انهار
انهار
مطالب خواندنی

آيت الله جوادي آملي: كافر بودن آل سعود محرز است

بزرگ نمایی کوچک نمایی
.

آيت الله جوادي آملي، كافر بودن آل خليفه و آل سعود را به خاطر آتش زدن قرآن، محرز دانست.
آيت الله جوادي آملي در ديدار تعدادي از علماي بحرين، پس از استماع گزارشي از جنايات آل سعود و آل خليفه در بحرين از جمله تخريب مساجد و آتش زدن قرآن كريم، كشتار مردم مظلوم، دستگيري چهره هاي تاثيرگذار بحرين و زنداني كردن آنها، ممنوعيت عزاداري براي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و...، تاسف و تاثر عميق خود را در قبال اين جنايت ها اعلام كرد.
وي همچنين تاكيد كرد: آل خليفه و آل سعود و قذافي و صهيونيست ها و آمريكايي ها نه شيعه هستند و نه سني. كسي كه قرآن را آتش مي زند، مسلمان نيست، بلكه گرفتار و برده استكبار و صهيونيست و آمريكا شده است، اينها حتي وهابي هم نيستند، به خاطر اينكه وهابي ها لااقل قرآن را قبول دارند.

آيت الله جوادي آملي يادآور شد: كساني كه در جريان فجايع آل سعود و آل خليفه به مقام رفيع شهادت نائل شدند، در واقع از يك زندان آزاد مي شوند و در روح و ريحان قرار مي گيرند. وظيفه كساني كه زنده هستند نيز استقامت و بردباري است و ذات اقدس الهي خودشان فرمودند ان تنصر والله ينصركم.

اين عالم گرانقدر اضافه كرد: آنچه كه وظيفه ماست، گذشته از دعا و صبر و استقامت، بيدار كردن غيرت اسلامي است و وظيفه مسلمانان سراسر جهان اين است كه با سفرا و كارداران و رجال سياسي بحرين برخورد تندي داشته باشند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: كافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است، براي اينكه آنها علاوه بر تخريب كردن مساجد و حسينيه ها، به قرآن كريم هم رحم نكردند و اين كتاب الهي را به آتش كشيدند.
آيت الله جوادي آملي گفت: تز جدايي دين از سياست باعث بروز بسياري از مشكلات براي مسلمانان است. ساليان متمادي عده اي مي گفتند كه دين از سياست جداست و در مسائل سياسي هيچ دخالتي نمي توان كرد. ما گفتيم دين از سياست جداست ولي سياست نگفت كه من از دين جدا هستم، گفت هر وقت خواستم دين و اهل دين را مي كوبم.

وي افزود: سياست هاي مداخله گرانه آل سعود و ايجاد پايگاه نظامي توسط آمريكايي ها دو محور اساسي حمايت از آل خليفه است. اگر جوانان مسلمان در بحرين به خروش مي آمدند مي توانستند كار آل خليفه را يكسره كنند، اما لشكركشي آل سعود به بحرين ابزاري براي سركوب مسلمانان اين كشور شده است. ما بايد بيدار باشيم و نگوئيم كه دين از سياست جداست، چون اگر اين مسئله را بيان كرديم، آتش بس يكجانبه است.

اين عالم گرانقدر عنوان كرد: بر همه مسلمانان جهان واجب است كه مردم مظلوم بحرين را ياري كنند، منتهي حمايت از مردم مظلوم اين كشور براي بعضي از مسلمانان واجب عيني و براي بعضي ديگر واجب كفايي است.


تاریخ تهیه مطلب: 1390/2/3

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -