
خوئی: باید اگر مستلزم هتک باشد نماز نخواند و الا عیبی ندارد.
اراکی: اگر جلوتر یا مسای قبر بی احترامی باشد حرام و نماز هم بنابراحتیاط واجب باطل است.
گلپایگانی، صافی: بنابراحتیاط واجب باید جلوتر یا مساوی قبر نماز خوانده نشود.
مکارم: اگر موجب هتک و بی احترامی باشد حرام و نماز هم اشکال دارد.
بهجت: اگر بی ادبی نباشد بنابراظهر مکروه است
تبریزی: عیبی ندارد
فاضل: باید رعایت ادب کرد و جلوتر و بنابراحتیاط واجب مساوی قبر نماز نخواند
امام ، مظاهری: باید رعایت ادب کرد و نماز نخواند و اگر بی احترامی باشد حرام است ولی نماز باطل نیست.
زنجانی: بنابراحتیاط واجب جلوتر نماز نخواند و اگر مستلزم هتک باشد حرام نیز می باشد.
نوری: اگر بی احترامی شود و مستلزم هتک باشد حرام و نماز بنابراحتیاط واجب صحیح نیست.
سیستانی: اشکال ندارد ولی اگر بی احترامی به قبر باشد باید نماز نخواند ولی در هر دو حال نماز صحیح است.
وحید:اگر موجب هتک باشد حرام و نماز باطل است و اگر موجب هتک هم نباشد بنابراحتیاط واجب حرام و باطل است.
نظر مبارک آیت الله العظمی خامنه ای به دست نیامد بنابراین احتیاط شود.