انهار
انهار
مطالب خواندنی

آیا با استمناء؛ نماز و روزه ام باطل شده است مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام وقتتون بخیر...
یه سوال شرعی داشتم که جوابش خیلی برام مهمه...
شرمنده. الان دختری ١۶ ساله ام و از ٩ سالگی که به سن تکلیف رسیدم تمام روزه هامو پشت سر هم گرفتم و توی یه خونوادۀ مذهبی هستم...
متاسفانه از بچگی خودارضایی میکردم بدون اینکه بدونم اسمش خودارضایی و گناه محسوب میشه و غسل داره...
فک کنم ١٣،١۴ سالگی بود که فهمیدم اسمش خودارضایی هستش...
نماز و روزه هم میگیرم و ادم معتقدی هستم ولی متاسفانه تا امروز نمیدونستم که خودارضایی نماز و روزه‌مو باطل میکنه...
وقتایی هم که روزه بودم خودارضایی میکردم....
الان با اینکه نمیدونستم که خودارضایی نماز و روزمو باطل میکرده چه حکمی داره برام؟! پول یا در آمدی هم ندارم که بخام اطعام ۶٠ نفره بدم و واسم سخته به خاطره هر ١ روز،۶٠ روز روزه بگیرم اخه فقط ١۶ سالمه
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
و السلام علی عبادالله الصالحین
والسلام علیکم و رحمةالله
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
و التماس دعا برای نجات ملل جهان و ایران از ویروس کرونا و شفای مبتلایان و آمرزش درگذشتگان از خداوند رحمان.
دخترم از اینکه خداوند متعال به شما توفیق پشیمانی از گناه مرحمت فرمود خداوند متعال را شاکر باشید و معلوم می شود که خداوند متعال شما را دوست دارد که به شما حس پشیمانی و ترس از گناه عطا فرموده است.
البته ممکن است کسی با خود کاری کند که ارضا شود و منی از او خارج شود ولی صحبت اینجا که که دو رقم رطوبت با لذت از انسان خارج می شود.
۱- رطوبتی که با لذت خارج می‌شود ولی هنوز انسان کاملاً ارضا نشده است است یعنی به ارگاسم نرسیده است است چنین رطوبتی هر چند لذّت دارد اما منی نیست و نجس نمی‌باشد و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند.
۲- رطوبتی که در اوج لذت از انسان خارج می شود و انسان کاملاً ارضا می شود یعنی به ارگاسم می رسد چنین رطوبتی منی هست و نجس می باشد در غسل دارد و روزه را باطل می کند.
و البته در موارد زیادی رطوبت نوع اول خارج می شود یعنی هر چند لذّت دارد ولی کسی که گناه استمنا و خود ارضایی انجام می دهد یا با همسر ملاعبه و بازی می کند رطوبتی که از او خارج می شود منی نیست و نجس نمی باشد و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند.
و اگر کسی شک دارد که آیا رطوبتی که از او خارج شده است با لذّت بوده یا در اوج لذّت بوده یا شک دارد که به ارگاسم رسیده است یا نرسیده است تکلیفی ندارد چون جُنُب محسوب نمی شود لذا غسل بر او واجب نمی گردد و لذا روزه اش باطل نمی گردد. والله عالم. یاحقّ.
شماره دفتر مرجع تقلیدتان در قم جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه) درقم: ۶۶۶ ۴۶ ۳۷۷ - ۰۲۵

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -