انهار
انهار
مطالب خواندنی

چند پيشنهاد براي برخورد با بدحجابي

بزرگ نمایی کوچک نمایی

براي رسيدن به نقطه هدف يعني تحقق آرمان هاي مردم در موضوع عفاف و حجاب بايد مراحلي را پيمود که اجراي آن بي ترديد نتيجه بخش خواهد بود.

1. تشکيل ستاد عالي عفاف و حجاب با حضور سران سه قوه، رييس صدا و سيما و وزير فرهنگ وارشاد اسلامي.

2. سران سه قوه و رئيس صدا و سيما متعهد شوند که ابتدا عفاف و حجاب را در مجموعه خودشان عملياتي کنند؛ زيرا اگر در مجموعه اي آلودگي باشد، آن مجموعه نمي تواند با فساد مبارزه کند. به تعبير مقام معظم رهبري با دستمال کثيف نمي توان آيينه را تمييز کرد.

3. قواي سه گانه نيز مي توانند طي مراحلي به هدف فوق دست يابند ؛ در مرحله نخست، با بخشنامه به تمام زير مجموعه‌هاي خود، ضرورت حجاب زنان کارمند را ابلاغ کنند و هشدار دهند چنان چه زني حجاب را رعايت نکند، تعليق خواهد شد. در مرحله دوم‌: به رؤساي ادارات ابلاغ شود از ورود زنان کارمند بد حجاب جلوگيري به عمل آيد و در مرحله سوم در صورت مقاومت، عضويت آن ها را براي 2ماه تعليق و از پرداخت حقوق خودداري کنند. در صورتي که پس از اين مدت، فرد خاطي خودش را اصلاح کند، به پست خود برگردد و حقوق گذشته اش نيز به وي پرداخت گردد؛ اما در صورتي که باز هم به روش گذشته‌اش ادامه دهد براي هميشه از اداره مربوطه اخراج شود.چنان چه مدير مجموعه اي از اجراي اين طرح در محيط اداره سرباز زند، مقامات بالاتر نسبت به برکناري آن مدير اقدام کنند. برکناري چند مدير مي تواند به عملياتي شدن هرچه سريع تر طرح کمک کند.

4. پس از پاکسازي ادارات، ادارات دولتي مکلف شوند از سرويس دادن به زنان بد حجاب امتناع ورزند. به عنوان مثال، شرکت هاي هواپيمايي از فروختن بليت و سوار کردن زنان بدحجاب خود داري کنند و اتوبوس و قطار نيز در مراحل بعدي طرح قرار گيرند.

5. صدا و سيما و معاونت سينمايي نيز موظف شوند از ساخت فيلم هايي که هنر پيشه هاي بد حجاب در آن بازي مي کنند، جلوگيري ‌کنند و در صورت ساخت،‌اجازه پخش و اکران ندهند. علاوه بر آن موظف شوند با ساخت فيلم هاي اثباتي، حجاب و عفاف را در جامعه ترويج کنند.علاوه بر آن مي توانند با ميز گردهاي علمي و بررسي آثار و تبعات بي حجابي و مصاحبه با کارشناسان، مردم را بيش‌تر با فلسفه حجاب آشنا کنند. وزارت ارشاد مي تواند با تهيه کتاب هاي رمان با داستان‌هاي جذاب دختران جوان را به حجاب ترغيب کند.

6. ستاد عالي عفاف و حجاب از مردم بخواهد با انجام امر به معروف و نهي از منکر به وظيفه همگاني خود عمل کنند و به همه اطمينان ‌دهد که در انجام اين وظيفه از آن ها حمايت خواهد شد.

7. تشکيل ستاد امر به معرف در استان ها و شهرستان ها زير نظر امام جمعه و نمايندگان ولي فقيه با سازماندهي زنان و مردان بسيجي و حوزه هاي علميه خواهران و بردران و آموزش آن ها براي انجام اين امر مهم . براي هرکسي ممکن است در هفته چند ساعتي از وقت خود را براي انجام اين واجب به کار گيرد.

8. در اين مرحله نوبت به نيروي انتظامي مي رسد که با حضور در خيابان‌ها با کساني که به رغم تذکر ستاد امر به‌معروف اصلاح نشده‌اند برخورد کند و با دستگيري‌ و تحويل دادن آن ها به دستگاه قضايي، حکم مربوطه در باره آن ها صادر شود . متأسفانه در هر مرحله که تصميمي بر مقابله با بد حجابي گرفته مي شود، فقط به بند هشتم توجه مي شود و ديگر بند ها مورد غفلت قرار مي گيرد!

9. آموزش و پرورش نيز مي تواند با گنجاندن درس فلسفه حجاب به گونه‌اي هنر مندانه، فرهنگ عفاف حجاب را نهادينه کند.طبيعي است چنان چه مسؤولان بخواهند حجاب در جامعه نهادينه شود و پديده بي حجابي از کشور رخت بر بندد، بايد درباره اين طرح بينديشند، در غير اين‌صورت، چنان‌چه فقط از نيروي انتظامي بخواهيم با اين پديده زشت برخورد کند ولي در ادارات و تلويزيون همان نمونه ها وجود داشته باشد، يقيناً اين طرح موفقيت آميز نخواهد بود. از مسؤولان امر مي‌خواهيم به خاطر خدا و به احترام شهيدان، براي اين موضوع چاره اي بينديشند .چرا که دوران رياست آن‌ها تمام خواهد شد و فرداي قيامت بايد در دادگاه عدل الهي پاسخگو باشند؛ پس قبل از ‌‌آن که دير شود، چاره‌اي بيانديشيد.


تاریخ تهیه مطلب: 1389/3/5

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -