سؤال 1488 -معاشرت با اهل كتاب و هم غذا شدن با آنها چه حكمى دارد؟
جواب: ذبائح اهل كتاب مردار و نجس است و خوردن آن جائز نيست و خودشان نيز بنابر احتياط واجب نجس هستند بنا بر اين هرچه كه در حال رطوبت با آن ملاقات نمايند بنابر احتياط واجب نجس مىشود.
سؤال 1489 -اگر دست تر به در و ديوار يا اشياء متعلّق به مسيحيان، يهوديان و هندوها بخورد حكمش چيست؟
جواب: با علم به نجاست محلّ بايد دست را آب بكشيد و الاّ لازم نيست.
سؤال 1490 -با غير مسلمان كتابى اگر با دست تر و مرطوب مصافحه نمائيم بايد دست خود را آب بكشيم يا خير؟
جواب: بنا بر احتياط واجب دست خود را آب بكشيد
سؤال 1491 -مردى زرتشتى است كه با زن مسلمان مىخواهد ازدواج موقّت نمايد آيا جايز است؟
جواب: ازدواج زن مسلمان با زرتشتى و لو به نحو موقّت باطل است. اللّه العالم
سؤال 1492 -آيا به فتواى حضرتعالى زردشتىها در همه مسائل ملحق به اهل كتاب هستند من جمله آيا زردشتىها پاك هستند و آيا ازدواج دائم و موقّت با زن و دختر زردشتى جايز است؟
جواب: زردشتىها مانند اهل كتاب بنابر احتياط نجس هستند و نسبت بنكاح آنها احوط ترك است چه بنحو دوام و چه انقطاع.
سؤال 1493 -نگاه كردن و ازدواج و حكم طهارت و نجاست اهل ذمّه چيست؟
جواب: نگاه به مواضعى از كافره كه عادتشان بر عدم ستر آن مواضع است بدون تلذذ و ريبه جائز است و ازدواج موقت با كتابيه جايز است و بطور دوام خلاف احتياط است و اهل كتاب بنظر اين جانب بنابر احتياط محكوم به نجاستند.
سؤال 1494 -متعه اهل كتاب و كافر (كسى كه معتقد به اديان آسمانى نيست) جايز است يا خير؟
جواب: متعه نمودن اهل كتاب جايز است ولى متعۀ ساير كفار جايز نيست.
سؤال 1495 -رفتن غير مسلمان و يا اهل تسنن به حرمهاى مقدس معصومين عليهم السلام و امامزادگان چه حكمى دارد؟
جواب: نسبت به اهل تسنن مانع ندارد و نسبت به كفار محلّ اشكال است.
سؤال 1496 -فرقهاى از صابئين در خوزستان مىباشند آيا اين افراد اهل كتاب هستند؟ آيا پاك مىباشند يا نه؟
جواب: اهل كتاب بودن صابئين براى ما ثابت نيست.