انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم استمناء مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام دختری 14 ساله ام
که از زمانی که به سن بلوغ رسیدم
بدون اطلاع از وجود خودارضایی و بدون تصور با فشار آب به لذت خاصی میرسیدم
و بعد از یک سال خودارضایی با فشار آب همراه با تصور بود ولی بازهم نمیدانستم خودارضایی گناه دارد
و من نماز هایم را تنها با وضو و بدون غسل میخواندم
ولی الان حدود یک سال هست که از گناه خودارضایی آگاه شدم و بعد از خود ارضایی با آب غسل میکنم و بعد وضو میگیرم نمازم را میخوانم
در سایت های علمی خواندم که خودارضایی با آب اشکال ندارد
نمیتوانم خودارضایی را ترک کنم چون خیلی لذت دارد و گاهی اوقات وقتی مجبور میشوم (یعنی نیاز جنسی پیدا میکنم ) با آب خودارضایی میکنم .
بفرمایید حکم چیست
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم.
و السلام علی عبادالله الصالحین و رحمةالله و برکاته.
با تشکر از اعتمادتان به «سایت انهار».
دخترم البته گناه خود ارضایی گناه بزرگی است و اولیاء دین (علیهم السلام) از کسی که خود ارضایی میکند اظهار نارضایتی کرده‌اند.
اما این را بدانید که با خود ارضایی کسی به راحتی جنب نمی شود.
زیرا درست است که با خود ارضایی انسان لذت می‌برد و رطوبت از او خارج می شود اما همه رطوبت هایی که از خارج می‌شود منی نیست و موجب غسل نمی شود.
دقت کنید.
رطوبت جنسی دو نوع است:
۱- رطوبتی که با لذّت ولی بدون جستن خارج می شود، چنین رطوبتی نجس نیست و منی نمی باشد و غسل ندارد.
۲- رطوبتی که در اوج لذت {یعنی با شهوت} خارج میشود چنین رطوبتی منی است و غسل دارد.
مطابق با فتوای حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) در مسئله ۳۶۱؛ اگر رطوبت همراه با «جستن» و «شهوت» خارج شود منی هست و اگر این دو نشانه یا یکی از آنها را نداشته باشد حکم منی ندارد.
اگر کسی نداند رطوبت با «جستن» و «شهوت» خارج شده یا شک در خارج شدن رطوبت در اوج لذّت {یعنی با شهوت} داشته باشد آن رطوبت منی محسوب نمی شود بنابراین غسل ندارد.
اما این که نوشته اید در سایتی نوشته شده است که خود ارضایی با آب اشکال ندارد اشتباه کرده زیرا اگر سایتی توسط مومن و متشرع مدیریت شود به جای نهی از منکر؛ امر به منکر نمی کند زیرا خود ارضایی در معارف اسلام گناهی بزرگ و نفرت انگیز است.
دخترم نصیحتی پدرانه به شما دارم و آن این است که چون بحمدلله در عنفوان جوانی هستید:
اولاً: از گناهان گذشته توبه و استغفار کنید.
ثانیاً: برای خود زمینه هایی را فراهم نکنید که شهوت تحریک شود و به گناه آلوده شوید، مثلاً از دیدن عکس های مبتذل یا تفکرات جنسی یا گفتارهای محرک پرهیز کنید و از کسانی که به این گناهان آلوده هستند در این زمینه فاصله بگیرید.
ثالثاً: اگر عمر خود را به گناه آلوده کنید قطعاً از بسیاری از عنایات و الطاف الهی و توجهات اولیاء دین (علیهم‌السلام) محروم می شوید و چه بسا ممکن است زندگی شما راسته گناهانی که انجام می دهید از آرامش و آسایش تهی شود و همیشه مورد خشم خداوند سبحان و اولیاء دین (علیهم السلام) قرار گیرید. موفق باشید. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -