انهار
انهار
مطالب خواندنی

یاسر الحبیب شیخ شهرت طلب

بزرگ نمایی کوچک نمایی

به گزارش فرهنگ نیوز ، سایت «ویدیوب» با انتشار ویدیویی پرده از ماهیت چند نفره جریان یاسر الحبیب در لندن برداشت. در این ویدیو ضمن اشاره به آنکه اغلب سخنرانی های الحبیب با کادرهای بسته و بدون نمایش جمعیت پخش می شود به معدود تصاویر حامیان وی که در شبکه های ماهواره ای پخش شده گریزی زده است تا ثابت کند همان کسانی که به عنوان مجری شبکه و حقوق بگیران یاسر الحبیب در لندن مشغول فعالیت اند همان ها در مراسمات به اصطلاح مذهبی وی نیز به عنوان سیاهی لشگر حضور دارند!

آنچه باید درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه دانست (اینجا را کلیک کنید )

پشت پرده یاسرالحبیب؛ روحانی لندن‌نشین + تصاویر (اینجا را کلیک کنید )

نیم نگاهی به یک جریان مرموز رسانه‌ای با ماموریت ایجاد تفرقه

«ما امشب علیه عایشه اعلام جنگ می‌کنیم (!)» این عبارت به مثابه اسم رمزی بود که توسط یک شبکه تلویزیونی از لندن به عالم اسلام مخابره شد. در لندن جشن کوچکی با حضور جمعیتی کمتر از پانزده-بیست نفر برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم به توهین علیه عایشه پرداختند. تصاویر این جشن به همراه سخنرانی یاسر الحبیب، روحانی کویتی مقیم لندن، به سرعت در برخی شبکه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی توزیع شد و ماهیگیران حرفه‌ای آمدند تا از این آب گل‌آلود، ماهی‌های بزرگ خود را صید کنند...



اما یاسر الحبیب کیست؟ او در ابتدا با راه اندازی هیات «خدام المهدی» در کویت شناخته می‌شد. او در این هیات با سخنرانی‌های خود به ایجاد تفرقه در شیعه و سنی می‌پرداخت. با اوج گیری فعالیت‌های او، دولت کویت او را دستگیر و روانه زندان کرد؛ اما این زندان آن چنان طولانی نشد. پس از مدتی با فشار گروههای حامی حقوق بشر (!) انگلیس و امریکا آزاد شد. پس از آزادی از زندان و خلع تابعیت کویت، او مدتی به ایران آمد، اما به سرعت از ایران نیز خارج شده و به لندن پناهنده شد و انگلستان با آغوش باز پناهندگی سیاسی وی را پذیرفت.

عکس اقتدای یاسرالحبیب به مجتبی شیرازی که حامیان وی در صفحه فیس‌بوک‌شان منتشر کرده‌اند


دوستان لندنی او همه مقدمات را برای حضورش در آنجا را فراهم کرده بودند. ظرف مدت کوتاهی «حوزه علمیه امامین عسکریین (ع)» برای او ساخته شد تا شاگردانش را تربیت کند، حسینیه‌ای برایش ساختند تا به محل سخنرانی‌های عمومی‌اش تبدیل شود، روزنامه‌ای برایش تاسیس کردند و از همه مهم‌تر، شبکه ماهواره‌ای «فدک» را برایش تاسیس کردند. حالا او به یمن انگلستان، می‌توانست سخنان پر مغز و گهربار (!) خود را در سراسر جهان منعکس کند و از کسی واهمه‌ای نداشته باشد.

در ماه رمضان ۱۴۳۱ قمری، و در سالروز وفات عایشه، جشنی کوچک با پشتیبانی عظیم رسانه‌ای برگزار شد و یاسر الحبیب در سخنرانی خود، آتشی که ماموریت داشت را برافروخت...

حالا نوبت روی دیگر سکه بود که وارد میدان شده و ضربه دیگری به عالم اسلام بزنند. وهابیت، بازوی دیگر انگلستان در جهان اسلام، به سرعت وارد میدان شد و به سان گرگ گرسنه‌ای که شکاری مناسب یافته باشد، به هجمه علیه شیعیان روی آورد. مفتی اعظم سعودی در جمع ائمه جمعه و جماعت سعودی با اشاره به سخنان یاسر الحبیب، از توقف روند گرایش به مذهب شیعه در میان اهل سنت به این واسطه ابراز رضایت کرد.

همزمان در کشورهای اسلامی چون عراق و عربستان و لبنان و پاکستان، فشار‌ها بر شیعیان به شدت افزایش یافت و گروههای تکفیری و حتی اهل سنت، متاثر از سخنان تند و توهین آمیز یاسر الحبیب به درگیری‌هایی با شیعیان پرداختند. بسیاری از علمای شیعه علیه سخنان او به موضعگیری پرداختند. گروهی از علمای شیعه عربستان در استفتایی از مقام معظم رهبری درخصوص توهین به عایشه سوال کردند. پاسخ چنین بود: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمد (ص) -می شود.»

تصویر یاسر الحبیب همراه با سیدمجتبی شیرازی


پاسخ مقام معظم رهبری در عالم اسلام به شدت انعکاس پیدا کرد. بسیاری از علمای اسلامی نیز پس از انتشار این استفتاء، نظرات خود علیه جریان خطرناک نفوذی در شیعه را اعلام کردند. آیات عظام سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، علامه کمال الحیدری، علمای عربستان و بحرین و لبنان به موضعگیری علیه این اقدامات پرداختند. شبکه خبری الجزیره در برنامه‌ای ویژه به بررسی مساله وحدت شیعه و سنی و فتوای اخیر مقام معظم رهبری پرداخت. انعکاس گسترده این فتوا در رسانه‌ها و مطبوعات منطقه موجی از آرامش را به میان اهل تسنن و کسانی که تحت تاثیر اقدامات یاسر الحبیب بودند، به وجود آورد. اما این پایان ماجرا نبود...

رسانه‌هایی چون العربیه ترجیح دادند این فتوا و موضعگیری علمای شیعه را سانسور کنند و نگذارند آتشی که از لندن به جان مسلمانان افتاده، خاموش شود. یاسر الحبیب تلاش کرد با حرمت شکنی و توهین به مراجع عظام تقلید و چنگ انداختن به صورت این و آن، راه را برای کنار زدن مراجع تقلید شیعه و معرفی مرجعی جدید باز کند. شبکه ماهواره‌ای فدک یکی از ۱۷ شبکه به اصطلاح شیعی است که مسیر سب و توهین به مراجع شیعه را در پیش گرفته است. مشرک خواندن آیت الله بهجت (!) یکی از شاهکارهای این جریان رسانه‌ای است. توهین به آیات عظام سیستانی و مکارم شیرازی، همچنین سب و لعن سید حسن نصرالله و هر کسی که کمترین نزدیکی را به جمهوری اسلامی ایران دارد، از جمله اقدامات این مافیای نوین رسانه‌ای می‌باشد.

یکی دیگر از شبکه‌هایی که ماموریت تفرقه‌افکنی بین مسلمین و نیز توهین به مرجعیت را بر عهده دارد، شبکه ماهواره‌ای «سلام» می‌باشد. این شبکه از امریکا پشتیبانی می‌شود و «محمد هدایتی»، مدیر به ظاهر روحانی آن، از ارتباط با امریکا و همراهی با آنان ابایی ندارد و هر از چند گاهی در تلویزیون صدای امریکا – وابسته به سازمان سیا- ظاهر شده و علیه علمای اسلام و انقلاب اسلامی موضعگیری می‌کند. او نیز به اسم دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به علمای ربانی که پرچم دار جریان شیعه هستند و از آن در برابر برنامه‌های دشمنان حراست می‌کنند، حمله کرده و تلاش دارد مرجع جدیدی را به شیعیان معرفی کند.


 «حسن اللهیاری» طلبه جوان افغانی و جویای نامی است که با تاسیس شبکه «اهل بیت (ع)» پای به میدان گذاشته است. این شبکه یکی از ۱۷ شبکه ماهواره‌ای در هم تنیده‌ای است پروژه مشخصی را در دست اقدام دارند. او نیز مقیم امریکا است و برنامه‌های سراسر فحش و توهین خود را از‌‌ همان جا پخش می‌کند. مقدسات اهل سنت تنها اهدافی نیستند که مورد هجمه فحش و ناسزای او قرار می‌گیرند؛ علمای شیعه نیز از آماج فحش او در امان نیستند. او به صورتی بی‌پروا به ساحت مرجعیت شیعه حمله می‌کند و ضمن تکفیر (!) بسیاری از آنان، به دنبال ترویج تفکری مشابه «انجمن حجتیه» می‌باشد.

این شبکه‌های هفده‌گانه در چند نکته با یکدیگر اشتراک دارند:

نخست: گرفتن ژست «تشیع» و «دفاع از ساحت اهل بیت (ع)»

دوم: مخالفت همه جانبه با مساله وحدت شیعه و سنی و تلاش برای مرزبندی هر چه بیشتر با اهل سنت

سوم: ترویج مسائل خرافی در میان شیعیان چون «قمه زنی»، «عیدالزهرا»

چهارم: مبارزه با عقلانیت شیعی در قالب عناوینی چون محبت اهل بیت (ع)

پنجم: دشمنی عمیق با مرجعیت شیعه و همزمان تلاش برای مطرح کردن افرادی به عنوان مراجع جدید

ششم: عدم هرگونه موضعگیری علیه امریکا و جبهه کفر جهانی


به هر حال تلاش‌های این جریان مرموز در توهین به علمای شیعه از سویی و مطرح کردن برخی نام‌ها به عنوان مرجع شیعیان جهان و نیز پشتیبانی همه جانبه امریکا و انگلستان از آن‌ها نکته‌ای است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت، گویا دشمنان درصدد تدارک فتنه‌ای جدید در درون جوامع شیعی هستند، فتنه‌ای که می‌تواند در کنار تحریک اهل تسنن توسط همین گروه و می‌دان‌داری وهابیت، به خطری بزرگ برای شیعیان تبدیل شود.


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -