرمت نگاهداشتن آنها به قصد ذخيره مالي نه به عنوان ظرف معلو م نيست اگر چه احوط است .
خوئي، تبريزي، سيستاني، وحید خراسانی : مانعي ندارد .(خوئي، سيستاني: اگر چه احوط ترك است ).
شبیری زنجانی : احتياط در اجتناب ازهر گونه استعمال اين ظروف مي باشد.
مکارم شیرازی : استفاده از آنها براي هر منظور جايز نيست (بنا براحتياط واجب).
نوري: نگاه داشتن آنها حرام است و بر صاحب ظرف واجب است كه آن را بشكند و از وضع ظرف بودن خارج كند.
سبحاني: نگهداشتن نيز - خصوصا به عنوان ذخيره مالي - حرام نمي باشد.
4- اراكي، نوري: حرام است.
گلپايگاني، صافي: ساختن آن به قصد خوردن و آشاميدن از آن و ساير استعمالات محرمه و اجرت ساختن آن حرام است .
خوئي، تبريزي، سيستاني: ساختن خريد و فروش آنها براي زينت نمودن يا نگاه داشتن مانعي ندارد (خوئي، سيستاني: اگر چه احوط ترك است).
وحید خراسانی : ساختن و اجرت گرفتن برآن و خريد و فروش آنها جايز نيست، مگر براي زينت نمودن كه محل اشكال است.
مکارم شیرازی ، سبحاني: از ساختن ظروف طلا و نقره و مزدي كه در مقابل آن مي گيرند بنا بر احتياط واجب (سبحاني: بنا بر احتياط) بايد اجتناب كرد.
شبیری زنجانی : ساختن كاسه طلا و نقره و مانند آن و مزدي كه براي آن مي گيرند و نگاهداري آنها حرام نيست، هر چند احتياط مستحب در ترك اين كارها مي باشد.