انهار
انهار
مطالب خواندنی

احکام زنا و لواط

بزرگ نمایی کوچک نمایی

سؤال1:زني هستم كه پس از طلاق از شوهر اولم وگذشت ايم عده با مردي آشنا شدم و ازروي نا آگاهي و ناداني با مرد مذكور عمل زنا انجام داد پس از مدتي به عق همين مرد درآمدم حالا صاحب سه فرزند مي باشيم ،لطفاًبفراييد ما بريك ديگر حرام مي شويم يا نه؟

جواب:در فرض سوال شما بر آن مردحرام نشديد و زاواج مذكور محكوم به صحت است.

سؤال2:درختري در سن پنج يا شش سالگي با سري از فاميل كار مناي عفت انجام داه كه البته باكره مي ماند،اكنون بزرگ شده و مي خواه ازدواج كند و به خاطر اين مساله از ازواج عاجز است؛(زيرا فكر مي كند بايد اين مساله را با مردي كه مي خواهد ازدواج كند بگويد تا زنگي با صداقتي را آغاز كند و از طرفي نمي تواند بگويد و به همين خاطر نمي تواند ازدواج كند)لطفاًوي را راهنمايي فرماييد؟

جواب:لازم نيست مطلب را بازگو كن بلكه لازم است خودداري كند.

سؤال3:چنانچه جواني با يك دختر نابالغي عمل زنا انجام دهد و آن دختر افضاء شود،از نظر شرعي وظيفهٔ پسر و دختر چيست؟

جواب:بايد ديه افضاء را به دختر بدهد و ديهٔ افضاء همن ديهٔ نفس است كه نصف ديهٔ مرد مي باشد و با ثبوت نزد حاكم شرع بر پسر حد جاري مي شود.

سؤال4:شخصي قبل از ازدواج با دختري با خواهر او رابطهٔ نامشروع داشته،بعد از آنكه خواهر او شوهر كرده با خود او رابطهٔ نامشروع پيدا مي كند بعداًبا او ازدواج مي كند و فعلاًداراي يك فرزند پسر مي باشد ،آيا اين ازدواج شرعي است يا خير؟

جواب:ازدواج صحيح است.

سؤال5:اينجانب دختري هستم بيست ساله،مدت پنج ماه است با سري عقد كرده ام،بعد از عقد موجه شدم كه پدر اين پسر سي سال قبل با مادر زن ود زنا كرده و بعد هم دختر او را به همسري گرفته و بعد از اينه پنج بچه از آنها به وجود مي آيد به يك روحاني مراجعه مي كند و جريان را مي گويد شخص روحاني در پاسخ به وي مي گويد فوراً بايد آن زن راطالق بدهي و او ه طلاق مي دهد و توبه مي كند،آيا اينن پسر با اين مشخصات زنازاده است يا خير؟و ازدواج با او چه صورت دارد؟

جواب:زنازاده نيست وازدواج با او اشكال ندارد.

سؤال6:زني از زنا حامله شده و شخصي در همان حال با آن زن ازدواج كرده آياعقد صحيح است؟

جواب:صحيح است.

سؤال7:اگر مردي با زني زنا كرد و دختري از زن به وجود آمد،ولي معلوم نيست كهدختر مال مرد زناكار است يا شوهر اصلي زن،اگرپسر مرد زنا كار با دختر آن زن ازدواج كند درست است يا خير؟

جواب:دختر اگر از آن مرد نباشد پسر آن مرد مي تواند با آن دختر ازدواج كند[1].


[1] - يهني هميشه پسر مرد زنا كار با دختران ديگر زانيه مي تواند ازدواج كند ولي با آن دختري كه امرش مشتبه است نبايد ازدواج كند.


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -