انهار
انهار
مطالب خواندنی

ارتباط با زن شوهردار

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام.واقعیتش اینترنتی حرف زدیم..نمیدونستم متهله..بعدا فهمیدم..ولی اصرار کرد بمونم.گفتم بهش تنها درصورتی میمونم که راه شرعی بهم محرم بشیم
..گفنم تنها راهش طلاقته..گفت مجبورم بخاطر خرجه خونه تو طبقه بالای خونش باشم ورابطه نداریم فقط براش غذا میپزم...گفت یکساله هیچ رابطه ای نداشتیم..من حق دارم باین خانوم صیغه بخونم....آیا میشه هم به من محرم باشه هم اون آقا..لطفا راهنمایی کنین.یاعلی مدد
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛پسرم، این خانم که در حال خیانت به ناموس خود و همسر و جامعه و دین هست به شیطانی تبدیل شده که با اهرم شهوت و هوس دیگران را به تور خود گرفتار می کند.
دلسوزی برای ایشان دلسوزی برای شیطان هست و واجب هست چنین پلیدی را رها کنید و اگر مجردید از دواج کنید و اگر متأهل هستید به همسرتان قناعت کنید ولی به این آلوده خود را آلوده نکنید.
عقد با ایشان در صورتی صحیح هست که ایشان طلاق بگیرد و عدٓه نگهدارد و سپس بتواند به عقد کسی در آید.
اینکه شما به ایشان درخواست و توصیه به طلاق کرده اید دور از فتوّت و جوانمردی هست.
ایشان باید مشاوره شود و به زندگیش برگردد نه اینکه همسر کسی باشد و به او خیانت هم بکند. سادگی نکنید. یاحقّ.
سلام..مرسی جواب دادین ..والا من از اینکه ازم بگذره گفتم طلاق بگیر کمیدونم نمیتونه...ایشون بهم گفت چون یکساله رابطه نداشته تواسلام برای زن های بااین موقعیت گذاشتن برای تامین احساس روانی وروحی صیغه کنه...به ببنده اینجوری گفت منم گفتم تا تحقیق نکنم نمیتونم ..ولی موندم ..رابطه ما فقط چت بوده نبیشتر..میگه بهمین چت راضیم ..چون خیلی تنهام ..فقط باش باحرفای از خدات منو اروم کن..گفتم تا غمشخص نشه میشه رابطه درست داشت من هیچ کاری نمیکنم ..امیدوارم درست مسئله رو توصیح داده باشم...یاعلی
با پوزش از شما بدلیل حجم زیاد سؤالها و الآن ساعت حدود 3 بامداد جمعه 15 آبان نوبت پاسخگوئی به شما شده است.
=====
پسرم حرفهای وی ریشه در هوسی شیطانی هست و حتماً مراقب باشید زیرا انجام این عمل که علم و آگاهی به حرمت آن پیدا کردید موجب خشم خداوند و رسوائی و فضاحت میگردد.
حرف ایشان که از اسلام هست از جک و شوخی خنده دارتر هست زیرا چنین زن بی عفّت را چه به دم زدن از اسلام.
اسلام هرزگی و فحشا و منکرات را شدیداً تقبیح میکند.
امام صادق (علیه السلام) در کافی ج 5، ص 541؛ شش خصلت برای زناکار میفرمایند: سه خصلت در دنیا و سه خصلت در آخرت.
اما خصلتهای دنیا:1- نور چهره اش از بین می رود، 2- باعث فقرش می شود، 3-نابودی او را سریع تر می کند.
اما خصلت های آخرت: 1-خشم پروردگار، 2- بدی حساب، 3- جاودانگی در آتش.
پسرم، از نظر اسلام؛ کمترین لحظه با نامحرم؛ حتی نگاه و صحبت و شنید صدا و چت و... همگی در حکم زنا محسوب میشوند.
ایشان را یوسف گونه رها کنید و موجب خشم و نفرت خداوند متعال به قیمت شاد و راضی کردن زنی به تقوا و عفّت نشوید. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -