انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم ارتباط با غیر شوهر مرجع تقلید: آیةالله العظمی نوری همدانی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام زنی متاهل و مقید هستم. مدتیه مردی متاهلی نسبت به من ابراز علاقه کرده و مشتاق ارتباط می باشد اما من به او گقتم که ارتباط در حد دو تا انسان و خارج از زن و شوهر بودن باشد در حد دو تا دوست و یا همکار و یا همکلاس نه بیشتر و او هم قبول کرده و گفته توقعی بيشتر از این ندارم با اینکه من قُبح این کار را میدانم و اگر همسرم مطلع شود برایش قابل تحمل نیست. آیا بارعايت شئونات اسلامی و جلوگیری از رفتارهای گناه آلود می شود ارتباط کلامی و دیداری داشت؟ با توجه به نیازی که از نظر روحی بهم داریم نه از نظر جسمی و اینکه حرف زدن باهم آراممان می کند و سنگ صبور هم هستیم و مانند دو دوست هستیم و می شود گفت حرف همدیگر را می فهمیم.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مدظله)
 

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما به خیر و برکت و سعادت و هدایت و نورانیت.
با تشکر از حُسن اعتمادتان به سایت انهار
دختر خوبم چگونه خودتان را به چنین ارتباط راضی کرده‌اید و می فرمائید در حد عرف و نه بیشتر!!!!!
اولاً: ملاک صحیح بودن ارتباط شرع هست نه عُرف.
ثانیاً: اصلاً و اساساً ارتباط شما جایز نیست و - با توضیح و توجیهی که شما برای علّت ارتباط فرمودید - حرام محض است.
دختر خوبم دلیلی ندارد که مردی - بخاطر سستی خانمی در حفظ کرامت و شخصیت خود - اجازه و جرأت پیدا کند به او که ناموس دیگران هست نزدیک شود و خوش و بش کند یا به قول شما دوستی صمیمی شود تا نیاز روحی یکدیگر را رفع کنند!!!!!
دختر خوبم شما در حال خیانت به همسرتان هستید ولو همسرتان قدر شما را نداند و با شما آنگونه که باید رفتار کند نکند.
دختر خوبم ولو همسرتان ایده‌آل و شایسته و اخلاقی و مومن نباشد اما شما شرعاً مجاز به چنین انتخاب شیطانی نیستید دختر خوبم نباید کرامت خود را زیرپای هوسرانی بهنام دوستی و درد دل قرار دهید.
دختر خوبم خود را در محضر خدا بدانید و شهدا را در نظر بگیرید و به اولیاء دین (علیهم‌السلام) خصوصاً آقا امام زمان (علیه آلاف التحیة والسلام) که نظاره گرتان هست بیندیشید.
دختر خوبم این ارتباط و رفتار مورد خشم خدا و رضایت شیطان هست، به آن خاتمه دهید تا نورانیت و معنویت و الطاف الهی را در زندگیتان حسّ کنید. یاحقّ.



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -