انهار
انهار
مطالب خواندنی

پيشنهاد 20 ميليارد دلاري حكام عرب به سوريه برای قطع رابطه با ايران

بزرگ نمایی کوچک نمایی
.

يك نويسنده سوري با انتشار مقاله اي از پيشنهاد 20 ميليارد دلاري حكام عرب به سوريه در قبال قطع رابطه با ايران پرده برداشت و تاكيد كرد كه بشار اسد اين پيشنهاد را رد كرده است.
«ابراهيم الامين» در مقاله اي كه شنبه شب در پايگاه اينترنتي «شام لايف» سوريه منتشر شد، با اشاره به اين كه شماري از شاهان و سران كشورهاي عربي كه هم پيمان غرب هستند حاضرند بيش از 20 ميليارد دلار براي توسعه همه جانبه در اختيار دمشق قرار دهند افزود: «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه ضمن رد پيشنهاد مزبور گفته است كه ايران و نيروهاي مقاومت، هم پيمان ثابتش هستند و وي خواسته مردم براي تغيير را بدون افتادن در دام آمريكا كه هدفش سلطه بر حكومت ها است، محقق مي كند.
به گزارش ايرنا، وي خاطرنشان كرد: غرب، رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي عربي در يك دهه اخير تلاش بسياري براي فروپاشي نظام سوريه انجام دادند و از جنبش اعتراضي در اين كشور حمايت كردند، آنها كوشيدند تا اين نظام را بر سر دو راهي سرنگوني يا قدم گذاشتن در مسير خواسته هاي آمريكا قرار دهند.
اين نويسنده سوري تصريح كرد: هدف آمريكا، واداركردن سوريه به حركت در مسير مورد نظر كاخ سفيد در ارتباط با توقف دشمني و ضديت با رژيم صهيونيستي و مخالفت با ايران است و اين پيام در دو ماه گذشته به طور مستقيم و غيرمستقيم بارها به سوريه اعلام شده است.
در ادامه اين مقاله آمده است: غرب مي كوشد به سوريه اطمينان دهد كه رژيم صهيونيستي را وادار به خروج از بلندي هاي جولان خواهد كرد به شرط آن كه اسد از ائتلافش با حزب الله و حماس و همچنين رابطه با ايران دست بردارد.
الامين با اشاره به موضع سوريه در قبال منازعه با اسرائيل، حركت ساكنان اردوگاه هاي فلسطيني در سوريه به سمت مرز در سالروز اشغال فلسطين در روز نكبت و مخالفت دمشق با مداخله بيگانگان از زمان جرج بوش پسر تاكنون افزود: مي توان ماهيت فشارهاي موجود بر سوريه را درك كرد.
اين نويسنده در پايان خاطرنشان كرد: هدف كلي غرب آن است كه اسد با منويات آمريكا در زمينه انحلال حزب حاكم، ممنوع الخروج كردن برخي شخصيت ها و مقام هاي سوري، عقب نشيني ارتش از خيابان ها و اجراي اصلاحات در زمينه احزاب و اطلاع رساني در جامعه همسو شود.


تاریخ تهیه مطلب: 1390/3/1

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -