انهار
انهار
مطالب خواندنی

خواب دیدن در روز ماه رمضان و تحریک شدن

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام وخسته نباشید .دختری مقلد آیةالله مکارم شیرازی هستم. بعد ازذان صبح خوابیدم و نزدیک اذان ظهر در حالی که اگاه بودم که در خوابم و البته روزه هستم و حتی در خواب میگفتم روزه ام باطل میشه و می توانستم خود را بیدارکنم ولی متاسفانه مقاومتی نکردم (معذرت میخواهم خواب تحریک کردن زنی را دیدم که منجر به تحریک خودم وخروج منی شد) و بعد خود را بیدار کردم و با پشیمانی سریعا رفتم و غسل گرفتم و نماز خواندم و روزه ام را حفظ کردم. حکم روزه ی من چیست آیا اشکال دارد؟ در صورت اشکال داشتن چه حکمی دارد.
خواهشا با کلمات سنگین و عجیب و عربی توضیح ندین و ساده و کامل توضیح بدین. راستی من استمنا و استشها نمیدونم چیه و در بیداری این کارا رو خدا رو شکر نمی کنم ولی به ادمهایی با مورد من چه میگن (محتلم و جنب و...؟)
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)

جواب دخترم؛ هر رطوبتی که در خواب، یا بر اثر بازی با همسر، یا بازی همسر، یا خواندن مطالب مهیّج شهوت، یا تحریک شدن، یا تصورات جنسی، یا دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل، یا نعوذبالله «استمنا»، یا دیدن جنس مخالف؛ ولو با لذت جنسی خارج شود نجس و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبتی نجس و منی است که با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود (اوج لذّت جنسی یعنی زمانی که شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
اگر شک دارید که رطوبت با لذّت جنسی خارج شده و یا با شهوت و در اوج لذت خارج گردیده یا اصلاً رطوبتی نباشد، بازهم تکلیفی ندارید و منی محسوب نمی شود و غسل ندارد. و رطوبتی که منی محسوب نشود وضو را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه نمیگردد. یاحق.


سوال با سلام و تشکر فراوان از پاسخ شما وباز هم تشکر از بابت قابل فهم بودن پاسخهای شما. من دبیر هستم ولی گاها عاجز از معنی کردن بعضی اصول فقهی به دلیل استفاده از لغات سنگین عربی بوده ام .من از سایت شما بارها استفاده نمودم و پاسخهای شما را در مقابل پاسخ بسیاری از سایتها قابل فهمتر یافتم. جهت تکمیل اطلاعاتم: 1_منظورتون اینه که منی برای مجردها و بدون ارتباط کامل جنسی ایجاد نمی شود؟
2_ پس رطوبتی که از دیدن ولذت بردن از تصاویر و یا خواب ویا فیلم شهوت انگیز خارج شود وشک هم نداشته باشیم که رطوبت خارج وبدن سست شده است باز غسل ندارد، یعنی روزه و نماز را باطل نمی کند؟



جواب دخترم در اثر افکار غریزی و رفتارهای مقدماتی جنسی (چه حرام و چه حلال) دو گونه رطوبت از شخص خارج می شود:
1- رطوبتی که در اثر تحریک جنسی یا بازی با خود یا دلایل دیگر با لذت خارج می شود. این رطوبت علیرغم اینکه غریزی و جنسی است نجس نیست و منی نمی باشد و غسل ندارد.
2- رطوبتی که در اثر تحریک جنسی یا بازی با خود یا دلایل دیگر با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج می شود و شخص پس از خروج این رطوبت ارضاء می شود و به ارگاسم می رسد و نیاز جنسی اش برطرف می شود. چنین رطوبتی منی است و غسل دارد.
توجه داشته باشید که اگر شک داشته باشیم که رطوبتی با لذت خارج شده است یا با شهوت و در اوج لذت! تکلیفی وجود ندارد و غسل واجب نیست. یاحق



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -