انهار
انهار
مطالب خواندنی

لواط و حرمت ابديّه

بزرگ نمایی کوچک نمایی

سؤال 24 : شخص بالغي با شخص بالغ ديگري عمل لواط انجام داده، بعد از ده سال چون مسأله را نمي دانسته با خواهر لواط دهنده ازدواج كرده و اكنون دو فرزند دارند. آيا عقد آنها صحيح است ؟ و آيا لواط كننده لازم است خود را به امام و يا حاكم شرع معرفي بكند تا حد شرعي را بر او جاري كنند، يا اگر بين خود و خدايش توبه كند كافي است؟

جواب:عقد باطل است، و معرفي لازم نيست، و اولاد حكم حلال را دارد.

سؤال 25 : اگر كسي در اثر جهل به حكم شرعي با خواهر كسي كه با او لواط نموده ازدواج نمايد، و بعد از گذشت چندين سال با چند فرزند اكنون متوجه حرمت ازدواج شده باشد، با در نظر گرفتن حيثيت فرد ، اكنون تكليف شرعي چيست؟

جواب:اگر دخول محقق شده به لواط دهنده ولو به كمتر از ختنه گاه عقد ازدواج باطل است، و بايد از هم جدا شوند، و با فرض جهل بچه ها حكم حلال زاده دارند.

سؤال 26 : من هفت سال پيش ازدواج كردم و بعد از دو سال شوهرم به من گفت كه طبق رساله و مسأله 2405 ما با هم حرام هستيم ( چون من در سن پانزده سالگي با برادرت لواط كرده و نمي دانستم كه نبايد با تو ازدوج كنم) و حال بايد بگذاري تا بچه مان بزرگ شود و بعد من و تو از هم جدا شويم، و ما الان چند تا بچه داريم لطفاً ما را راهنمائي فرمائيد؟

جواب:اگر آنچه نوشته ايد ثابت است بايد فوراً از هم جدا شويد، و نيازي به طلاق ندارد، و بر يكديگر حرام ابدي هستيد ، ولي بچه ها حكم ولد حلال دارند مگر بچه هائي كه بعد از علم به حرمت ، نطفهٔ آنها منعقد شده باشد.

سؤال 27 : در مسألهٔ 2405 رساله آمده كه « مادر و خواهر و دختر پسري كه لواط داده بر لواط كننده حرام  است »:

1 _ آيا خواهر لواط دهنده بايد ابويني باشد يا فرق نمي كند؛ أبي ، امي ، ابويني؟

جواب:فرق نمي كند.

2 _ با توجه به جهل به حكم، و شرائط كثيف زمان طاغوت و پاشيدگي كه در بعضي خانواده ها پيش مي آيد ، آيا جناب عالي اجازه مي دهيد آنچه در گذشته بوده ناديده گرفته شود كه «عفي اللّه عن ما سلف» باشد؟

جواب:حكم همان است كه در رساله ذكر شده، و اختصاص به زمان خاصي ندارد، و قابل عفو نيست.

سؤال 28 : حضرت عالي در توضيح المسائل 2405 فرموده ايد:« مادر و خواهر و دختر و دخترپسري كه لواط داده بر لواط كننده حرام است، اگر چه لواط كننده و لواط دهنده بالغ نباشند، ولي اگر گمان كند كه دخول شده يا شك كند كه دخول شده يا نه بر او حرام نمي شود» خواهشمندم در اين مورد كمي توضيح دهيد.

جواب:اگر معلوم است كه دخول واقع شده ولو به كمتر از ختنه گاه ، خواهر و مادر و دختر لواط دهنده بر فاعل، حرام ابدي است و اگر شك در دخول حتي به مقدار مذكو باشد حرمت ثابت نيست.

سؤال 29 : اينجانب چند سالي است دختري را براي ازدواج در نظر گرفته ام و دختر و خانوادهٔ وي هم با ازدواج ما موافقت كرده اند، ولي من در زمان گذشته از روي ناداني و جو حكومت طاغوت با برادر آن دختر لواط كرده ام، و حالا سخت پشيمانم، اكنون با مسأله اي در رساله برخورد كردم كه وقتي آن را به دقت خواندم متوجه شدم نمي توانم با اين دختر ازدواج كنم. لطفاً بفرمائيد تكليف من چيست؟

جواب:اگر يقين داريد كه به برادر آن دختر دخول كرديد دختر بر شما حرام ابدي است و نمي توانيد با او ازدواج كنيد و براي حفظ آبرو مي توانيد با خودداري از ازدواج با آن دختر موضوع را كتمان كنيد.

سؤال 30 : من تقريباً يازده يا دوازده ساله بودم كه با پسر همسايه مان كه از من كوچكتر بود لواط كردم، اميدوارم كه خداوند مرا ببخشد، اكنون مي خواهم با خواهر او عروسي كنم و هم من به دختر علاقه دارم و هم او به من؛ چون با هم بزرگ شده ايم و سه بار هم استخاره كردم خوب آمده حالا شما بفرمائيد چكنم؟

جواب:اگر يقين داريد به دخول ولو به كمتر از ختنه گاه خواهر او بر شما حرام است، و ازدواج با او باطل است، و در صورت شك ازدواج محكوم به صحت است.

 سؤال 31 : حدود سيزده سال پيش به علت خصومتي كه بين دو پسر پيش مي آيد يكي از آنها از روي انتقام با ديگري لواط مي كند، در آن موقع پسري كه با او لواط شده مي گويد كه عمل (دخول) انجام نشده ولي شخص فاعل مي گويد كه اين كار انجام شده؛ پس از يازده سال كه از اين موضوع مي گذرد، شخص فاعل با خواهر مفعول ازدواج مي كند و صاحب فرزند هم مي شوند، ولي اكنون اين مسأله برايشان پيش آمده كه آيا اين زن و شوهر ازدواجشان با هم حرام بوده يا نه ؟ تكليف چيست؟

جواب:اگر دخول نشده يا معلوم نيست كه دخول شده باشد ازدواج اشكال ندارد، ولي اگر دخول معلوم است ازدواج با خواهر مفعول باطل است، و بايد از هم جدا شوند.

سؤال 32 : زيدي با عمرو عمل لواط انجام داده ولي نمي داند كه مادر، خواهر و دختر مفعول بر فاعل با عقد دائم يا منقطع حرام است، آيا لازم است از باب ارشاد و نهي از منكر آگاهش كنند؟ يا چون نمي داند به او چيزي نگويند، اگر چه بعد از اطلاع منجر به افتراق و جدائي گردد؟

جواب:به طوري كه مفسده اي نداشته باشد حكم مسأله را به او بگويند.      


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -