انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم دوستی با جنس مخالف مرجع تقلید آیةالله العظمی نوری همدانی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام وقتتون بخیر ،دختری جوانم که در دانشگاه به مدت دو سال از پسری خوشم میومد حالا بعد دوسال اون پسر فهمید و الان مدت کوتاهیه باهم در ارتباطیم من خدا و دینم برام خیلی مهمه به اون پسرم واقعا اعتماد زیادی دارم بهم گفت عکسمو براش بفرستم منم فرستادم و موهام باز بود خیلی برام عجیب بود که اینکارو کردم نمیدونم چرا ولی واقعا عاشقشم زیادم از کارم پشیمون نیستم ولی تو دلم یجوریه انگار نمیدونم چیکار دارم میکنم لطفا راهنماییم کنین. خیلی دوسش دارم ولی اون هنوز قصد ازدواج نداره نمیتونم از خودم دورش کنم. اولین باره اینطوری شدم. راهنماییم کنین لطفا
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
طاعات و زحمات شما در ماه پر خیر و برکت و نورانی رمضان المبارک قبول
عید سعید فطر بر شما مبارک
دخترم نامه شما خیلی تلخ و مطالب شما خیلی زننده است زیرا شما از یک طرف ادعای دین و دین داری می کنید و نوشته اید که خدا و دین برای شما مهم است اما از طرف دیگر نوشته که نمی‌توانید او را از خودتان دور کنید این دو جمله ای را که شما نوشته ضد و نقیض است و شما یا باید به سمت خدا بروید یا به سمت شیطان زیرا مفهوم این دو جمله شما این هست که از یک طرف ادعا می کند که دین و خدا برایتان مهم است ولی از طرف دیگر در دامن شیطان غلطیده اید و گناهانی را مرتکب شده‌اید یکی از گناهان شما نمایش خود به بیگانه و نامحرم است زیرا شما عکس خود را در حالی که خلاف شرع و خلاف رضایت خدای سبحان و خلاف دین مبین اسلام و خلاف رضایت اولیای دین علیهم السلام به ویژه آقای امام زمان علیه السلام است به نامحرم تحویل داده اید و در حقیقت عفّت و پاکدامنی خود را با این حرکت زشت و سخیف مخدوش کرده اید و جمله بدتر این که شما نوشته اید: «از کارتان زیادم پشیمان نیستید!!!» .
پدرانه و دلسوزانه به شما بیان می‌کنم که اگر واقعاً خدا برایتان مهم هست و به دینتان اعتنا دارید یک مرتبه و سریع و جدی و قطعی دست رد به دعوت شیطان بزنید و از نامحرم جدا شوید و حتی اگر شماره تماس شما را دارد سیم کارت خود را عوض کنید اگر چنین رشادتی را دارید می توانید ادعای ایمان و اسلام کنید و می توانید ادعا کنید که خداوند و دین برایتان مهم است اما اگر چنین رشادتی را ندارید و چنین جرأت و جسارتی را ندارید بدانید که در دامن شیطان غلطتیده اید و البته روزی از خواب غفلت بیدار می شود که دیگر هیچ اثری از ایمان و پاکدامنی برایتان باقی نمانده است.
وانگهی مطابق با توصیه شرع مقدس اسلام و اولیای دین علیه السلام و عقل و عرف متشرعه اعتماد کردن به نامحرم کاری غیر عاقلانه است و شما بدانید که شهوت نه دین را متوجه می شود و نه به قرآن و معنویت اعتناد دارد و شهوت تا زمانی که صاحب شهوت را در قعر جهنم سرنگون نکند و او را از هستی و شخصیت و هویت ساقط نکند دست بردارش نیست.
دخترم به شما توصیه می کنم حتما به صفحه اول سایت انهار مراجعه بکنید و در بخش دختران هشدار مطالب آن را بخوانید.
دخترم این مدت را که شما به دنبال نامحرم بوده اید تمام خطا و تمام دوری از خدا و تمام دوری از دین و معنا و معنویت و تمام دوری از اولیای دین علیهم السلام به ویژه دوری از حضرت آقا امام زمان علیه السلام است.
امیدوارم در بوته آزمایش و امتحانی که به آن گرفتار هستی سربلند بیرون آید و شیطان را از خودتان ناامید کنید رفت و پاکدامنی پیشه کنید و بداند که در این صورت خدای متعال زندگی شما را به خیر و برکت و صلاح و رستگاری خاتمه می دهد و زمینه های خوشبختی و سعادت را نصیبتان می فرماید. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -