انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم افکار شدیداْ وسواسیم مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام و وقت بخیر
یه سوال که دارم این هست که بنده در ۸ یا ۷ سال پیش دستم نجس شده خورد به قسمتی از یک پشتی ولی چون پشتی ها همه شبیه به هم هستن و درست نمیدونم کدوم پشتی بوده که دستم بهش برخورد کرده که بشورم امسال کله فرش هارو شستیم ولی اون پشتی هارو انداختیم روی فرش اتاق اونجارو نشستیم الان به سبب اینکه
خانواده بنده یا حتی فامیل یا دوستان بنده  دسته خیس میزدن به پشتی یا به اون قسمتی که احتمال میدم نجس باشه با بدن مرطوب یا خیس بهش تکیه میدادن و من نمیدونم کدوم پشتی هست الان کله خانه ما نجسه ؟؟و تکلیف اون نماز ها چیست ؟الان ما با اون مهر هایی که اون زمان روی فرش نماز میخوندیم مهر ها نجسه چون بنده داخل خانه متاسفانه تحریک انجام میدادم ولی فکر میکنم یکبار این اتفاق برای بنده افتاد که منجر انزال شدم و من یادمه تو دستم جمع کردم فکر نمیکنم ریخته شده باشه روی فرش ولی از روی وسواس میگم ریخته قطعا  الان گوشه   فرش اتاق ما برای ۱۰ سال است  نجس است ولی نمیدونم دقیقا کجاش هست الان میخوام اون گوشه رو تطهیر کنم ولی تکلیف  چی هست که با پای خیس روش میرفتیم یا بعضا لباس نمناک روش مینداختن خانواده من
از تون خواهش میکنم پاسخ شفاف و کامل بدین خدا میدونه آبرومو دستم گرفتم الان خانواده من به شدت عصبی هستن از من به خاطر شست و شوی زیاد حاله خانوادم اصلا خوب نیست حال خودم هم به شدت به هم ریخته به قدری که موهای سرم داره سفید میشه دیسک کمر و گردن گرفتم پادرد گرفتم امثال ۱۰ میلیون پول آب دادیم به خاطر شست و شوی زیاد
ترو به خانوم حضرت امالبنین همینجا جواب بدین اصلا روم نمیشه تماس بگیرم .هرچی از شما سوال میکنم فکر میکنم یا کم گفتم یا درست نگفتم هروز چیز های جدیدی به ذهنم میرسه انشالله که این سری یا پاسخ شما من  رها بشم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله
با تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
بزرگوار
واقعا شما در اوج وسواس قرار دارید وخودتان نمی‌دانید و خبر ندارید.
شاید الان هم با خواندن پیام بنده با توجه به عباراتی که در آخر پیام نوشته‌اید رنجیده خاطر شوید ولی اشتباه می‌کنید و نباید رنجیده شوید زیرا بنده به عنوان پاسخگوی احکام شرعی آنچه را که می‌گویم باید خود را برای جوابگویی آن در قیامت آماده کنم.
به نظر شما آیا اسلام خواسته که شما هفت هشت سال وقت خودتون رو صرف یک تفکر کنید و هفت هشت سال ذهن خود را درگیر و اعصاب خود را خُرد و خانواده را از خود رنجیده و وقت دیگران را به سوال‌های بیهوده بگیرید؟
اینکه شما این همه سال عمر خود را برای یک فکر مشغول کنید اسراف محض است و باز ماندن از سایر کارهای اخلاقی خانوادگی عبادی سیاسی اجتماعی خودش خسارت بزرگی هست که شما از این خسارت غافل هستید.
اگر بنا باشد کافری بیاید و اسلام اختیار کند و رفتار شما را به عنوان یک مسلمان ببیند برای همیشه با اسلام خداحافظی می‌کند و قید اسلام را می‌زند.
دین اسلام دین سهله و سمحه هست یعنی باید در احکام دین هم آسان گرفت و هم مسامحه کرد و نباید نقدر سخت‌گیری کرد تا هم خود خود را عذاب دهید و هم دیگران را عذاب دهید و هم به همه کس و همه چیز بدبین شوید.
مراجع عظام تقلید و در راس آنها مانند آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مظاهری و سایرین یشنهاد دادند که نسبت به این مسائل بی‌خیال شوید و از همین لحظه همه تا و همه چیز را پاک بدانید و اگر جایی نجس شد فقط همون جا را آب بکشید و از سایر جاها منصرف شوید زیرا نجاست به هیچ کجا منتقل نمی‌شود اما شیطان لعنت الله علیه می‌گوید همه جا نجس هست.
اکنون شما دو راه در پیش دارید یا مطیع خدا شوید یا فرمانبر شیطان والسلام. والله عالم.
زمان پاسخگویی تاریخ یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ حدود ساعت ۱۰:۲۰
اَللّهُمَّ‌‌عَجِّل‌‌لِوَلیِّکَ‌الفَرَجَ‌‌وَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ
اَللّهُمَ صَلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم
وَ اَهلِک وَ الْعَنْ أعْدائَهُم أجْمَعِین.

تاریخ به روزرسانی: یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۴

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -