انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم مصرف مواد مخدّر برای نمازگزار مرجع تقلید مرحوم آیةالله العظمی امام خمینی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال معتاد به هرویین و شیشه هستم ک دیگه شیشه و هرویین رو از الان کنار گذاشتم ولی متادون دولت میده به معتاد میخوام ترکش کنم تا حالا چهار بار چون شیشه و مخصوصا حشیش و ماریجوانا همون علف یا گراس دیگه وهم و مثل مستی ذهنت رو وارونه میکنه تشخیص درست از کارم سخته ک من که از الان مواد رو کنار گذاشتم بعد از اینکه از بدنم خارج شد و غسل کردم مثل چند دفعه قبل ک بعد از سه روز تقریبا دوباره نماز رو میخوندم منم 15 سال درگیر مشروبات الکلی و مواد بودم ازنماز و واجبات دور ماندم ولی امسال روزه گرفتم نماز رو چند ماهی خوندم خلاصه وسوسه هایی شیطانی گول خوردم ولی اینبار خیلی از آگاه شدم ک شیطان همون ابلیس چون قسم خورده میخواد با هزاران راه هایی ک میدونه نزاره نمازم رو بخونم حالا میشه خواهش میکنم التماس میکنم فقط حکم اینکه بعد از چند ساعت یا چند روز میتونم نماز بخونم چون گفتم حشیش خیلی نجس فقط مایع نیست ولی میدونم بعد از 24 ساعت دوباره ب حال طبیعی بر میگردم فقط نمیخوام گناه کنم چون در قرآن امده نزدیک نماز نشو وقتی مشروب خوردی یا همون مستی ک حاله ای دور مغز کشیده میشه ایا حکم حشیش هم چهل شبانه روز نمازم قبول نیست یا هر حکمی دار خواهش میکنم بهم بگین؟ چون نماز منو داره میفهمونه برای چی خدا منو خلق کرده خیلی برام مهمه!
از خدا سلامتی و عاقبت به خیر شدن و در دعا کردن براتون میخوام همه کسایی ک این سایت رو زحمت کشیدن برای اگاهی مردم از خداوند یکتا و گاه دعا میکنم.
یا علی خدا نگهدار
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(قدّس سرّه)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علی عبادالله الصالحین
وقت بخیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
اولاٌ: به هر کسی که نامه مینویسید یا پیام می‌دهید یا برخورد می کنید سلام کنید زیرا سلام نشان دهنده ادب و موجب خیر و برکت است.
ثانیاٌ: حتی اگر کسی نعوذبالله شراب بخورد یا از مسکر دیگری استفاده کند اما نماز را نباید ترک کند البته نمازهایی را که در زمان غیر هوشیاری خوانده است باید اعاده کند ولی نباید نماز را ترک کند و در صورتی که مصمم باشید ارتباط خود را با خداوند متعال حفظ کنید باید توبه کنید تا به محضر ربوبی خداوند شرفیاب شوید و کلاٌ باید از انجام هر چیزی که شما را از محضر خدا دور می‌کند و موجب فاصله بین شما و خدا می شود پرهیز کنید.
کفت که مصمم شد از محضر خدا دور نشود با تمرین و ممارست انجام واجبات برایش آسان و انجام گناه برایش سخت و دشوار می شود.
شما بدانید که رو به سوی خدا رفتن تند موجب خیر و برکت های زیادی می شود که قابل وصل نیست و لذت ارتباط با خدا را کسانی می کشند که دائم در محضر خداوند قرار دارند. موفق باشید. والله عالم. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -