انهار
انهار
مطالب خواندنی

تصویرهائی از محل مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس

بزرگ نمایی کوچک نمایی
گروه بین الملل، مذاکرات هسته‌ای لوزان ۲ در کنار دریاچه باعث شده مذاکره کنندگان برای تجدید انرژی هر از گاهی برای پیاده روی ساختمان هتل را ترک کنند.

به گزارش بولتن نیوز، مذاکرات یک هفته‌ای لوزان 2 با توجه به حساسیت و اهمیتی که داشت با حواشی خاص خود همراه بود.

 
گزارشی از حاشیه‌هایی از لوزان ۲ (+عکس)
ضیافت شام کاری موگرینی، فابیوس و اشتان مایر و همکارانشان

 
گزارشی از حاشیه‌هایی از لوزان ۲ (+عکس)
ظریف و عراقچی سخت مشغول کار در پرمشغله ترین نوروز زندگی شان


 
گزارشی از حاشیه‌هایی از لوزان ۲ (+عکس)


پیش از هرچیز، ورزش صحبگاهی وزیر امور خارجه چین در خیابان های لوزان


 
گزارشی از حاشیه‌هایی از لوزان ۲ (+عکس)
* چهارشنبه پنج فروردین روز ترک تیم ایران به سمت سوئیس بود و در هواپیمای حامل هیات مذاکره کننده خبرنگاران رسانه‌های داخلی نیز حضور داشتند. آقای ظریف طبق عادت همیشگی در ابتدای ورود به هواپیما با تمامی اصحاب رسانه همراه خود خوش و بش کرد. البته اهل رسانه در ابتدای روزهای نوروز داغدار دو روزنامه نگار ورزشی نویس کشورمان یعنی میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی از خبرگزاری تسنیم و روزنامه وطن امروز شدند که وزیر خارجه کشورمان این ضایعه بزرگ را به خانواده و تمامی اصحاب رسانه تسلیت گفت.
* با توجه به فشردگی مذاکرات معمولا تمام کشورهای مذاکره کننده پس از ساعتها مذاکره به پیاده روی در اطراف هتل و دریاچه مقابل آن می پرداختند و طبعا از چشم خبرنگاران و عکسان پرجنب و جوش نیز پنهان نمی ماند. جان کری وزیر خارجه آمریکا از جمله پر حاشیه ترین مقاماتی بود که رفت و آمدش هیاهوی زیادی به پا می کرد.
* البته قدم زدن وزیر خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده در اطراف دریاچه هم بی حاشیه نبود و یکی از خبرنگاران ایرانی به دلیل نزدیک شدن بیش از حد به آقای ظریف توسط محافظان سوئیسی چند دقیقه‌ای مورد بازخواست قرار گرفت.
* ناگفته نماند آب و هوای مطبوع و بهاری شهر تپه‌ای لوزان آن هم کنار دریاچه منظره‌‌ای دلپذیر ایجاد کرده بود و با توجه به فشردگی مذاکرات و کمبود وقت برای گشت و گذار فقط می‌شد به صورت گذرا از مناظر لذت برد.
* اما خبرنگاران رسانه‌های مختلف از هر فرصتی برای آماده کردن گزارش‌های خود و ارائه به رسانه‌های متبوع استفاده می‌کردند.
* حضور تیم امنیتی در اطراف و داخل هتل محل مذاکرات گاهی با حاشیه‌های خاص خود همراه بود. حضور سگ‌های ویژه پلیس سوئیس یکی از این حواشی بود.
* همچنین تدابیر امنیتی محل مذاکرات علاوه برحضور  پلیس مسلح در اطراف هتل روی بام هتل محل مذاکرات با استقرار تک‌تیراندازان نیز قابل مشاهده بود.
* خبرنگاران فعال و مشتاق اطلاع از روند و نتیجه مذاکرات از هیچ فرصتی برای کسب خبر صرف نظر نمی کردند و با هجوم به راهروی نزدیک به محل‌های برگزاری نشست صحنه‌های جالبی خلق می کردند.
* هاموند وزیر خارجه انگلیس در جلسه گروه 1+5 با ایران که روز سه شنبه برگزار شد خسته و آشفته به نظر می‌رسید.
* لوزان با طبیعت و جاذبه‌های گردشگری منحصربفرد خود هر کسی را به گرفتن عکس یادگاری وادار می‌کند که البته اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نبودند.
* اما رایزنی های داخلی تیم مذاکره کننده ایرانی در روز هشتم مذاکرات هم به سوژه عکاسان تبدیل شد و در برخی رسانه ها این گمانه زنی را به وجود آورد که مذاکره کنندگان کشورمان در حال کار بر روی متن توافقنامه احتمالی یا بیانیه پایانی مذاکرات هستند که البته این موضوع هم تکذیب شد. 

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -