انهار
انهار
مطالب خواندنی

باطل شدن روزه یا نه؟

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام و عرض خسته نباشید/من یک پسر 15 ساله هستم و مدت زیادیه که درگیر عمل استمناء شده ام و مدتی بود که میخواستم ترک کنم و روزها میگذشت ولی بازم حس شهوت انگیزی بهم دست میداد و دوباره همون کارو میکردم برای همینم گفتم ماه رمضان بهترین ماه ای هستش که من بتونم این عمل زشت رو کنار بزارم و من همیشه دوست داشتم که روزمو بگیرم و گرفتم این ماه یعنی ماه رمضان من روزمو گرفتم و روزها گذشت تا اینکه نمیتونستم جلو خودمو بگیرم و شروع کردم به انجام استمناء ولی بعد از اذان مغرب این کارو انجام میدادم و فورا میرفتم غسل میکرد و نمازمو میخوندم و روزمو میگرفتم.
سؤآل: آیا علارغم اینکه غسل میکنم و شروع میکنم به نماز خوندن و روزه گرفتن نماز و روزه ی من باطل میشود یا نه؟
یه نکته هم هست که من توی روز هایی که روزه بودم و قبل از اذان مغرب هم در اثرفیلم های مهیج حسی بهم دست میداد آیا نماز و روزه ی من باطل هست؟
باید چکار کنم تا بتونم این گناهارو از بارهای دوشم بردارم؟
بی صبرانه منتظر جوابتون هستم و خیلی هم برای من مهم هستش لطفا جوابمو در اسرع وقت بدین.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)

جواب اگر در اثر انجام گناه استمنائ رطوبتی با لذت غریزی از شما خارج شده باشد آن رطوبت نجس نیست منی نمیباشد و غسل ندارد ولی اگر رطوبتی در اوج لذت غریزی خارج شده باشد منی هست و غسل دارد و اگر شک داید که رطوبتی با لذت خارج شده است یا در اوج لذت تکلیفی ندارید.
اما اگر یقین دارید که رطوبتی با شهوت خارج شده و ارضا شده اید و به ارگاسم رسیده اید روزه شما باطل است البته باید روزه را نگه دارید و پس از ماه مبارک رمضان قضای روزه را هم بگیرید و کفاره هم نیز بدهید. و کفاره یا 60 روز روزه گرفتن است یا 60 فقیر طعام دادن است. یاحق


سوال سلام/حاج اقا من بعد از اذان مغرب این کار رو میکردم و بلافاصله بعد از اون میرفتم غسل میکردم و سوالم اینه که من با اینکه بعد از نماز مغرب این کار رو کردم روزه همان روز و روز های بعدش باطل میشود یا نه؟؟؟؟؟؟ من میخام بدونم که اگه غسل بکنم روزه های روز های بعدشم صحیح است یا باطل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا جوابمو بدین/مرجع التقلیدم:حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)


جواب هر غسل برای همان روز و همان جنابت است و ارتباطی به روزها و جنابتهای بعد ندارد. یاحقّ.



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -