1- تبريزي: مگر حالت سابقه چيز پاك، رطوبت مسريه باشد.
2- امام خمینی ، اراكي، نوري: ولي اگر يكي از آنها قبلا نجس بوده و انسان نداند پاك شده يا نه، چنانچه چيز پاكي به آن برسد نجس مي شود.
وحید خراسانی : در صورتي كه نداند هر دو قبلا نجس بوده اند.
سيستاني:مگر در بعضي از موارد، مثل آن كه حالت سابقه در هر دو نجاست باشد و يا آنكه با طرف ديگر هم چيز پاك ديگري با رطوبت ملاقات كند.
سبحاني: اين مورد را در رساله خود نياورده اند.
3- مگر اينكه بداند نجاست همراه آن حيوان بوده و سرايت كرده.
شبیری زنجانی : چنانچه انسان بداند نجاست همراه آن حيوان بوده و يقين يا اطمينان دارد كه هنگام نشستن بر روي چيز پاك، نجاستش از بين نرفته، آن چيز نجس مي شود، بلكه اگر چنين يقين يا اطميناني هم ندارد، آن چيز بنا براحتياط واجب نجس مي شود. و همچنين اگر مگس يا حيواني مانند آن، به گونه اي تر باشد كه تري آن به اشياء ديگر مي رسد، و روي چيز نجسي بنشيند و بعد روي چيز پاكي بنشيند، چنانچه در هنگام نشستن بر روي چيز پاك ندانيم كه تري آن به همان حالت قبل مانده يا تري آن از بين رفته، يا ديگر به اندازه اي نيست كه سرايت كند، در اين صورت نيز آن چيز پاك بنا براحتياط واجب نجس مي شود.
مظاهري: آن چيز پاك نجس نمي شود.
4- ولي اگر عرق از آنجا به جاي ديگر بدن برود، هر جا كه عرق به آن برسد نجس مي شود.
سبحاني: اين مورد را در رساله خود نياورده اند.