انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم حرام ابد بخاطر آمیزش قبل از طلاق طلاق مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدّظلّه)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام و احترام. با عرض شرمندگی بابت پرسش سوالم. بنده از همسرم طلاق گرفتم. قبل از جدایی از ایشان ، ایشان منزل رو ترک کردن و برای خودشون خونه گرفتن، در زمانی که من طلاق نگرفته بودم و ایشون جدا شده بود فقط یک بار من با آقایی رابطه داشتم
خیر سرمون ما هردو مذهبی هستیم
خدا به حق حضرت زهرا س ما رو ببخشه
که ما از غم مردیم از کاری که کردیم
بعدش خیلی پشیمان شدیم و توبه کردیم و هیچ وقت این و تکرار نکردیم
من هزار بار توبه کردم، نماز های توبه خوندم، من و ایشون یک ماه روزه گرفتیم
خیلی پشیمان بودیم
اما صبر کردیم تا بلاخره طلاق و عده بگذره
ما نمیدونستیم حرام ابد میشیم
الان میخواهیم ازدواج کنیم
حاج آقا تورو حضرت زهرا س تورو خدا ی راهی جلوی ما بگذارید
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله
با تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
بزرگوار
از گناه دین و دنیا سوز و براندازی که مرتکب شده‌اید توبه و استغفار کنید.
وقتی چنین اتفاق‌های شومی می‌افتد باید نسبت به نفرین‌هایی که فرشتگان عرش خدا می‌کنند نگران شوید و لحظه‌ای آسوده نبود
در حدیث است که کسی که در دنیا به لذت‌های حرام رو آورد از لذت‌های آخرت محروم می‌شود مگر اینکه توبه و استغفار شود و خداوند به لطف و رحمت خودش ما گناهکاران را ببخشد.
اینکه فرمودید هر دو مذهبی هستید اشتباه می‌کنید زیرا اگر مذهبی بودید و اعتقادتان قوی بود تصور این گناه را هم نمی‌کردید چه برسد به اینکه مرتکب گناه زنا شوید.
مذهبی شهید حججی بود که از حلال خودش عبور کرد تا به قرب خدا نائل شود اما شما بزرگوار از حرام خدا عبور نکردید و نگذشتید و خود را از چشم خدا و اولیا خدا علیهم السلام ساقط کردید.
جا دارد همه عمر از گناهمان بسوزیم و بسازیم و خود را لایق مراحم الهی ندانیم و همچون حضرت آدم که سال‌ها گریه کرد تا بخشیده شد ما هم باید سال‌ها گریه کنیم بلکه بخشیده شویم
از اینکه چنین ازدواجی حرام ابد هست نباید نگران بود بلکه باید از اینکه برای همیشه و ابد از چشم خدا ساقط شده‌ایم نگران باشیم.
بزرگوار
لحظه‌ای که با نامحرم هم آغوش شدید:
باید به یاد می‌آوردید که نامتان فاطمه است
باید به یاد می‌آوردید که خدا و اولیا خدا و تمام فرشتگان آسمان و زمین شاهد و ناظرند
باید به یاد می‌آوردید که در حدیث آمده است که آقا امیرالمومنین علی علیه السلام فرموده‌اند:
إِنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ يُحِبُّ اَلْمُتَعَفِّفَ اَلْحَيِيَّ اَلتَّقِيَّ اَلرَّاضِي
همانا خداوند پاکدامن با حیاى پرهیزگار خشنود را دوست دارد
بزرگوار
الان هم تنها یک راه زیبا در پیش دارید و آن این است که همانطوری که شیرینی گناه را چشیده‌اید تلخی توبه و استغفار جدی را بچشید و از چنین حرامی برای همیشه صرف نظر کنید و ذهن و خیال خود را از فردی که برای همیشه به شما حرام شده است را خالی کنید این است معنای توبه واقعی و توبه نصوح
در هر صورت ازدواج شما با آن فرد حرام ابد هست. والله عالم
اگر مایل باشید در کانال بزرگ احکام بانوان عضو شوید چون گاهی پاسخ به سؤالات صوتی است.
https://eitaa.com/banovan
زمان ارسال سؤال: یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ حدود ساعت ٠۳:۲۹
زمان پاسخگویی: یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۴۵
اَللّهُمَّ‌‌عَجِّل‌‌لِوَلیِّکَ‌الفَرَجَ‌‌وَالْعافِیَة وَالنَّصْرَ
اَللّهُمَ صَلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم
وَ اَهلِک وَ الْعَنْ أعْدائَهُم أجْمَعِین

تاریخ به روزرسانی: یکشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۴

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  



پیوندها

حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
الـــــسَّـــــلاَمُ عَـــــلَـــــى
مَهْدِيِّ الْأمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
{۱} عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
{۲} وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
{۳} وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
{۴} وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا به چهار چيز پناهنده نميشود:
{۱} شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل «حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌» خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است؛ زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
{۲} و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل: «لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌» زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
{۳} و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد«وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ» كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است؛ زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
{۴} و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى «مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌» آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست.
زيرا شنيدم خداى عزّ اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد. (و كلمۀ: عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -