انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم مسح اسما متبرک مرجع تقلید آیةالله امام خامنه ای (مدّظلّه)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام و احترام و خداقوت
ما یه مدت هست که برای زائرینی که از استان کرمانشاه عبو می کنن لقمه درست می‌کنیم و بین اونها توزیع میشه ، برای شناسایی موکب به زائر و آشنایی با یانانه تلفنیمون ، روی لقمه ها برچسب میزنیم، محتوای روی برچسب لوگو موکبمون هست و شماره تماس، تازه متوجه شدیم کهروی پرچم لوگومون لفظ «یا حسین(ع)» داره. آیا مرتکب حرام شدیم؟ و اینکه از زائربن و خادمین اون رو مسح کردن، باید کفاره بدن؟ ما چون چندین هزارتا چاپ کردیم امکانش وجود داره از همین استفاده کنیم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله
با تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
بزرگوار
اولاً: از خدمات و زحماتی که برای زائران محترم آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌کشید صمیمانه از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند زحمات و خدمات و محبت‌های شما و سایر ارحام دوستان را به احسن وجه خداوند جبران بفرماید.
ثانیاً: اینکه شما برای زائرینی که از استان کرمانشاه عبور می‌کرده‌اند لقمه درست می‌کردید و بین آنها توزیع می‌کرده‌اید، اما برای شناسایی موکب به زائر و آشنایی با یانانه تلفنیتون، روی لقمه ها برچسب یا حسین زده‌اید و روی برچسب لوگوی موکب و شماره تماس زده‌اید این کارها فی نفسه اشکال ندارد ولی اگر این کار را نمی‌کردید بهتر بود یعنی فقط کلمه یا حسین را اگر نمی‌نوشتید بهتر بود البته زائران همه مسلمان هستند و احکام مسّ نام خدا و اهل بیت علیهم السلام را می‌دانند ولی از این به بعد کلمه یا حسین را ننویسید و به جای آن کلمه زائر محترم کربلا را بنویسید.
بزرگوار نیاز به استغفار نیست چون شما گناهی نکرده‌اید که استغفار کنید و همه خدمات و رفتارهای شما از سر عشق و علاقه به اهل بیت (علیهم السلام) خصوصا آقا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است. والله عالم.
بنده از همین جا به شما دست مریزاد و خدا قوت می‌گویم و برایتان دعا می‌کنم و امیدوارم شما هم برای حقیر دعا کنید تا به لطف عنایاتی که حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) به شما دارد از بنده هم دستگیری کنند و خدمات فرهنگی‌ام را مانند خدمات نورانی شما قبول بفرماید.
التماس دعا از شما عزیزان. والله عالم.
زمان پاسخگویی تاریخ عصر جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۴۵

تاریخ به روزرسانی: جمعه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۴

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  





پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -