انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم و وظیفه خانمی که به دلایلی از شوهرش ارضا نشود چیست؟

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بسم الله الرحمن الرحیم
حکم و وظیفه خانمی که به دلایلی  از  شوهرش ارضا نشود چیست؟    
     
خانمی که شوهرش یا ناتوانی جنسی دارد یا ناتوانی جنسی ندارد اما به همسرش اعتنا نمی کند سه راه شرعی پیش رو دارد :
(۱) اگر شوهرش ناتوانی جنسی دارد:
درمان ناتوانی جنسی شوهر؛ با پیشرفت علوم در سه حوزه پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی، قابل درمان هستند. پس قدم اول این است که شوهر این زن با مراجعه به متخصصین، به طور جدی پیگیر درمان باشد.
    
درباره رابطه زناشویی
نکاتی که زنان برای ارگاسم شدن باید بدانند
اگر بخواهیم ارگاسم را در یک عبارت خلاصه کنیم باید گفت: رسیدن به اوج لذت جنسی. به بیان دیگر ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می رسد. وقتی زن با شوهر تحریک جنسی می شوند. به تدریج تمام بدن چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر احساسی به حالتی می رسد که هر لحظه در حال افزایش است. البته در متون تخصصی ارگاسم به این صورت تعریف می شود: انقباض شدید ماهیچه ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تغییر در عمق و نرخ تنفس می باشد.
البته برخی از محققان در تعریف ارگاسم سعی دارند جنسیت را مجزا کنند و آن را این گونه تعریف می کنند: ارگاسم عبارتست از اوج لذت جنسی و رها شدن تنش های جنسی. لازم به ذکر است ارگاسم در مردان با احساس ذهنی غیر قابل اجتناب بودن انزال شروع شده و با بروز انزال پایان می یابد. اما ارگاسم در زنان با انقباض مجرای واژینال همراه است؛ تغییرات دیگری در ارگاسم زنان ،چون حرکات غیر ارادی و ارادی عضلانی، زیاد شدن فشار خون و افزایش تعداد ضربان قلب نیز در این مرحله روی می دهد.
ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی می تواند سر منشا مشکلات فراوانی باشد. ثابت شده که ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد. زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در به ارگاسم رسیدن رسیدن و لذت جنسی به همسرشان کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالیکه این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد. به ارگاسم نرسیدن زنان می تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.
برای اینکه زنان بتوانند این مهارت را به دست بیاورند باید به یکسری نکات توجه کافی را داشته باشند.
۱ - اعتماد به نفستان را بالا ببرید و تصوری را که از بدنتان دارید، مثیت کنید.
۲ - آن مناطقی از بدنتان را که فکر می کنید حساس تر هستند کشف کنید و به همسرتان بیان کنید.
۳ - سعی کنید حتما با همسرتان در این مورد صحبت کنید.
۴ - اگر از استرس و دغدغه های ذهنی رنج می برید، قطعا برای حل آن ها باید راهکارهایی را انتخاب کنید.
۵ - راجع به احساساتتان با همسرتان صحبت کنید.
۶ - ورزش کردن و ریلکس کردن بدنتان را فراموش نکنید.
۷ - تمرین کنید که در زمان رابطه جنسی با همسرتان، بتوانید تجسم های مثبت داشته باشید.
۸ - با شوهرتان حتما نسبت به نوع برقراری رابطه جنسی با یکدیگر صحبت کنید.
۹ - پوزیشن های جدید را در رابطه تان وارد کنید.
۱۰ - اگر از مشکلاتی نظیر خشکی واژن زن یا زود انزالی و دیر انزالی مرد رنج می برید، حتما برای درمان آن اقدام کنید تا با رفع آن استرس ناشی از آنها نیز بر طرف شود و راحت تر بتوانید به تامین نیازتان بپردازید.
۱۱ - معاشقه و پیش نوازی را افزایش دهید.
۱۲ - از عوارض برخی دارو ها تاثیر در تحریک جنسی می باشد.
۱۳ - زمان رابطه جنسی را تغییر دهید.
۱۴ - تنوع ایجاد کنید.
۱۵ - سطح هورمونهای بدنتان را چک کنید.
۱۶ - خودارضایی نکنید.
۱۷ - بپذیرید که حتما نباید از دخول ارضا شوید اکثر خانمها از ناحیه کلیتوریس ارضا می شوند.
۱۸ - موقع رابطه جنسی روی رابطه تمرکز داشته باشید نه مسائل دیگر.
۱۹ - هر موقع از نظر روحی آمادگی دارید رابطه داشته باشید.
۲۰ - برای رضایت همسر تظاهر به ارگاسم نکنید.
     
(۲) اگر شوهر ناتوانی جنسی ندارد اما به همسرش اعتنا نمی کند:
او در وظیفه شرعی اش کوتاهی میکند و مسؤول آشفتگی و به هم خوردن آرامش همسرش است.
     
شرعاْ: جایز نیست ترک نزدیکی با همسر جوان بیش از چهار ماه مگر بخاطر عذری مانند مشقت یا ضرر یا اینکه همسر به آن راضی باشد یا اینکه ناشزه باشد یا اینکه شرط کرده باشد که در مدت عقد دخول نکند.
واگر زن نتواند که تا چهار ماه صبر کند به طوری که شوهر بترسد چنانچه با همسرش نزدیکی نکند در حرام بیافتد احتیاطاً باید با همسر قبل از این مدت همبستر شود یا اینکه او را طلاق دهد.
     
(۳) ارضا شدن با راه هایی غیر از دخول:
شاید برخی مردان دارای ناتوانی جنسی باشند ولی زن و شوهر از طرق دیگر و با دست ورزی و کارهایی از این قبیل به خوبی می توانند یکدیگر را ارضا کنند؛ کاری که بسیاری از زن و شوهرها به آن اقدام می کنند و از آن هم راضی هستند.
همانطور که برخی مردان دارای ناتوانی جنسی هستند، برخی زنان هم با همین مشکل روبرویند و شوهرانشان نیز از (آمیزش و زناشوئی) محرومند ولی بسیاری از همین مردان هم به خاطر زن و فرزندان خود، سراغ ازدواج مجدد نرفته (با اینکه این حق را دارند) و با روش های مختلف به ارضای جنسی همدیگر می رسند. شوهر زن می تواند با مالش کلیتوریس و واژن زن، با دست ورزی سینه ها، بوسیدن مناطق جنسی زن و ... زن را به ارگاسم برساند. در ضمن شوهر زن می تواند انگشت خود را (پس از شستشو و رعایت کامل مسائل بهداشتی) نیز داخل واژن زن کند و همان کار آلت تناسلی را با انگشتانش انجام دهد.
     
(۴) طلاق از شوهر:
اگر ناتوانی جنسی شوهر حقیقتاً غیر قابل درمان بود (یعنی موثر واقع نشدن راهکار یک) و به هیچ وجه قادر به بر طرف کردن نیاز جنسی همسر خویش نبود (یعنی موثر واقع نشدن راهکار دو)، و این مشکل به روند زندگی زوجین ضربه جدی وارد می کرد، و باعث رخ دادن گناه و عسر و حرج زن می شد، زن می تواند درخواست طلاق دهد؛ این حقی است که برای زن وجود دارد.
    
سه نکته مهم:
(۱) طلاق به عنوان آخرین راهکار است، آن هم برای کسی که تمامی مشورت های لازم را از افراد متخصص گرفته و تمام راه های پیشنهادی را امتحان کرده باشد، ولی باز هم به هیچ عنوان نمی تواند چنین وضعیتی را تحمل و مدیریت کند و ادامه زندگی با این وضع حقیقتاً برایش عذاب آور، دردناک و غیر قابل تحمل است و او را دچار آسیب های فراوان می کند.
(۲) طلاق دارای تبعات منفی فراوانی است - به خصوص برای جنس مونث - و نباید بدون دلیل محکم، وارد این مسیر شد.
نکته ای تلخ و اما مهم در باره استمناء و استشهاء:
(۳) چه زن و چه مرد اگر با خود و به تنهایی کاری کنند که ارضای جنسی شوند، استمناء یا استشهاء محسوب می گردد و چنین کاری حرام است و دین اسلام انجام آن شدیداً نهی کرده است؛ پس زن و شوهر باید به وسیله یکدیگر به ارضای جنسی دست یابند تا مرتکب فعل حرامی نگردند.
     

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -