انهار
انهار
مطالب خواندنی

تعبیر خواب

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام و عرض ادب و خسته نباشید در خواب با پدرخانمم که فوت کرده و سیاه پوش بود در عالم برزخ ازش سوال میکردم در عالم برزخ چه خبره یا چطوره ممکرر سوال میکردم اما اون در پاسخ به من میگفت نمیتوانم بگم به هر حال اخر بهم گفت برو از اون چنازه هایی که دارن به خاک میسپارن بپرس منم رفتم پهلوی ی جنازه که داشتن اخرین سنگ رو میگذاشتن پرسیدم یک مه از اون کوشه قبر امد بیرون و من پرسیدم عالم برزخ چه خبره چطوره فقط چند مرتبه پشت سر هم گفت خوب خوب خوب باز برگشتم پیش پدر خانمم که سر یک تپه ایستاده بود یک دسته عزاداری متفاوت دیدم که در صف عزاداری با لباس قرمز و کلاه خود به صف بدون سینه زدن عزاداری میکنن و حرکت میکنن .بعد مادرم که مریض بوده و فوت کرده یکی از پایه های پرچم هیات رو گرفته و در حالت مریضی جلو هیات میرود سپس یک دسته عزاداری عمومی دیدم که داییم که در قید حیاطه و اصلا مداح نیست رفت میکروفن رو گرفت و با صدای زیبا شروع کرد به مداحی پس از چند دقیقه من رفتم جلو با کسب اجازه از عزاداران گفتم من نه مداحم ونه روضه خون اما میخوام یک روضه از مادرم فاطمه زهرا بخونم و شروع کردم از مادرم گفتن که در همان حال گریه میکردم برت مادرم فاطمه زهرا دیدم تا شروع کردم همه عزاداران نشستن و سر در گریبان در حالت گریه برا مادرم فاطمه عزا گرفتن .اگه امکان داره شمارو به حسین ع قسم برام تعبیر کنید بخدا دارم دیوونه میشم اجرتون با اقام مهدی عج .یا حق
 
جواب: سلام علیکم؛با پوزش فراوان چند نکته خدمت شما بیان میکنم:
1- اولاً هیچگاه کسی را ملزم و مجبور به کاری نکنید و کاری را به کسی تحمیل نکنید.
2- هیچگاه مردم را با قسم دادن به کاری وادار نکنید و البته مردم نمیدانند که اینگونه قسمها شرعاً نه اعتبار دارد و نه موجب تکلیف برای کسی میشود. البته وزر و وبال قسم دامنگیر کسی میشود که قسم داده و از مقدسات استفاده میکند.
3- سایت انهار تعبیر خواب ندارد چون تعبیر خواب اصلاً نمیدانم و سایت فقط پاسخگوی احکام کوتاه فقهی هست و حتی اگر کسی از قرآن و حدیث هم از سایت سؤال کند پاسخگو نیستیم.
خواب فی نفسه موجب نگرانی نیست و فقط برای خواب صدقه بدهید. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -