انهار
انهار
مطالب خواندنی

رو آوردن به استمناء مرجع تقلید آیةالله العظمی نوری همدانی (مدّظلّه)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام مراجعینی دارم که به علت بیماری هنگام نیاز جنسی کاملا بیتاب میشوند و دسترسی به حلال نداشته و خوف به زنا در موردشان جدی است به خودارضایی پناه میبرند. شرح حالشان اینطور است که مثلا ۲۰ روز بر ایشان میگذرد و نمیتوانند لحظه‌ای فارغ‌الفکر شوند و گاهی مورد اینطور است که فرد پس از عمل متوجه کارش میشود یا اختیارش پس از مجاهده از میان میرود. ایا چنین مواردی چه حکمی دارد؟ اگر واقعا جایز باشد ضرورتا به مراجعه کننده نمی‌گوییم فقط حرمت ان را تاکید نمی‌کنیم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مدظله)
 
جواب:بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
وَٱلسَّلَامُ عَلی عِبادِالله
با تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
بزرگوار
بزرگوار مهار کردن نیاز جنسی آسان‌تر از آب خوردن هست و شما اگر در معرض درمان این گونه افراد هستید آنها را به این راه آسان راهنمایی کنید و آن این است که چه مرد و چه زن چه دختر و چه پسر اگر در مورد چند چیز با دقت مراقبت کنند هرگز و هرگز و هرگز به گناه جنسی مبتلا نمی‌شوند حتی به فکر گناه جنسی نمی‌افتند و آن این است که:
{۱} مراقب چشم و نگاه خود باشند.
{۲} مراقب دل و فکر خود باشند.
{۳} مراقب ضمیر و باطن خود باشند.
{۴} و البته مراقب لقمه‌ای باشند که می‌خورند.
اگر چنین مراقبت‌هایی داشته باشند قطعاً به راحتی از چنین گناهی نجات پیدا می‌کنند نجات پیدا کردن از گناه شق القمر نمی‌خواهد و کوه الوند را از جا بلند کردن نمی‌خواهد فقط اراده و توکل به خدا می‌خواهد کاری که حضرت یوسف (علی نبینا و آله و علیه السلام) کرد و کاری که شیخ رجب علی خیاط کرد و کاری که ابن سیرین کرد و امثال این گونه افراد پاک در جهان و جامعه زیاد هستند.
در حالات مرحوم عارف واصل حاج آقا رحیم ارباب آمده است که:
ایشان تا آخر عمر مجرد بود و ازدواج نکرد خود آن مرحوم فرموده است من با برادرم در یک خانه زندگی می‌کردیم و برادرم ۴۰ سال ازدواج کرده بود و در این مدت ۴۰ سال زن برادرم را ندیدم آیا این جز کنترل کردن چشم و دل و فکر و ضمیر و باطن هست؟
چطور بعضی خیال می‌کنند که نمی‌توانند از گناه فاصله بگیرند و خود را بی‌تاب نشان می‌دهند و می‌گویند ما نمی‌توانیم لحظه‌ای فارغ الفکر شویم.
بزرگوار بنده به این گونه افراد حق نمی‌دهم و این گونه افراد باید خود را از نظر معنوی اصلاح کنند و اگر نیاز به ازدواج دارند ازدواج کنند و اگر توان ازدواج ندارند خود را کنترل کنند
گناه خود ارضایی که شما نوشته‌اید یکی از گناهان خبیث و پلید است که اسلام و اولیای اسلام از چنین گناهی تنفر دارند.
آقا امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید اگر بدانم کسی با دست خود بازی کرده یعنی استمنا کرده است هرگز با او هم غذا نمی‌شوم.
برای آگاهی بیشتر از موضوع بزرگی گناه استمنا لینک را باز کنید و مطالعه کنید. والله عالم.
زمان پاسخگویی تاریخ دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ حدود ساعت ۰۸:۵۵
اَللّهُمَّ‌‌عَجِّل‌‌لِوَلیِّکَ‌الفَرَجَ‌‌وَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ
اَللّهُمَ صَلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم
وَ اَهلِک وَ الْعَنْ أعْدائَهُم أجْمَعِین.

تاریخ به روزرسانی: دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۴

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -