انهار
انهار
مطالب خواندنی

راه درمان استشها در دختران و بانوان مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام. دختری 18 ساله هستم که بیش از سه سال است درگیر استشها شده ام و تا مدت زیادی در رابطه با این عمل هیچ اطلاعی نداشتم و اصلا به این فکر نمیکردم که ممکن است مشکل شرعی داشته باشد. نه با پسری دوست بوده ام و نه تا کنون رابطه ی جنسی با کسی داشته ام. هم خودم و هم خانواده ام مذهبی هستیم اما متاسفانه من به این مرض مبتلا شده ام و بارها توبه کرده ام اما باز توبه شکسته و بسیار محزونم از این امر. و از طرفی بشدت بابت معصیتی که انجام میدهم در مقابل خدا و ائمه شرمگینم و احساس میکنم رحمت خدا از من سلب شده. من فقط به دنبال راه چاره ام اما نه میتوانم با کسی دراین رابطه صحبت کنم و نه به پزشک و روانشناسی مراجعه کنم.
لطفا بهترین راه را برای ترک این عادت خانمان سوز ب من معرفی کنید. اجرشما با خدا.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.
استمناء در پسران و مردان و استشهاء در دختران و زنان چیست؟
استمناء: در لغت به معنی طلب کردن منی می باشد! یعنی جنس مذکر با خودش بازی کند و کاری کند که منی از او خارج شود، که به این کار جلق زدن یا خود ارضایی نیز می گویند.
استشهاء: در لغت به معنی طلب کردن شهوت می باشد! یعنی جنس مؤنث با خود بازی کند و کاری کند که منی از او خارج شود، که به آن نیز خود ارضایی می گویند.
ضررهای استمناء و استشهاء:
۱- حتی یک مرتبه جلق زدن یا خود ارضایی، در اعضای رئیسه (مغز ، قلب ، کلیه ها) چنان اثر منفی می گذارد که به راحتی قابل جبران نیست . . . !
۲- در اثر یک بار استمناء یا استشهاء مقدار بسیار زیادی اکسیژن از بدن انسان برداشت می کند، که جبرانش آسان نیست و تکرار شود باعث موارد زیر خواهد شد…
۳- لاغری و فرسودگی بسیار زیاد
۴- بی میلی و بی اشتهایی
۵- بد اخلاقی و بد خلقی
۶- کم حوصلگی یا بی حوصلگی
۷- عصبانیت و پرخاشکری
۸- از دست دادن اراده و قدرت تصمیم گیری
۹- افزایش سرعت خارج شدن منی (به ورود آمدن مشکل؛ در موقع ازدواج)
۱۰- خارج شدن بی اختیار منی از افراد مبتلا
۱۱- بی عقلی ، انجام بدون تفکر کارها و دیوانگی شدید
آمار نشان داده است که در جهان، نود درصد جوانان و نوجوانانی که پس از سن بلوغ راهی تیمارستان شده اند و تحت مراقبت های ویژه هستند؛ دختران و پسران نا آگاهی بوده اند که دست به استمناء و استشهاء زده اند!
۱۲- ابتلا دختران و پسران جوان به مرض خطرناک سل
طبق آمار منتشر شده توسط مرکز بهداشت پزشکی ، 40% از بیماران مبتلا به مرض سل؛ پسران و دخترانی بوده اند که به واسطه ی خودبازی کردن، تحت مراقبت هستند!
۱۳- ابتدا به بیماری خطرناک و پلید سادیسم
افراد مبتلا به این بیماری خطرناک، با مشاهده ی کوچکترین تصویر ، منظره ، یک حیوان خوشکل ، جنس مخالف و... شروع به خود ارضایی نیز می کنند!
۱۴- پی در پی بودن امراض جانبی گوناگون بر اثر ضعف بدن
۱۵- آماده سازی بدن برای مبتلا شدن به هر مریضی
۱۶- از دست دادن شجاعت، دلاوری و از بین رفتن جوانمردی
۱۷- ضعف بیماری و در نهایت کوری چشم
۱۸- سستی و ضعف بدن دختران و پسران مبتلا
۱۹- ضعف و ناتوانی جنسی دختران و پسران
۲۰- مولد ترس ، دلهره و اضطراب
۲۱- مولد کری و ناشنوایی و در نهایت کری
۲۲- کم خونی و امراض مشابه
۲۳- مولد کودنی و دیرفهمی
۲۴- سرگیجه و امراض مشابه
۲۵- رنگ زردی ، رنگ پریدگی و...
۲۶- ناتوانی در کنترل اعضاء و جوارح! به طوری که بی اختیار به زمین می خورد!!
۲۷- بزرگ شدن بی از حد و غیر طبیعی آلت تناسلی
۲۸- عقیمی کامل (داری فرزند نخواهد شد!)
۲۹- ابتلا به تنگی نفس و در نهایت آسم
۳۰- ابتلا به یأس و ناامیدی در همه کارها و به طور کلی عاطل و باطل دانستن نظام خلقت
۳۱- ابتلا به ابنه! یعنی بر اثر انجام حتی کوتاه مدت استمناء، میل به مفعول شدن دارد
۳۲- درد در نواحی شکم، کمر و پهلوها
۳۳- بد بویی دهان و عفونت لثه ها
۳۴- ابتلا به قولنج!
۳۵- و ابتلا به امراض گوناگونی مانند: درون گرایی، خمودی، سرافکندگی، خود ناباوری، و... و از همه بدتر ، اگر مرد است حالت زنانه پیدا می کند و دوست دارد مردی با او بازی کند و… و اگر زن باشد حالت مردانه پیدا می کند و دوست دارد با کسی بازی کند و...
راه درمان استمناء و استشها چیست؟
پاسخ دکتر سعید محمد زاده اورولوژیست:
زنانی که دست به خود ارضایی می زنند باید منتظر سردرد، تغییر کردن زمان قاعدگی، لرزش انگشتان دست، عدم بارور شدن تخمک ها و همچنین کم شدن توان شیردهی باشند.در این بین هستند بعضی افرادی که در طول یک روز بین سه تا چهار بار دست به خود ارضایی می زنند و این ها با عوارض به مراتب شدیدتری مثل کمردرد، بدخوابی یا بیخوابی، زود رنج شدن و حساس شدن بیش از حد نسبت به مسائل، خستگی، نازک شدن موها و..دست و پنجه نرم می کند.یک مرحله بالاتر، یعنی زمانی که فرد در طول یک روز این بار 5 بار دست به خود ارضایی می زند و چنین فردی دچار ریزش مو شده، گوش هایش وزوز می کنند، یا انزال زود رس دارد یا این که مایع منی به طور غیر ارادی و به شکل قطره قطره از بدنش خارج می شود، دید چشم هایش مختل شده و تار می بیند، در کشاله ران و ناحیه تناسلی اش، ناحیه لگن و...احساس درد می کند.البته تاثیرات منفی که خود ارضایی به همراه دارد، تنها شامل عوارض جسمی و روحی نمی شود و یک سری آسیب های اجتماعی نیز برای کسانی که متاهل هستند به همراه دارد که از جمله آن ها می توانیم به بی میل شدن برای برقراری ارتباط جنسی با همسر، از بین رفتن حس پاکی و عزت نفس، عدم سازگاری با خانواده، دیر ازدواج کردن و علاقه نداشتن به زندگی مشترک با همسر و...اشاره کنیم.اما برای این که تحریک جنسی نشوند و دست به خود ارضایی نزنند، پیشنهاد می کنیم از مصرف چند ماده غذایی خودداری کنند و بعضی مواد را مصرف کنند.به طور مثال خوراکی ترش مثل لیمو ترش، لیمو عمانی، ترشیجات، گوشت قرمز و غذاهای چرب خرما، پیاز ،خشکبار مثل پسته بادام، فلفل و تخممرغ که تحریک کننده هستند خودداری کرده و به جای آن مصرف عدس، کاهو، خیار، گوجه فرنگی را در برنامه خود داشته باشند چرا که یک مقدار از عطش را می گیرد.اما نخود و لوبیا نخورند چون محرک است.گرفتن دوش آب سرد هم بسیار کمک کننده است.پس از رعایت این نکات، چند نکته هم برای جلوگیری از تمایل برای انجام خود ارضایی به ایشان و تمام کسانی که خود ارضایی انجام می دهند پیشنهاد می کنیم:
نکته اول و بسیار مهم: این است که فردی که دست به این عمل می زند، هرگز نمی تواند در طول یک مدت کوتاه مثلا یک هفته یا یک ماه این عمل را ترک کند و در واقع به زمان نیاز دارد.این طور نیست که امروز تصمیم بگیرد خود ارضایی نکند و این اتفاق هم به سرعت بیفتد.اگر روزی یک بار این کار را انجام می دهد، توصیه می کنیم این بار هر دو روز یک بار خود ارضایی کند.ده روز که گذشت این بار به جای این که هر دو روز یک بار خود ارضایی کند، یک روز دیگر اضافه کرده و هر سه روز یک بار این عمل را انجام دهد و همین طور به مدت زمان اضافه کند.این بار که 15 روز گذشت هر چهار روز یک بار و بعد از سه هفته هم، هفته ای یک بار خود ارضایی کند.سه ماه اگر فرد به همین روش جلو برود، می تواند خودش را از دام اعتیاد به خود ارضایی نجات بدهد.
نکته دوم: این است که اگر با نگاه کردن به جنس مخالف تحریک می شود، بهتر است از نگاه کردن به آن خودداری کند. زمانی که می خوابد شکم پر نباشد، لباس های تنگ نپوشد، قبل از این که بخوابد، حتما ادرار کند، به اندام جنسی خودش دست نزند و در عین حال زیاد ورزش کنید، به محض این که حس کرد حس دوباره خود ارضایی کردن به سراغش آمده و در عین حال در جایی هم تنها است، از آن جا خارج شود.اگر دوستانی دارد که در مورد مسائل جنسی زیاد صحبت می کنند، با آن ها رابطه را قطع کند.
نکته سوم: روزه گرفتن بسیار در این امر موثر است. ضمن این که اراده داشته و حتما اعتقاد داشته باشند که می توانید این عمل را ترک کند.
نکته چهارم و آخر: این که خود ارضایی یک نوع اعتیاد و نوعی وسوسه است که بین 5 تا 10 دقیقه است و زمانی که به سراغ فرد آمد، تا 10 دقیقه دندان روی جگر بگذارند و دست به هیچ کاری نزنند.بعد از طی شدن این مدت، میل به خود ارضایی از بین خواهد رفت.
اما پاسخ دین:
اگر انسان مؤمن و به خداوند معتقد باشد و به رضایت خداوند و اولیای دین (علیهم السلام) مایل باشد و از حساب و کتاب و شرمساری قیامت نگران باشد با ایمانش و توکل به خداوند می تواند گناه را به راحتی ترک کند تا پوزه شیطان به خاک سائیده شود.
در حقیقت تنها راه درمان این گناه و سایر گناهان ایمان است. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -