انهار
انهار
مطالب خواندنی

(۱۳) توصیف مسجد غیرپویا

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ.
وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ اَلصَّالِحِين وَ رَحمَةُ الله
توصیف مسجد مرده
    
توصیف مسجد مرده
امروزه دیگر مساجد به پیش نماز احتیاج ندارند بلکه به امام و پیشوائی عالم، عادل، مردم دار، انقلابی، فرهیخته و تقویت کننده دین و نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات امامین انقلاب نیاز دارند.
    
امروزه در مساجد حضور همه گروه ها و اقشار در هر سنّ و سال قویّاً به ویژه دو قشر ذیل به شرحی که خواهد آمد ضروری است:
    
{۱} زنان و مردان سالمند
حضور زنان و مردان سالمند در مساجد؛ موجب تقویت معنوی و نیز خیر و برکت و دلگرمی و تشویق فعالان فرهنگی مساجد میشوند.
    
{۲} نوجوانان و جوانان
حضور پر رنگ نوجوانان و جوانان در مساجد موجب شور و شعف و هیجان و شکوفایی مساجد میشوند و عدم حضورشان موجب بی تحرکی، بی نشاطی، کسالت و مردگی مسجد میشود.
    
{۳} زنان و دختران نوجوان و جوان
حضور زنان جوان و دختران نوجوان در مساجد موجب تقویت بنیه عفّت و شور پاکدامنی و ارزشمندی حیا و بها دادن به حجاب میشود.
زیرا امروزه بار عظیمی از مسائل فرهنگی و علمی بویژه پزشکی و درمانی بر دوش زنان جوان و نوجوان است و ضروری است که زنان و دختران  نوجوان در مساجد از نظر علمی و اعتقادی و معنوی و اخلاقی تربیت شوند تا با دست پر و سرمایه های قویّ معنوی در مَصادر امور؛ خدمت سالم کنند.
    
نکته ای که دانستن آن بسیار لازم است:
امروزه کلّیه دشمنان دین و ایران قوّی اسلامی؛ علیه نظام عزیزمان متحدند تا کشورمان را که با مبانی قوّی دینی با سرعت رو به جلو در حرکت است و در حال تهذیب کشور و جهان و آماده سازی مقدّمات ظهورند را از حرکت باز دارند و مهمترین قدمهای دشمنان برای متوقّف کردن چرخ پر سرعت انقلاب دو چیز است:
۱. حجاب،
۲. اقتصاد.
و دشمن در تلاش است تا با نابودی حجاب و اقتصاد؛ کشورمان را همچون آندلس ضعیف و در نهایت متلاشی کنند.
    
توجّه ویژه و دقّت:
{۱} مسجد متعلّق به همه است:
چون مسجد متعلّق به همه مؤمنین {اعمّ از نمازگزار و غیر نمازگزار} دارد به حضورشان در مسجد بها داده شود تا بدانند حضورشان برای امام جماعت و پیشوا و مسؤولین مسجد اهمیت دارد.
    
{۲} برنامه هایی برای کودکان:
حتماً تلاش با برنامه های متنوّع و جذّاب، کودکان عزیز (دختر و پسر) را جذب مسجد کنند و از حضورشان در مساجد تمجید شود و به آنان با نظارت افراد پر حوصله و خوش اخلاق میدان داده شود تا جرأت حضور و جولان و رفت و آمد حتی گاهی بازی معقول و شاد پیدا کنند.
    
{۳} مسجد باغ دلگشا:
مسجد باید باغ دلگشای زنان و مردان میان سال و سالمند باشد تا با رفت و آمد در مسجد نشاطشان مستمرّاً تأمین شود.
    
{۴} مسجد پایگاه بسیج و کانون:
مسجد باید پایگاهی برای فعالیت گسترده بسیج؛ {بسیج خواهران و برادران} و پایگاه و کانونی برای فعالیت و حضور پرشور دختران و پسران و خواهران و برادران جوان، زیر نظر امام محترم مسجد باشد.
    
{۵} لزوم پویش فرهنگی:
مسجد باید با پویشهای فرهنگی موجبات رفع افسردگیهای افراد مبتلا را فراهم کنند.
    
{۶} لزوم پویش فرهنگی:
مسجد باید با جلسات اخلاقی موجبات رفع کدورتها و اختلافات خانواده های مؤمنین باشد.
    
{۷} لزوم پویش فرهنگی:
مسجد باید موجب نورانیت حواشی مسجد و تقویت حلال و حرام در کسب و کارها باشد.
    
دو نکته:
(۱) اجرای اکثر موارد فوق الذکر با همکاری بسیج و کانون تحت نظر پیشوا و امام محترم جماعت امکان پذیر است.
(۲) امام جماعتی که عهده دار منصب امامت و پیشوائی مسجد شود لااقل پس از یک سال از امامت و مدیریتش؛ نورانیت و شور معنوی را در محیط و محل و کلیه گروههای سنّی مشاهد میکند و…
    
بزرگوار
چون افراد و افکار و گروه ها و جمعیت های زیادی در مسجد و غیر مسجد اطراف امام جماعت و پیشوا ناگهان پیدا میشوند و تلاش میکنند تا امام جماعت را به اجرای منویّات خود وادار کنند و قویّاً و بلکه با اصرار و تکرار میخواهند تا پیشوا تابعشان شود!! لذا امام جماعت باید با بینش و بصیرت مواظب باشد با طناب کسی به چاهی نروید که بیرون آمدن از آن سخت یا ناممکن شود.
دعا میکنم درپیمودن راهی که مرضی خدا و اولیاء دین (علیهم السلام)  باشد موفق باشید بنابراین:
(۱) خالصانه برای خدا باشید و لاغیر … .
(۲) دلسوز وعمله دین باشید و جز اعتلای دین و تقویت نظام و آنچه بیان شد هدفی نداشته  باشید.
(۳) امام جماعت و پیشوا باشید نه پیشنماز (زیرا هر کسی می تواند پیشنماز باشد اما هر کسی نمی تواند امام جماعت و پیشوا باشد).
به امید موفقیت و سربلندیتان.
    

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم.

پایگاه اینترنتی انهار


  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -