انهار
انهار
مطالب خواندنی

(۱۵) مسجد + کانون فرهنگی هنری

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بسم الله الرحمن الرحیم
مسجد.
کانون فرهنگی هنری.
مسجد + کانون فرهنگی هنری.
مسجد + کانون فرهنگی هنری = تحول علمی و رفتاری دینی، یأس دشمنان، هدایت جوانان، زمینه سازی ظهور.
    
مسجد محلی برای سجده در برابر خدا و لاغیر
مسجد باید از نظر عمران و معنوی آباد باشد، در غیر این صورت مسجد؛ مسجد آبادی محسوب نمی شود.
عمران و آبادانی معنوی مسجد یعنی حضور معنادار و هدایت شده همه ی مردم {آقایان و بانوان}؛ خصوصاً قشر نوجوان و جوان دختر و پسر در صفوف به هم فشرده نماز های جماعت و کلاسهای عقاید، احکام، مسائل تربیتی، مباحث سیاسی و دشمن ستیزی و در صورت لزوم حضور در مناطق نیازمند در مواقع بحرانی کشور با هدایت و درخواست مسؤولین ذی ربط.
بنابراین مسجدی آبادانیش مشهود است که حضور همگام خصوصاً جوانان در آن موج بزند.
مسجد فی نفسه دارای قداست و نورانیت خاصی است و خدمت و خادمی مسجد افتخاری است که نصیب:
امام جماعت، هیئت امنا، کانون فرهنگی و هنری {کانون ویژه آقایان و کانون ویژه بانوان}، پایگاه بسیج {پایگاه بسیج آقایان و پایگاه بسیج بانوان} کارگزاران و... می شود.
قرآن در سوره توبه آیه ۱۸ میفرماید:
إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ.
مساجد خدا را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده، و نماز را برپا دارد، و زکات را بپردازد، و جز از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهی از هدایت‌یافتگان باشند.
و فلسفه به وجود آمدن کانون در مساجد بخاطر احیا و زنده شدن آبادانی مسجد بود و امروزه کانون ها باید بازوی قوی امام جماعت مسجد باشد تا با کمک هم بتوانند مساجد را به سمت مسجد طراز اسلامی که همه کارکردهای فرهنگی، سیاسی، عبادی، اجتماعی، مشورتی و نظامی را داشته باشد سوق دهند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ اجانب و بیگانگان بیشتر به این نتیجه رسیدند که چند چیز باعت شکست آنها و موفقیت انقلاب با شکوه و با عظمت ایران می شود.
مواردی که موجب شکست نقشه های دشمنان می شود:
۱- مسجد.
۲- عاشورا و محرم.
۳- مهدویت.
۴- مرجعیت.
۵- روحانیت.
۶- اتحاد و یکپارچگی.
۷- اطفال.
۸- نوجوانان {دختر و پسر}.
۹- جوانان {دختر و پسر}.
۱۰- زنان.
و...
بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله و دفاع مقدّس و مقتدرانه ملّت ایران در پاسداری از کشور عزیزمان ایران و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و شکست خوردن تمام بیگانگان شرق و غرب به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم نگاه و نقشه دشمنان تغییر کرد و مصمّم شدند تا متولیان مساجد هیئات امنا و ائمه جماعت روز بروز به سمت بی توجهی پیش رود و کلنگ تخریب مساجد را با نگرش غلط مدیریت مساجد بر پیکر مسجد وارد کردند  و نقش امام جماعت با بصیرت را از روشنگری و ظلم ستیزی و خداجوئی را صرفاً به پیش نمازی ساده و سربزیر و زهد و تارک دنیا تقلیل دهند تا بعدها راه برای ورود مجدد اجانب و سلطه بیگانگان باز شود.
اما با شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور؛ از رکودی که میتوانست موجب تخریب مساجد از اصالت و رسالت خود شود جلوگیری کرد.
بنابراین کانون قوی از جوانان و نوجوانان دختر و پسر؛ موجب اجرائی شدن منویات امام جماعت فعّال، بصیر و روشنگر میگردد و توطئه های اجانب نقش بر آب میگردد.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -