انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم دیدن فیلم و عکسهای تحریک کننده؟

بزرگ نمایی کوچک نمایی
.

 

سؤال:  دختری مجرد هستم!وقتی که به فیلم یا عکس های تحریک کننده نگاه می کنم آب زلال و چسبنده خارج می شودبدون اوج لذت؛ آیا باید غسل جنابت کنم؟
پاسخ:اگر خروج رطوبت با شهوت (یعنی اوج لذّت) نباشد موجب غسل نمیشود.
امّا دخترم نصایحی پدرانه خدمت شما عرض میکنم که رجاء واثق دارم مورد استفاده قرار گیرد و دلگیر نشوید و مراجعه به پایگاه اینترنتی «أنهار» را برای همیشه ترک نکنید.
قرآن میفرماید:
وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الإرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿سوره نور آیه 31﴾.
و بـه زنـان با ايمان بگو چشمهاى خود را فرو گيرند، ودامان خـويـش را حـفـظ كـنـنـد، و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكارننمايند، و (اطراف) روسريهاى خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آنپوشانده شود) و زينت خـود را آشـكـار نـسـازنـد مـگـر بـراى شـوهـرانـشـان ياپدرانشان يا پدر شوهرانشان يا پـسـرانـشـان يـا پـسـران هـمـسرانشان يا برادرانشانيا پسران برادرانشان ، يا پسران خواهرانشان، يا زنان هم كيششان يا بردگانشان وكنيزانشان، يا افراد سفيه كه تمايلى به زن ندارند يا كودكانى كه از أمور جنسىمربوط به زنان آگاه نيستند، آنها هنگام راه رفـتـن پـاهـاى خـود را بـه زمـيـننـزنـنـد تـا زيـنـت پـنـهانيشان دانسته شود. ( و صداى خـلخال كه بر پا دارند به گوشرسد) و همگى به سوى خدا بازگرديد اى مؤ منان تا رستگار شويد.
دخترم؛ عفّت و حفظ روح و روان موجب میشود مؤمن از آلوده شدن به چیزهائی که موجب سرخوردن و لیز خوردن و لغزش به قدمگاههای شیطان است محفوظ بماند و نگاه شما به ««فیلم یا عکس های تحریک کننده»» همان عملی است که لزوماً برای حفظ عفّت و پاکدامنی خود باید ترک کند زیرا با این عمل یک گام موفّق شیطانی برداشته اید و ادامه این کار شما را به دام شیطان گرفتار خواهد کرد.
دخترم؛ عفّت يكي از فضايل مهمّ اخلاقي در رشد و تكامل روح انساني است. و شهوت كه نقطه مقابل عفّت قرار دارد مهمترین وسیله سقوط از کمالات و صراط نورانی دین است. بنابراین: تقوا پیشه کنید! و تقوا یعني: حفظ نفس از انجام گناهان.
آقا أميرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمايند: «الصّبر علي الشّهوة عفّة» مقاومت در برابر شهوت عفّت است.
دخترم؛ عفّت از جنود و لشگر عقل است وبراي اينكه عقل و شرع به شهوت غالب شوند بايد كه عفّت راتقويت و شهوت را ضعيف كرد و اما تقويت عفّت دو راه دارد:
1- تذكر و یاد فوائد و ثمرات دنيائي عفّت و پاكدامني و ثوابهاي أخروي آن از آيات، أحادیث و روايات.
2- در ميدان نبرد و جنگ بين عفّت و شهوت؛ عفّت را به عقل غلبه دادن است! و اين غلبه با عمل به مقتضاي عفّت تدريجاً بدست مي آید و هر بار از مرتبه ي قبل آسان تر مي شود تا جائی كه ديگر براي (شهوت) نيرويي براي مقابله با (عفّت) باقي نمي ماند.
دخترم؛ تنها سرمايه شما دختران و بانوان عزیز که شیعیان حضرت زهرای مرضیّه هستید، عفّت و پاكدامني است انسان اگر بالاترين مقامات و عالي ترين معلومات را هم داشته باشد ولي نتواند عفّتش را حفظ کند و پاكدامني پیشه نماید ارزش واقعي پیدا نمی کند و حتّي خود انسانها هم براي چنين شخصي احترام قائل نيستند ولي اگر عفّت خود را حفظ كرده و چشم به چیزی که شایسته دیدن ندارد (مثل فیلم یا عکسهای تحریک کننده) نیندازد و دامن فکر به تصوّرات نامناسب آلوده نكند محترم ترين و محبوب ترين انسان در عالم ملکوت خواهد شد و خدا و بندگان خدا چنين انساني را دوست مي دارند.
دختر عزیزم: عفّت گنجي است كه موفّقيّت دنيا و آخرت از آن آغاز مي شود.
امام صادق (علیه السلام) مي فرمايد: «أفضل العبادة العفاف» عفّت برترين عبادت است.   (کافی2/79)
أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرماید: «زکوة الجمال العفاف» زكات زيبائي عفّت است.
در روايت آمده شخصي به آقا أميرالمؤمنین علي (علیه السلام) عرضکرد: طاعتم ضعيف و روزه ام كم است ولي اميدوارم كه هرگز مال حرامي نخورده ام!!! حضرت (علیه السلام) در پاسخش فرمود: «أيّ الإجتهاد أفضل من عفّة بطن و فرج» كدام تلاش در راه اطاعت خدا برتر از عفّت شكم و شهوت (مسائل جنسي) است .
دخترم؛ امیدوارم از سؤال کردن پشیمان نشده باشید أمّا آنچه از آیات و روايات بدست می آید، اين است كه اسلام أهمیّت زیادی به پرهيزكاري در برابر شهوت و شكم و بي بند و باري جنسي و بطور كلّي عفّت دارد تا جايي كه آن را نشانه شخصيّت، غيرت، ايمان و پيروي از مكتب اهل بيت (عليهم السلام) معرفي مي كند.
دخترم؛ تاريخ نيز سرچشمه بسياري از گرفتاري هاي انساني را ازهمين أمور (شکم و شهوت) مي داند. زيرا (شکم و شهوت) اجازه تفكر مشروع و تعقّل درست را از انسان سلب می کند و از مسير بندگی خدای سبحان دور می کند، (شهوت و شكم) سرچشمه بسياري از بيماريهاي جسماني و اخلاقي است.
بخشی از بیماریهای أخلاقی که حاصل سست شدن تفکّر مشروع و تعقّل است:
1- شکستن حرمت والدین و سوزاندن دل آنها و إجبار کردنشان به تن دادن به خواست آنها!
2- بی إعتقاد شدن به ارزشها و معارف اسلام (که با خون دل انبیاء عظام و جانفشانی شهدای دین) بدست آمده!
3- هنجار شکنی حجب و حیا و عفّت عمومی!
4- نصیحت پذیر نبودن از دلسوزی خیرخواهان!
5- انجام عبادات؛ به انگیزه خواست دیگران و نه راضی بودن خدا و قصد تقرّب به خدا و ملکوتیان!
6- کمک به غرب و دشمنان اسلام، در اجرای نقشه شوم شبیخون فرهنگی. و...
دخترم؛ در رعایت تقوا؛ موفق باشید. و حلول ماه پرخیر و برکت رجب؛ ماه رحمت و مغفرت إلهی را به شما تبریک میگویم.
(گفتار أمیرالمؤمنین 1/192)

تاریخ تهیه مطلب: 1390/3/15

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -