سؤال: حضور در مجالس عروسى كه در آن ساز و طبل و رقص و خوانندگى مىباشد به اسم اين كه با يكديگر خويش هستيم و مجبوريم جايز است يا نه.
جواب: در مجالس لهو و لعب شركت كردن و بودن حرام است و خويشاوندى مجوز آن نيست.
سؤال: اگر توسط شخص محرمى، از مجالس زنانه كه بدون حجاب مىباشند، عكس گرفته شود، و ظهور و چاپ آن توسط نامحرمى انجام گيرد چگونه است؟ و نيز بفرمائيد رقصيدن زن در عروسى و مجالس مولوديه زنانه با زدن سينى و امثال آن يا براى شوهر خود و همچنين رقصيدن مرد در مجالس مردانه و همچنين كف زدن چه صورت دارد؟.
جواب: در مورد سؤال اول چنانچه موجب هتك باشد جايز نيست و عكس گرفتن توسط نامحرم مطلقا جايز نيست و راجع به سؤال دوم، موارد مذكوره از مصاديق لغو است و جايز نيست مگر براى زن و شوهر جهت يكديگر بطور خصوصى.
سؤال: چنانچه در مورد مريضى روانى كه كارهاى خطرناكى از او صادر مىشود تشخيص داده شود كه تنبك و دهل و دايره زدن و رقصيدن او برايش فايده دارد و مسكن است آيا جائز خواهد بود؟.
جواب: در صورت انحصار تداوى، منع او از اين عمل لازم نيست.
سؤال : اگر توسط شخص محرمى، از مجالس زنانه كه بدون حجاب مىباشند، عكس گرفته شود، و ظهور و چاپ آن توسط نامحرمى انجام گيرد چگونه است؟ و نيز بفرمائيد رقصيدن زن در عروسى و مجالس مولوديه زنانه با زدن سينى و امثال آن يا براى شوهر خود و همچنين رقصيدن مرد در مجالس مردانه و همچنين كف زدن چه صورت دارد؟.
جواب: در مورد سؤال اول چنانچه موجب هتك باشد جايز نيست و عكس گرفتن توسط نامحرم مطلقا جايز نيست و راجع به سؤال دوم، موارد مذكوره از مصاديق لغو است و جايز نيست مگر براى زن و شوهر جهت يكديگر بطور خصوصى
سؤال :در مواليد حضرات ائمه صلوات الله عليهم اجمعين در مسجد، مجلس گرفته اشعار مىخوانند و موقع خواندن اشعار، كف مىزنند، كف زدن در مسجد چه صورت دارد؟.
جواب: به نظر اينجانب، خالى از اشكال نيست ممكن است جزء لهويات، محسوب شود.