انهار
انهار
مطالب خواندنی

شبکه های ماهواره ای «اهل البیت»! حسن اللهیاری و «سلام» محمدهدایتی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
به نوشته «تريبون» در سال‌هاي اخير رسانه‌هاي مختلفي به نام تشيع با هدف ايجاد اختلاف ميان مسلمانان ايجاد شده‌اند که به اختصار به دو شبکه فارسي زبان آن اشاره مي‌شود:
شبکه اهل‌بيت؛ ادبيات لمپن به نام شيعي‌گري!
اين شبکه با مديريت فردي به نام «حسن ا..ياري» تاسيس شد و عوامل آن با انتخاب اين نام مقدس، سعي داشتند موقعيتي براي خود کسب کنند. آن‌ها در دوره فعاليت خود در راستاي برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامي و همسو با سياست‌هاي انجمن حجتيه مطالبي را تهيه مي‌کردند. تاکيد بر سوگواري ايام فاطميه به نام «محسنيه» و برگزاري جشني موسوم به «عيدالزهرا» مهم‌ترين اقدامات اين شبکه بود.
انتساب دروغين به مرجعيت
آيةالله ياري مدتي اين شبکه را منتسب به مراجع معرفي مي‌کرد و مدعي بود بيوت مراجع از آن حمايت مي‌کنند. اين ادعا از سوي مسؤولان بيوت مراجع رد شد. در اين ميان، بيت «آيةالله قربانعلي محقق کابلي» از علماي مقيم قم از شبکه اهل بيت، حمايت مي‌کرد. با افشاي ماهيت تفرقه‌افکنانه آن، آيةالله محقق کابلي نيز طي اطلاعيه‌اي در مهر 1389، با تاکيد بر اهميت وحدت بين مسلمانان، اعلام کرد: «از پيروان و شيعيان راستين اهل بيت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا مي‌شود که از هرگونه کمک مادي و معنوي به شبکه ياد شده خودداري کنند. از نظر اين‌جانب پرداخت وجوهات شرعيه با هر عنواني به اين شبکه و ساير مراکز و شبکه‌ها و برنامه‌هايي که تحت هر عنواني در راستاي ايجاد تفرقه ميان امت اسلامي فعاليت مي‌کنند نه تنها مجزي نيست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.»
ديدگاه‌هاي سياسي آيةالله ياري
1- ايجاد تفرقه بين شيعه و سني
2- تاييد شعار نه غزه نه لبنان با اين بهانه که اول بقيع را آزاد کنيم غزه براي بعد.
3- ايجاد فاصله بين شيعيان و مرجعيت معظم شيعه (مدير اين شبکه هيچ‌يک از مراجع را عادل نمي‌داند و به کرات به حضرات امام خميني،آيةالله خامنه‌اي‌،آيةالله مکارم شيرازي و حتي آيةالله بهجت توهين کرده است)
4- کوبيدن دولت جمهوري اسلامي ايران و پايين آوردن جمهوري اسلامي از حامي مستضعفان و شيعيان جهان به دشمن اهل بيت(ع)!
5- مقايسه حکومت امام خميني(ره) با حکومت عباسيان!
6- دفاع از آمريکا به بهانه آزادي بيان در آن کشور
آقاي ا... ياري روحانی نمای افغانی ساکن آمريکاست. جالب است بدانيد در آمريکا قانوني براي شبکه‌هاي ماهواره‌اي وجود دارد با اين مضمون که اگر شبکه‌اي کوچک‌ترين توهيني به مقدسات يک فرقه مذهبي يا فکري يا اجتماعي بکند آن شبکه تعطيل مي‌شود و مجوزش باطل خواهد شد. حال اين سؤال پيش مي‌آيد که چرا شبکه موسوم به اهل بيت که تماما توهين است، بسته نمي‌شود؟ جز مخالفت اين شبکه با دولت جمهوري اسلامي و ايجاد اختلاف بين فرق اسلامي علتي دارد؟
اعتقادات مبتني بر تفکرات حجتيه
اعتقادات و حرف‌هاي وي شديداً منطبق بر تفکر حجتيه است، او معتقد است هيچ کاري نبايد انجام داد و فقط منتظر باشيم تا خدا هر زمان خواست امام زمان را بفرستد. اين شبکه، مروج قمه‌زني است و مي‌گويد به عشق امام حسين (عليه السلام) همه کاري بايد کرد....
هدف اين جريان، سوق دادن تشيع به سمت حجتيه است تا به اهل سنت فحش دهد و يا حتي حکم قتل برادران اهل سنت را صادر کند. در حال حاضر هم توهين به اهل سنت از جانب وي کم نيست و از اين طريق ميان برادران شيعه و سني تفرقه ايجاد مي‌کند.وی اهل تسنن را بدعت گذار و فرقه "عمریه" و "بکریه" می خواند وفحاشی های زننده ای نسبت به آنان روا می داردتاجایی که به شیخ بی ادب مشهوراست. وی حتی پا را ازاین فراترنهاده وبه مراجع عظام توهین وآنان را غیرعادل می داند. او اخیرا مدعی شده است که مراجع قم،قدرت طلبند وبه دنبال ریاست هستند،هوای نفس برعقلشان غلبه یافته و امام زمان پس ازظهور سرخیلی از آنان راخواهدبرید.
اوج ادعاهای او جایی است که مدعی می شود که خود اعلم وافضل ازتمام علمای عصر غیبت است.
شبکه اهل بيت «کاخ سفيد»!
چندي پيش نبوي، معاون تبليغات حوزه علميه قم، طي نشستي از گردآوري اسنادي مبني بر حضور آمريکايي‌ها در پشت پرده اين شبکه ماهواره‌اي خبر داد و گفت: «هدف اين شبکه که به نام دفاع از شيعه و گسترش علوم اهل بيت‌ (ع) راه اندازي شده است، بد جلوه دادن شيعه بود.»
با بروز حساسيت در خصوص اين شبکه، دادگاه ويژه روحانيت در قم، حکم پلمپ دفتر اين شبکه را صادر کرد. عوامل اين شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علماي اسلام و نيز مقام معظم رهبري و ولايت فقيه، مدعي شدند رويکرد نظام، حمايت از اهل سنت به قصد تضعيف مکتب اهل بيت‌(ع) است!

شبکه سلام؛
از اسلام منهاي سياست تا سياست منهاي اسلام!
چند سال قبل که اولين نوشته‌ها درباره شبکه سلام منتشر مي‌شد، کم‌تر کسي خطر اسلام آمريکايي را که در لباس تبليغ شيعه خود را ميان شيعيان نفوذ داده بود، جدي مي‌گرفت. اما امروز با پيوند خوردن اين شبکه با جريانات سياسي و ضدامنيتي کم‌تر کسي از اين موضوع بي‌خبر است که شبکه سلام در خدمت سياست‌هاي استعماري ضداسلامي در حال فعاليت است. بخصوص اين روزها که مدعيان جدايي دين از سياست در امور سياسي وارد شده و در مخالفت با جمهوري اسلامي تمام قد ايستاده‌اند.
مدير شبکه سلام با به راه انداختن تشکيلاتي با عنوان «جمعيت روحانيون سنتي ايران معاصر» بيانيه‌هاي آتشيني در حمايت از آشوب در کشور صادر کرده است.
منابع مالي که آشکار نمي‌شوند...
در حالي که هر روز اخبار تازه‌تري از اعمال محدوديت براي انتقال وجوه ايرانيان در سراسر دنيا منتشر مي‌شود، شبکه سلام شماره حساب‌هاي بيش‌تري را در کشورهاي آلمان، آمريکا، استراليا، دوبي و... معرفي مي‌کند تا بگويد کمک‌هاي مالي بيش‌تري را از مخاطبان جمع‌آوري کرده است.
مرجان حسيني، کارشناس ارتباطات، مي‌نويسد: «برنامه‌هاي شبکه سلام از راه ماهواره هات‌برد پخش مي‌شود که ماهانه، مبلغ درخور توجهي را براي اجاره از مالکان شبکه‌ها دريافت مي‌کند. با در نظر گرفتن ساير هزينه‌هاي راه‌اندازي و اداره شبکه ماهواره‌اي که تمام قاره‌ها را زير پوشش قرار مي‌دهد و تبليغات بازرگاني محدودي دارد، سلام بايد منابع مالي گسترده‌اي داشته باشد. مديران اين شبکه در مورد تأمين هزينه‌هاي آن توضيحات شفافي ارائه نداده‌اند.»
مدير بخش مانيتورينگ صدا و سيما در گفت‌وگو با همشهري ماه مي‌گويد: «شما مي‌توانيد از ميزان آگهي‌هاي اين شبکه‌ها به راحتي به اين مساله دست پيدا کنيد، چون اغلب اين شبکه‌ها آگهي پخش نمي‌کنند در حالي‌که براي گرفتن يک پهناي باند خيلي معمولي روي ماهواره هات‌برد هر ماه بايد 28 هزار دلار پرداخت کنند که با هزينه‌هاي آپ لينگ به ماهانه 60 هزار دلار بالغ مي‌شود. اين هزينه فقط براي ارسال برنامه به ماهواره و از ماهواره به زمين است. حال اگر حقوق و دستمزد را اضافه کنيد... اين شبکه‌ها با آگهي اندک از کجا اين هزينه‌ها را تأمين مي‌کنند؟ اين مساله مدرک محکمي براي وابستگي اين شبکه‌ها به دلارهاي سياه آمريکا است. زيرا در زماني که از بي‌پولي رنج مي‌برند، کيفيت اين شبکه‌ها هر روز ارتقا مي‌يابد، مرتب شبکه اضافه مي‌کنند و مرتب دامنه دريافت شبکه‌هاشان افزايش پيدا مي‌کند.»
وي همچنين مي‌گويد: «اين شبکه‌ها بايد به اين سؤال پاسخ دهند اين پول را از کجا مي‌آورند که اغلب پاسخ شنيده مي‌شود از کمک‌هاي مردمي تامين مي‌شود. اين افراد خيلي ساده دست خود را رو مي‌کنند، چون به راحتي قابل اثبات است که دلارهاي آمريکا اين افراد و اين شبکه‌ها را تامين مي‌کند. يکي از نشانه‌هايي که اين شبکه‌ها از سوي آمريکا حمايت مي‌شود اين است که برطبق قوانين ماهواره‌ها اگر شبکه‌اي اختلاف افکني مذهبي انجام دهد و يا به مذاهب رسمي توهيني روا دارد، محکوم شده و بلافاصله از روي ماهواره قطع مي‌شود، اما اين شبکه‌ها به رغم فعاليت‌هاي مخدوش و اختلاف‌افکنانه‌شان، همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.»
تلاش براي ماستمالي
در سال‌هاي اخير اين شبکه و مسؤولان آن تلاش بسيار زيادي کردند تا قمه‌زني را به عنوان يکي از سنت‌هاي اسلامي معرفي کنند و اين موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در يکي از اين برنامه‌ها محمد هدايتي، مدير شبکه سلام افزود: با نگاهي به آيات قرآن مي‌بينيم که ريشه قمه زني در قرآن آمده است! اين روحاني نما با تحريف آياتي از کلام ا... مجيد تمام تلاش خود را براي تطبيق دادن موضوع قمه‌زني با آيات قرآن به کار گرفت.
بيان اين مسأله آن‌قدر سطحي بود که صداي کارشناس ديگر اين برنامه را نيز درآورد. مهدي خلجي که با عنوان کارشناس امور ديني در اين برنامه حضور داشت، نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بي مبناي روحاني واشنگتني حفظ کند و گفت: سخنان آقاي هدايتي، غلط و به نوعي تحريف قرآن است.
ارتباط شبکه‌هاي مذهبي فارسي با سران ستاد ارتش آمريکا
مهدي شريفي، رئيس مرکز مونيتورينگ صدا و سيما، در گفت‌وگويي با طرح اين سؤال که شبکه‌هاي مذهبي با ادعاي دغدغه دين چه نسبتي با سران ستاد ارتش آمريکا دارند و چگونه هزينه سنگين فني را تامين مي‌کنند، گفت: اين شبکه‌ها‌‌ همان شبکه‌هاي بزمي هستند که لباس خود را عوض کرده‌اند و صدايي که از درون آن خارج مي‌شود نعره شيطان است که در صدد جا انداختن اسلام آمريکايي و اسلام بدون جهاد و مرجعيت است.
سياستي که جدا از ديانت نيست!
جستجوي نام حجت‌الاسلام محمد ه%D
  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -