انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم استمنائم در گذشته مرجع تقلید: آیةالله العظمی مکارم شیرازی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام، خدا قوت. قبل از هرچیز بابت طولانی بودن صحبت هایم عذرخواهی میکنم، اما خواهش میکنم حرف هایم را بخوانید شاید جواب شما به سوالم آبی باشد روی آتشی که در دلم روشن است، من ۲۵ ساله هستم و مشکلم برميگردد به یکسال پیش درست وقتی که تازه فهمیدم پسرم را باردار هستم، اتفاقی با سایت شما اشنا شدم و سوالات کاربران در مورد استمنا را خواندم و از انجا بود که فهمیدم از بچگی و حتی قبل از سن بلوغ چه گناهی میکردم من از بچگی وقتی به دستشویی و حمام میرفتم از ریختن اب با فشار به خود لذت میبردم و تا سالیان زیاد این کار هر روز من بود و اصلا نمیدانستم این کار حرام است و غسل دارد و انجا بود که اتش گرفتم وقتی فهمیدم تمام نماز و روزه هایم اشکال دارد ان هم من که معتقد بودم و اهل مسجد و زيارت...... از خود متنفر شدم و احساس گناه مرا نابود کرد و در دوران بارداری افسردگی گرفتم و تحت درمان بودم اما دردم را به کسی جز همسرم نگفتم و او که خدا خیرش دهد مرا مدام ارام میکرد حکم مسأله را برایم توضیح داد، الان پسرم شش ماهه شده و راستش هنوزم با این موضوع کنار نیامده ام لذا سراغ شما امدم.
بعد از این کار کمی احساس خیسی میکردم اما نمیدانم این مایعی که خارج میشد در اوج لذت بوده یا نه
بعد از این کار کمی سست میشدم و عضلات مقعدم باز و بسته میشد و....آیا این ها میتواند نشانه ی لذت جنسی باشد یا نه اوج لذت بوده است، با خود میگویم حتما همین ها علایم اوج لذت بوده بعداً با خود کلنجار میروم که نه شاید فقط کمی لذت بوده و ارگاسم نبوده
تروخدا کمکم کنید و از این برزخ نجاتم بدید من گناهکارم اما به خاطر طفل شش ماهه ام مدام از ترس عذاب اخرت و این همه سال نماز و روزه هر روز هزار بار میمیرم و شب تا صبح دچار فکر خیالم. اگر غسلی برگردن دارم چطور جبران اعمالم را درست بکنم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمةالله وقت شما بخیر و برکت و سعادت و نورانیت در سایه قرآن و اهل بیت علیهم سلام و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.
دخترم کاش ناراحتی خود را زودتر منتقل می کردید تا رفع نگرانی می شد.
بنده پیام شما را با دقت اکنون (ساعت پنج و نیم بامداد) با دقت تمام مطالعه کردم و پاسخ خدمت شما این استکه: به قول معروف: سر قبری گریه می شود که مرده درونش نیست!!
دخترم. مطابق با دقیق آنچه شما نوشته اید غسلی به گردن شما نبوده و عبادات شما مخدوش نشده است به این دلیل:
همین که شما شک دارید که آن رطوبت با لذت خارج شده یا در اوج لذت و با شهوت خارج شده است از نظر شرع کافی هست که حُکم به منی بودن نشود زیرا از نظر شرع اگر شک شود که منی بوده یا نه؛ منی محسوب نمی شود و وظیفه ای مانند غسل کردن نیست. ( بنابراین نگرانی های شما در طول سالهای گذشته کلا و تماماً بیخود بوده است و هیچ دلیل شرعی برای نگرانی وجود نداشته است و تنها شیطان بوده است که می خواسته شما را نسبت به عباداتتان دلسرد کند پوزه شیطان را به خاک بسائید و به القائات شیطان اعتنا نکنید). یاحقّ .

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات
  


پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -