انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم رطوبتی که در دوران عقد و بعد از عقد خارج می شود مرجع تقلید آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام خسته نباشید.
من در دوران عقد هستم و نمی‌دانم ارگاسم رسیدن ینی چه...و چه زمانی غسل جنابت بر من واجب می شود.
و اینکه ما دخول نداریم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم.
و السلام علی عبادالله الصالحین و رحمةالله و برکاته.
با تشکر از اعتمادتان به «سایت انهار».
دخترم.
اولاً: ازدواجتان مبارک.
دعا می کنم با تدابیر شرعی و اخلاقی زندگی شیرینی برای خود و همسرتان به وجود آورید و با این زندگی شیرین موفقیت و خوشبختی خودتان را در دنیا و سعادت و آمرزش خودتان را در آخرت رقم بزنید.
ثانیاً: در هنگام ملاعبه و بازی و معاشقه نامزدها یا زن و شوهر با یکدیگر دو نوع رطوبت از هر کدام ممکن است خارج شود ولو دخول صورت نگرفته باشد.
۱- خارج شدن رطوبت با لذّت.
در فقه؛ به رطوبتی با لذت خارج می‌شود خارج شدن رطوبت با شهوت گفته نمی‌شود.
این رطوبت هرچند آلوده است و شستشو می‌شود اما پاک است و منی نیست و غسل ندارد...
۲- خارج شدن رطوبت در اوج لذت.
در فقه؛ به چنین رطوبتی که در اوج لذت خارج می‌شود خارج شدن رطوبت با شهوت گفته می‌شود.
این رطوبت علاوه بر اینکه آلوده است و شستشو می‌شود نجس هم هست و منی است و غسل دارد.
در اصطلاح علمی می‌گویند زن یا شوهر به ارگاسم رسیده است.
نتیجه:
رطوبت اول پاک است و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبت دوم نجس است و منی می باشد و غسل واجب می گردد ولو دخولی صورت نگرفته باشد.
ــــــــــــــ
توضیحی علمی:
ارگاسم یعنی چه؟
ارگاسم یک واکنش غیر عادی بسیار لذت بخش از طرف بدن است، مانند بسیاری از واکنش های غیر عادی دیگر که از طرف بدن بروز می کند.
ارگاسم را مانند عطسه در نظر بگیرید: ارگاسم هم مانند عطسه با یک تجربه حسی شروع می شود که اگر این حس به اندازه کافی قدرتمند باشد، واکنشی را آغاز می کند که متوقف کردن آن بسیار سخت است. در نهایت نوعی حس آرامش در فرد به وجود می آید. البته تفاوت ارگاسم و عطسه در این است که ارگاسم هم آرامش روحی و هم آرامش جسمی به دنبال دارد.
ــ
ارگاسم در زنان شامل مراحل مختلف است، از جمله تمایل، تحریک، ارگاسم و ارضا شدن یا به آرامش رسیدن. این چرخه ثابت نیست و همچنین تمام مراحل آن می توانند لذت بخش باشند. متخصصین ارگاسم را اوج رضایت جسمی و روحی در یک رابطه جنسی و رهایی ناگهانی از تنش جنسی تعریف می کنند. در زنان ارگاسم ممکن است به شکل انقباض ریتمیک عضلات تناسلی بروز کند. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -